ゴールデンウイーク

2015-05-03 17:11:45 | シャル君





今年のゴールデンウィークは爽やかというよりはやや暑い感じです。日中は27度まで気温が上がっています。
一日はクリニックに行き、先生にくれぐれも無理をしないように念をおされました。お薬が効いているので治ったような錯覚をおこして、悪化させる患者が二人に一人いるそうです。
二日目はシャル君とレッスンでした。レッスン前の放牧では暑いせいかボーッと立っていました。最初はいつも先生に乗っていただきますが、シャル君は体中が汗ばんでいました。終わってから扇風機をかけて股を水で冷やしたら気持ちよさそうにしていました。馬着や飼桶を洗ったりする骨の折れる仕事はパパが引き受けてくれました。
三日目はグラウンドワークでした。先生も驚くくらい良く覚えていて優等生?ぶりを発揮しました。暑いのでシャルに負担がかからない程度で終わりました。
帰り道は横横の三浦に向かう車線が大渋滞をしていました。

And the so-called Golden week which is the successive holidays in a week begins on the 1st of May.
May is the best season to go out. You can enjoy the mild sunshine, nice breeze and lots of May flowers.
Sorry to say, but during this season it is so crowded with people every where you go.
On May 1st I went to a clinic for check-up of my rheumatism . The doctor told me several times not to abuse my hands. But because medicine works so well, patients feel like they get well and therefore forget to care more for themselves.
One out of two gets worst as a result. I have to be very careful.
On May 2nd my husband and I went horse riding. The temperature rose to 27 degree on this day.
Charle seemed to feel warm and sweaty. After the lesson, I cooled him down by turning on an electric fan.
May 3rd is another warm day.
Charle had a ground work lesson. Warm weather makes him very weak , so the teacher shortened the lesson to reduce Charle’s load (work). Any way, Charle could perform very well.
On the way home I saw traffic jam on the other side of the lane and am too happy not to be on that side.


最新の画像もっと見る

4 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (plummama)
2015-05-03 21:50:42
返信する
Unknown ()
2015-05-04 10:02:06
返信する
Unknown (alohadream)
2015-05-04 21:31:17
返信する
Unknown ()
2015-05-05 14:02:56
返信する

コメントを投稿