ハッスルおやじ

定年退職後の人生を楽しみながら120歳まで生き抜こうとするオヤジの闘いの記録です

おめでとうタイガー君  Congratulations Mr. Tiger

2012-05-28 06:15:14 | 日記

昨日の昼下がり、ボランティア調整員のMさんがひょっこり私の自宅を訪ねてくれました

彼は私が帰国した後に引き続きこの家に住んでくれることになっており、そのときにタイガーをいっしょに引き取ってくださるということでした

彼は今まで犬を飼ったことがないのと、業務出張のあいだに食事をだれかが与えなければならないなどの問題があり躊躇していたのですが、飼ってみることにしたということです

私もかつて犬を飼った経験はありませんでしたが、一人暮らしで帰宅したときにどれだけ癒されたことでしょうか

また近所の家はみんな泥棒に入られているのに、私の家だけ無事なのは彼らのおかげもあると思います

でもほんとうに良かった

なあタイガー!そしてありがとうMさん

 

 

Early afternoon yesterday Mr. M the JICA volunteer coordinator visited my house.

He is engaging to live in this house after I go back to Japan.

Then he told me that he decided to succeed to feed Tiger with him.

He has never fed a dog and it will be difficult to give foods during his business trip, so he hesitated to have a dog.

But he decided to have a dog.

I have neither fed a dog ever but during the single life in this country when I come back home, he healed me so much.

Also all of my neighbors had harms by the thieves but only my house was no harm.

It must be dog’s contribution.

Anyway, “congratulations Tiger” and thank you so much Mr. M.


最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (DI)
2012-05-28 23:33:41
タイガー、よかったね、おめでとう!
返信する
Unknown (タイガー)
2012-05-29 06:30:51
ワン!
返信する

コメントを投稿