ハッスルおやじ

定年退職後の人生を楽しみながら120歳まで生き抜こうとするオヤジの闘いの記録です

ソロモンのお弁当 The lunch box in Solomon

2010-08-06 09:04:44 | 日記
ソロモンで主食のひとつとして人気のあるキャッサバという芋があります
外観はサツマイモに似ていますが、表皮はサトイモとかタロイモのようにガサガサしています
現地ではこれを茹でて塩をつけて食べるか、あるいはココナッツミルクで煮たり、茹でたあとつぶしてやはりココナッツミルクでサラダのようにして食べるようです
私はこれをカットしてバターと塩を加えて牛乳で煮てみました
以前にカボチャのミルク煮というのを習ったことがあり、完全にそのパクリです
なかなか美味しくできたので、今日のお弁当にしてみました
横に添えてあるのはスリッパリーとかいう私の家の庭に生えている野菜のおひたしで、醤油、ごま油、からしで味付けしました

The casaba is very popular as the main food in Solomon Islands.
It’s shape looks like a sweet potato and it’s skin looks like a satoimo or taro.
Solomon people usually boil it simply and eat with a little salt.
Sometimes cook with coconut milk or mashed like a salad.
I tried to cook with the milk.
Cutting them and put into the pan and add butter and salt.
Cooking about 30minutes with the small flame it makes a good flavor.
It was so nice and I made it for the lunch today.
The side dish is also I cooked by my self picking up some leaves from my yard.




最新の画像もっと見る

コメントを投稿