4Kテレビ出荷が大幅増 全体の3割に
4K TV shipments sharply increased to 30% of total
ことし国内向けに出荷されたテレビは、今のハイビジョンより画質が鮮やかな4Kに対応した製品が大幅に増えて全体の3割を占め、低迷が続くテレビ市場のけん引役となるか注目されます。
電機メーカーなどで作る電子情報技術産業協会によりますと、ことし国内向けに出荷されたテレビは、先月末までの合計でおよそ374万7000台でした。
これは去年の同じ時期を8.8%下回っていて、1年間で見ても3年連続の減少となる公算が大きくなっています。
ただ、今のハイビジョンより画質が鮮やかな4Kに対応したテレビはおよそ126万7000台と、27.5%増加して全体に占める割合が初めて3割を超え、存在感が高まっています。
国内のテレビの出荷台数は、地上波放送の完全デジタル化を前に買い替え需要が高まった平成22年の2519万台をピークに、その後低迷が続いてきました。
このため国内のメーカー各社は台数よりも比較的価格の高い製品を販売する戦略で、4Kテレビやことし各社が本格的に参入した有機ELテレビに力を入れていて、来年以降どこまで盛り返すのか注目されます。
量販店 4Kや有機ELテレビの販売強化
大手家電量販店では、高画質の4Kの液晶テレビや一般的な液晶よりさらに薄型の有機ELテレビの販売に力を入れています。
このうち、東京・秋葉原にあるヨドバシカメラの店舗では、テレビ売り場で4Kと有機ELの製品をアピールしようとレイアウトを変更しました。
売り場で最も目立つ場所は、エスカレーターを上り下りする際目の前に広がる、いわば“特等席”のようなスペースで、そこに有機ELテレビの製品を中心に並べています。
売り場を訪れた男性の客は、「テレビの画質がきれいで驚きました。値段も以前に比べると手ごろになってきているので、買い替えを考えています」と話していました。
一方、東京・有楽町にあるビックカメラの店舗では、ことし、テレビ売り場の面積を段階的に2倍近くまで広げました。
4Kテレビや有機ELテレビの特徴の一つである“大画面”の製品の品ぞろえを強化するためです。
店によりますと、ことし、全国の店舗でのテレビの販売台数は先月末までで去年より5%増えたということです。
販売担当の鈴木将さんは、「今後も買い替えの需要が見込まれるため、来年は来店客がより一層多くなると思う」と話しています
Today, televisions shipped to the domestic market are attracting attention as to whether they will be a driving force for the television market where sluggishness continues, which accounts for 30% of the total, with a dramatically increased number of products corresponding to 4K whose image quality is brighter than the current HDTV .
According to the Japan Electronics and Information Technology Industries Association, which is made by electric manufacturers etc., the total number of TVs shipped to domestic market was about 3.747 million units by the end of last month.
This is 8.8% below the same period last year, and it is likely that it will be a decline for the third consecutive year in a year. However, the proportion of the total number of TVs which increased to 275%, the total of the total for the first time exceeded 30% for the first time, the presence of the television corresponding to 4 K which is brighter in picture quality than the current high vision is increasing.
Domestic television shipments peaked at 25.19 million units in 2010, when the replacement demand increased due to the complete digitalization of terrestrial broadcasting, and then the downturn continued.
For this reason domestic manufacturers are strategies to sell products with relatively higher price than the number of units, putting emphasis on organic EL television which 4K TV and Sushi companies entered in earnest, Will be noticed.
Strengthen sales of mass retailers 4K and organic EL televisions
At major electronics mass merchants, we are focusing on selling high quality 4K LCD TVs and even thinner organic EL TVs than general LCDs.
Among them, at the store of Yodobashi camera in Akihabara, Tokyo, we changed the layout to appeal 4K and organic EL products at the TV department.
The most prominent place in the department is a space like 'special seats' spreading in front of you as you go up and down the escalator, so that it is lined up mainly with products of organic EL television. A male guest who visited the
sales department said, 'I was surprised that the picture quality of the television was beautiful, the price is getting more affordable than before, so I'm thinking about replacing it.'
Meanwhile, at the Big Camera store in Yurakucho, Tokyo, we expanded the footprint of TV selling area by almost 2 times in stages. This is to strengthen the product lineup of 'large screen' which is one of the features of
4K TV and organic EL television. According to the
store, this time, the sales volume of television at shops nationwide is 5% higher than last year by the end of last month. Mr. Suzuki, who is in charge of sales, said, 'I expect that demand for replacement will be anticipated in the future, so I think that next year will be more customers coming to visit.'
