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日曜学校の個人的なメモです。

2021-08-02 12:23:21 | 日記
末日​聖徒​イエス・​キリスト​教会​
教義と聖約85:1-5
Doctrine and Covenants 85:1-5

1 しゅにんめいされたしゅしょは、れきろくし、シオンでこるすべてのことについて、またざいさんほうけんしてビショップからりっぽうにかなってぎをるすべてのひとについて、一般いっぱんきょうかいろくのこすことである。

1 It is the duty of the Lord’s clerk, whom he has appointed, to keep a history, and a general church record of all things that transpire in Zion, and of all those who consecrate properties, and receive inheritances legally from the bishop;

2 また、かれらの生活せいかつようや、かれらのしんこうや、おこないについても、またぎをのち背教はいきょうする背教はいきょうしゃについても、ろくのこすことである。
2 And also their manner of life, their faith, and works; and also of the apostates who apostatize after receiving their inheritances.

3 かみよりあたえられたかみりっぽうにかなったほうけんによってぶんぎをないものが、かみたみとともにそのとうろくされることは、かみこころいましめにはんする。かみほうふくはらいのたいしてそのたみそなえるために、かれらにじゅうぶんいちおさめさせようと、そのりっぽうあたえられたのである。
3 It is contrary to the will and commandment of God that those who receive not their inheritance by consecration, agreeable to his law, which he has given, that he may tithe his people, to prepare them against the day of vengeance and burning, should have their names enrolled with the people of God.
4 また、かれらのけいのこしてはならず、きょうかいのいかなるろくれきなかにもそれがいだされることがあってはならない。

4 Neither is their genealogy to be kept, or to be had where it may be found on any of the records or history of the church.

5 かみりっぽうしょかれらのまえも、ちちまえも、そんまえいだされることがあってはならない、と万軍ばんぐんしゅわれる。

5 Their names shall not be found, neither the names of the fathers, nor the names of the children written in the book of the law of God, saith the Lord of Hosts.

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(The ScripturePlus appl.Section 85: Context:

聖典プラスアプリ85章の背景)

(ここからは、個人的な翻訳ですので読み飛ばして下さい。間違いがあれば、ご指摘いただければありがたいです。)


ミズーリの教会の指導者たちは問題をかかえていました。

The leaders of the Church in Missouri grew troubled.

聖徒たちは、そこに数百人の単位で集まっていました。

Saints were gathering there by the hundreds.


彼らが到着した時、奉献の律法に従っていた人々は、比較的少なかった。

Relatively few of them were obeying the law of consecration when they arrived.


"あなたがたは教会の律法を全て行ないましたか"ウィリアム へルプスは、次のように教会の新聞で彼らに書いています、:


“Have you all fulfilled the law of the church,” William Phelps wrote to them in the Church’s newspaper, “which saith:


見よ あなたが持っているものを、わたしに、やぶることのできないせいやく証書しょうしょをもって、あなたは自分のすべての財産を奉献しなければならない。(42章参照)

Behold thou shalt consecrate all thy properties, that which thou hast, unto me, with a covenant and a deed which cannot be broken?”[1] (See section 42.)


オハイオにおいて、ジョセフは"静かな小さな声"でミズーリの指導者たちが何を行なうべきか知りたいと思っていることを学びました。

In Ohio, Joseph learned by “the still small voice” that leaders in Missouri were wondering what to do.


彼は尋ねて啓示された答え85章を受けて、それを彼らに送りました。

He sought and received a revealed answer, section 85, which he sent to them.[2]


それは主の書記の義務が、シオンにおける正しい者と正しくない者の記録をつけることであることを明確にしています。

財産を奉献して合法的に監督から受け継ぎを受ける全ての人の正確な記録を含みます。

It clarifies the duty of the Lord’s clerk to keep a history of righteousness and unrighteousness in Zion, including accurate records “of all those who consecrate properties, and receive inheritances legally from the bishop.”


奉献の律法に生きることによる受け継ぎを受けない人々は、神の律法の書と言われる教会の記録から排除されます。

Those that do not receive their inheritance by living the law of consecration are to be excluded from the Church record referred to as the “book of the law of God.”


7節は神が、その書に名前が記録されている人々のための受け継ぎを整えるために誰かを送られることを預言しています。しかしその書に名前がない人々はシオンの受け継ぎを得ないことも預言されています。

Verse 7 prophesies that the Lord will send someone to arrange inheritances for those whose names are recorded in the book, but those who are not in the book will receive no inheritance in Zion.


8節 は、箱を支える人々(シオンを築くのに任せられた割当てを超えて行うこと)は、撃たれるであろうと予言しているる。

Verse 8 prophesies that those who steady the ark (go beyond their assigned role in building Zion) will be smitten.


