ハッスルおやじ

定年退職後の人生を楽しみながら120歳まで生き抜こうとするオヤジの闘いの記録です

銀行口座 Bank Account

2010-06-24 20:36:46 | 日記
昨日は朝からビクターに銀行に連れて行ってもらい、口座を開設しました
ここにJICAから生活費や住宅費などが振り込まれます
10人全員が開設を完了するのに3時間半ほどかかりました
オンラインの事務手続きだけだと思われますが、一人1時間ほどかかり、それを2箇所の同時進行でおこないますが、この時間です
ソロモンの時間の流れがゆっくりしていることを再認識しました
オフィスに戻り諸手続きを済ませて、もう一件の賃貸不動産を見に行きました
昨日の物件よりもやや遠く、車がないとまったく不可能な物件ですが家はすばらしく、家主も政府の高官で高級住宅地にあります
JICAの予算を話して、その額で折り合いがつけばいいのですが、明日の昼までに返事をするということにしました
ホテルに戻ってインターネットアクセスを試みましたが、部屋からはまったくダメで、エントランス付近がなんとか、そしてレストランではしっかりとつながることが確認できましたので、食事をとりながらメールチェックとブログの更新をしました
しかしメールのつながりだけはあまりよくありません

Yesterday, Victor took us to the ANZ Bank to open the accounts.
JICA local office will send our daily expenses and accommodation fee.
It took about 3 and half hours to accomplish all of us and I realized the slow time advancing in this country.
Going back to the office and after finishing the all procedures we went to see another rental house.
It was little further than the house yesterday we saw and it was difficult to be there without a car.
The house was located in a high society zone Naha and the owner was the high positioned person of the government.
I told my budget to him and we will discuss and answer by tomorrow noon.
After coming back to the hotel, I checked the internet connection.
It was not possible to connect in my room and the main entrance of the hotel was little better and in the restaurant was the best.
During a dinner, I rewrote my blog and checked the mail.
However the connection of the hotmail was still not good.

最新の画像もっと見る

コメントを投稿