4K TV shipments sharply increased to 30% of total
ことし国内向けに出荷されたテレビは、今のハイビジョンより画質が鮮やかな4Kに対応した製品が大幅に増えて全体の3割を占め、低迷が続くテレビ市場のけん引役となるか注目されます。
電機メーカーなどで作る電子情報技術産業協会によりますと、ことし国内向けに出荷されたテレビは、先月末までの合計でおよそ374万7000台でした。
これは去年の同じ時期を8.8%下回っていて、1年間で見ても3年連続の減少となる公算が大きくなっています。
ただ、今のハイビジョンより画質が鮮やかな4Kに対応したテレビはおよそ126万7000台と、27.5%増加して全体に占める割合が初めて3割を超え、存在感が高まっています。
国内のテレビの出荷台数は、地上波放送の完全デジタル化を前に買い替え需要が高まった平成22年の2519万台をピークに、その後低迷が続いてきました。
このため国内のメーカー各社は台数よりも比較的価格の高い製品を販売する戦略で、4Kテレビやことし各社が本格的に参入した有機ELテレビに力を入れていて、来年以降どこまで盛り返すのか注目されます。
量販店 4Kや有機ELテレビの販売強化
大手家電量販店では、高画質の4Kの液晶テレビや一般的な液晶よりさらに薄型の有機ELテレビの販売に力を入れています。
このうち、東京・秋葉原にあるヨドバシカメラの店舗では、テレビ売り場で4Kと有機ELの製品をアピールしようとレイアウトを変更しました。
売り場で最も目立つ場所は、エスカレーターを上り下りする際目の前に広がる、いわば“特等席”のようなスペースで、そこに有機ELテレビの製品を中心に並べています。
売り場を訪れた男性の客は、「テレビの画質がきれいで驚きました。値段も以前に比べると手ごろになってきているので、買い替えを考えています」と話していました。
一方、東京・有楽町にあるビックカメラの店舗では、ことし、テレビ売り場の面積を段階的に2倍近くまで広げました。
4Kテレビや有機ELテレビの特徴の一つである“大画面”の製品の品ぞろえを強化するためです。
店によりますと、ことし、全国の店舗でのテレビの販売台数は先月末までで去年より5%増えたということです。
販売担当の鈴木将さんは、「今後も買い替えの需要が見込まれるため、来年は来店客がより一層多くなると思う」と話しています
Today, televisions shipped to the domestic market are attracting attention as to whether they will be a driving force for the television market where sluggishness continues, which accounts for 30% of the total, with a dramatically increased number of products corresponding to 4K whose image quality is brighter than the current HDTV .
According to the Japan Electronics and Information Technology Industries Association, which is made by electric manufacturers etc., the total number of TVs shipped to domestic market was about 3.747 million units by the end of last month.
This is 8.8% below the same period last year, and it is likely that it will be a decline for the third consecutive year in a year. However, the proportion of the total number of TVs which increased to 275%, the total of the total for the first time exceeded 30% for the first time, the presence of the television corresponding to 4 K which is brighter in picture quality than the current high vision is increasing.
Domestic television shipments peaked at 25.19 million units in 2010, when the replacement demand increased due to the complete digitalization of terrestrial broadcasting, and then the downturn continued.
For this reason domestic manufacturers are strategies to sell products with relatively higher price than the number of units, putting emphasis on organic EL television which 4K TV and Sushi companies entered in earnest, Will be noticed.
Strengthen sales of mass retailers 4K and organic EL televisions
At major electronics mass merchants, we are focusing on selling high quality 4K LCD TVs and even thinner organic EL TVs than general LCDs.
Among them, at the store of Yodobashi camera in Akihabara, Tokyo, we changed the layout to appeal 4K and organic EL products at the TV department.
The most prominent place in the department is a space like 'special seats' spreading in front of you as you go up and down the escalator, so that it is lined up mainly with products of organic EL television. A male guest who visited the
sales department said, 'I was surprised that the picture quality of the television was beautiful, the price is getting more affordable than before, so I'm thinking about replacing it.'
Meanwhile, at the Big Camera store in Yurakucho, Tokyo, we expanded the footprint of TV selling area by almost 2 times in stages. This is to strengthen the product lineup of 'large screen' which is one of the features of
4K TV and organic EL television. According to the
store, this time, the sales volume of television at shops nationwide is 5% higher than last year by the end of last month. Mr. Suzuki, who is in charge of sales, said, 'I expect that demand for replacement will be anticipated in the future, so I think that next year will be more customers coming to visit.'