兵庫県立はりま姫路総合医療センター循環器内科のBlog

2010年11月1日から当科の活動を公表しています。はり姫が2022年5月に開院してから2年を迎えました。

2014.07.23-07.25 第29回日本不整脈学会・第31回日本心電学会合同学術集会

2014-07-28 | 学会
上記学会の合同学術集会が東京にて開催され、当院当科の不整脈チームからも多数参加してまいりました!!

7/23(水)
Efficacy and Safety of Left Anterior Ridge and Carina First Ablation to Prevent Esophageal Complications in Patients with Atrial Fibrillation
岡嶋克則医師が発表してまいりました。

Efficacy of Programming Ventricular Tachycardia Zone in Patients with Implantable Cardioverter-defibrillator for Primary Prevention of Sudden Cardiac Death
青木恒介医師が発表してまいりました。

7/24(木)
ポスターセッション:「Prognostic Impact of Anti-Tachycardia Pacing on Mortality in Patients with Depressed Left Ventricular Systolic Function
嶋根 章医師が発表してまいりました。

Impact of Gender on the Outcome of Catheter Ablation of Atrial Fibrillation
寺西 仁が発表してまいりました。

7/25(金)
ポスターセッション:「Could Delayed-enhancement Mgnetic Resonance Imaging (DE-MRI) Detect the Substrates of an Unusual Macro –re-entrant Atrial Tachycardia (MRT)?
木内邦彦 医師が発表してまいりました。

Prolonged Paced QRS Duration as a Predictor for Adverse Cardiac Event in Patients with Permanent Right Ventricular Septal Pacing
横井公宣医師が発表してまいりました。


Electro-physiological Characteristics and Treatment of Atrial Tachycardia after Modified Maze Procedure : Review and Our Experience in Himeji Cardiovascular Center
岡嶋克則医師が発表してまいりました。

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 2014.7.19-7.20 第20回日本... | トップ | 2014.07.24-07.26 第23回日... »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。