文明のターンテーブルThe Turntable of Civilization on September 2016

日本の時間、世界の時間。
The time of Japan, the time of the world

Nasjonal interesse som Japan tapte er altfor, altfor , stor .

2014-01-31 22:18:16 | 日記

For følgende fakta , det var det faktum at forfatteren har fortsatt å abonnere på Asahi avisen mer enn 40 år er også kjent for første gang .

Det er ikke en mening som verden vet .

Enda flere , lokale lovgiverne i USA er ikke interessert i det hele tatt i den ene stemme annet enn meg sette det i min bakgård og at av sine egne vet ikke noe virkelig det er på et kurs .

Bunshun , er det fra p28 ~ 29 i denne ukens utgave .

" Hvis det å være en journalist er det ikke mulig å få ved å være så pent forklart som artikkelen som det skrev ? "

Å passere i 50 begynte å løpe voldsomt i kraft ikke å virke på mannen , og det tok en taxi og kjørte bort til invitasjon av dette magasinet reporter .

Det er en figur av Asahi avisen reporter som først rapporterte den såkalte komfort kvinner problemet viste.

Artikkel av problemet var resten 11. august 1991. På den tiden , underskrift av Uemura Takashi reporter som var i Osaka hovedkvarter samfunnet delen, < Man blir tatt med til slagmarken i navnet til " kvinners frivillig korps " , ble tvunget til prostitusjon i Japan militær motstander av " koreansk komfort kvinner " , det ble oppdaget at en person i live i Seoul >

( Osaka hovedkontor versjon) , hadde det publisert en artikkel som .

Er tatt opp den ene etter den andre på komfort kvinner problemet , grunnlaget for vitnesbyrd som " ble levert til slagmarken bortført komfort kvinner fra Jeju Island " av tidligere hæren soldater , er det ved det japanske militæret " tvunget å ta " den Asahi avisen i kjølvannet av dette vil det fortsette å ekspandere på en ny måte hevder å ha .

Sørkoreanske opinionen og gå av den dype enden på dette , Kono Yohei Chief Cabinet Secretary på den tiden i '93 , materiale av de underliggende restene uoppdaget , annonserte " Imperial Japanese Army var involvert direkte eller indirekte " med overføring av komfort kvinner , den såkalte Kono diskurs .

Å gi verden inntrykk av at den japanske regjeringen har innrømmet og tvunget entrainment , og ført til den situasjonen at Japan vil fortsette å ta en irrelevant kritikk hittil .

Men , har nyheten om Asahi avisen , at det var en alvorlig feil i en senere studie avdekket .

Mr. Nishioka Tutomu av Tokyo Christian University professor som har studert dette problemet påpeker .

" I artikkelen av Uemura reporter , og er en " er tatt ut på slagmarken i navnet på frivillig korps , men det er ingen sammenheng i det hele tatt frivillig korps , er det frivillig korps organisasjoner til å mobilisere arbeidskraft , for eksempel ammunisjonsfabrikk , er ikke relatert på noen måte å trøste kvinnen .

Videre kvinnen som dukket opp på denne tiden skriver i begjæringen og sier hun ble en trøst kvinne med en kropp solgt av sine foreldre , og hun svarer at dekningen av den koreanske papir , også, så .

Mr. Uemura uten å røre på slikt faktum , har han skrevet artikler som om de ble tvunget entrainment , er det ikke en overdrivelse å si at falsk artikkel "

Måte , er kona til Uemura newspaperman en koreansk og moren er personen som tjente som den utøvende i komfort kvinnen støttegruppe.

I tillegg ble det vitnesbyrd av tidligere militært personell som Asahi er sitert som grunnlag er det også tvunget entrainment , Studier i Jeju Island av Mr. Ikuhiko Hata moderne historiker , at innholdet er falsk avslørt .

Oppgjør å bli avsluttet i mai i fjor , som "rapporterte feil fakta og " tvunget entrainment i navnet på frivillig korps "fra rival papir av Yomiuri avisen .

Men for disse peker ut, Asahi ikke prøve å innrømme en falsk rapport .

" Det var et uhell foten ut som den skriver en artikkel som det ikke er mulig å fange bekreftelse ved å tro på historien om ex - servicemann " av den tidligere redaktøren av Yoshibumi Wakamiya i boken , også, hadde det forsvart , også, men det er ikke den dimensjonale historien som er ferdig på "tilfeldig foten ut " .

" Ikke bare Japan og Sør- Korea relasjoner i en artikkel galt , ansvar Asahi forverret internasjonale bildet av Japan er avgjørende . Bør være en oversikt ryddig Asahi " ( Mr. Nishioka , supra )

Skulle det kollektivt er , rapporterte Uemura journalister i signert første også den samme .

Men av hva den forlater kontoret tidlig i år i Asahi avisen i mars fra april

det står at det blir en professor i den unge damen kvinners college , Kobe Shoin Kvinneuniversitetet som representerer Kobe .

Uemura er et Hakodate sjef korrespondent i Hokkaido i dag via Seoul korrespondent og de utenlandske nyhets del desk.Is fastsatt av det offentlige universitetsprofessor , synes han å si , "ønsker å jobbe på komfort kvinner problemet og Japan - Korea relasjoner er et livets arbeid ' " ( Asahi avisen vedkommende )

Skulle det ikke bekrefte om sin egen falsk rapport før vi går forskningsaktiviteter i universitets ?

Den prøvde å støte et spørsmål i Hakodate grenen men Uemura er utholdenhet av " ønsker å slippe gjennom PR " .

Senere er det som i begynnelsen, og det er atferd med en journalist å være med ikke tilsynelatende .

Når og gjør Asahi tenkt å late som ikke kjenner til den sannheten som er galt ?

Nasjonal interesse som Japan tapte er altfor, altfor , stor .