ヒョロ男えだまめ の 【ひと皮むけたい】

魅力の秘密を考える in English

仕事の都合で、有名な企業のお偉い様とお会いしました。

すごく笑顔が素敵な方で、
一目で素敵な方だと思いました。
(一流は違うなと思いました)

あまりに好印象だったので、
私はなぜここまでの印象をその方から受けたのか?
理由を考えました。

その理由は
1.好奇心旺盛な目
2.積極的な態度

この2点が笑顔と相まって強烈に印象的でした。

私も、自分を見直して
その人のようにありたいと思いました。

I had a chance to meet the person who have a position at a famous company .

for work reasons


she had a wonderful smile .

I felt that she was a nice person at a glance.

(I thought the first-class people were exceptional)


I was wondering why I had such a good impression on her.


The conclusion I came up with was that  "she had curious eyes and a positive attitude."


If you have "curious eyes and a positive attitude."

, I will feel easy to talk to you.

but 

if you don’t have, I will feel hard to approach you.


I'm sure it's the same for many people


I want to be like her for the people who listen to me.

名前:
コメント:

※文字化け等の原因になりますので顔文字の投稿はお控えください。

コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

 

  • Xでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

最新の画像もっと見る

最近の「英語」カテゴリーもっと見る