ジョセフは彼の最初の日記を この啓示が与えられたその日に購入しています。 "私がみるところによって起こる全ての事の詳細な記録をする目的のために"と彼は書いています。

Joseph purchased his first journal on the very day this revelation was given “for the purpose,” he wrote, “to keep a minute account of all things that come under my observation.”[3]


この同じ時期に、ジョセフは彼の歴史を書き始めています、彼の手紙、そして教会評議会の議事録を記録しています。

At about this same time, Joseph began writing his history, recording his letters, and minutes of Church council meetings.


預言者ヨハネが預言したように、人類は地上で行なわれた彼らの働きの記録によって裁かれる(黙示録20:12;教義と聖約128;6-8)ことを彼は知っていました。そしてジョセフは彼自身の"生活の様子"を記録するように努めました(教義と聖約85:2)。

He knew, as John the Revelator had prophesied, that mankind would be judged by records of their works kept on earth (Revelation 20:12; D&C 128:6–8), and Joseph tried to document his own “manner of life” (D&C 85:2).


後に、1841年に、ジョセフは"神の律法の書"と言うもうひとつの日記を始めました。この名前は、教義と聖約85章に由来しています。

Later, in 1841, Joseph began another journal, the “Book of the Law of the Lord,” a title he derived from D&C 85.


ジョセフはウィラード リチャーズを"神殿の記録係、また大管長の個人的な仕事の書記"として任命しました。

Joseph appointed Willard Richards as “Recorder for the Temple, and the Scribe for the private office of the President.”


ウィラードは、82章で述べられている啓示で述べられている義務を実行する"神の書記"となりました。

Willard became what section 82 calls the “Lord’s clerk,” filling the duties described in the revelation.


彼は神の律法の書に歴史的な事柄や献金を記録しました。

He recorded historical entries and donations in the Book of the Law of the Lord.[4]


1842年,東部へ去る準備をしている間に、リチャーズはその本をウィリアムクレイトン渡しました。ジョセフが彼を82章で挙げられている義務を果たす任務と共に神殿の記録係として召しています。

In 1842, while preparing to leave for the East, Richards gave the book to William Clayton, whom Joseph appointed as Temple Recorder, with a commission to fulfill the duties named in section 82.[5]


これらの記録係たちは、注意深く奉献の記録を残しています。

These recorders carefully kept track of consecration.


彼らは神の業に全霊で自由に捧げる献金と証書とを記録しています。

They recorded the deeds and donations of those who freely offered their whole souls to the Lord’s work.


ジョセフは、彼の妻エマ、監督ニューエル ホイットニー、彼の兄弟ハイラムやたくさんの人々に証を残しています。

Joseph recorded a tribute to his wife Emma, to Bishop Newel Whitney, to his brother Hyrum and many others.


"忠実な人々の名前をこの場所にわたしは記録したいのです。"

“The names of the faithful are what I wish to record in this place.”


彼が呼ぶところの"徳と良い資質と特質の数少ない信仰者"を記録しました。しかしまた次のように書き留めています。"たくさんの忠実な信仰者の軍勢があり、その名前は神の律法の書に記録したい。"

He recorded “the virtues and the good qualifications and characteristics of the faithful few,” as he called them, but also noted that “there are a numerous host of faithful souls, whose names I could wish to record in the Book of the Law of the Lord.”[6]


わたしは、主が私たちにいつ奉献の律法に生きるように求められるか時々尋ねました。

I’m sometimes asked when the Lord will require us to live the law of consecration.

答えはありません。

The answer is never.

それは強制的ではなく また、これからも決してそうではないでしょう。

It never has been coercive and never will be.


85章は、教会の指導者は単に奉献の記録をつけるべきであり、個人の従うか従わないか自由意思を侵害してはならないと明確にしています。

Section 85 clarifies that Church leaders should simply keep track of who consecrates but not encroach on individual agency to obey or disobey.


主は、最善と思われるように判断されます。

The Lord will judge as he deems best.


律法はたくさんの人々に、不平を言わずに守られています。そして彼らの名前はふさわしい場所に記録されています。

The law is quietly kept by many people, and their names are recorded in appropriate places.


その名前と証書が記録されている忠実な人々はシオンの受け継ぎを得るでしょう。

The faithful whose names and deeds are documented will receive inheritances in Zion.


"律法の書に名前が書かれていない人々は万軍の主の聖徒の中に受け継ぎを見いださない"(教義と聖約82:7,11)


Those “whose names are not found written in the book of the law … shall not find an inheritance among the saints of the Most High” (D&C 82:7, 11).


[1] “To the Saints,” The Evening and the Morning Star, Nov. 1832, [6].

[2]Letter to William W. Phelps, 27 November 1832,” p. 1, The Joseph Smith Papers, accessed July 7, 2020.

[3] Joseph Smith, Book for Record, Church History Library, Salt Lake City, published in Dean C. Jessee, editor, The Papers of Joseph Smith: Journal, 1832–1842 (Salt Lake City: Deseret, 1992), 2.

[4] Book of the Law of the Lord, 26, Church History Library, Salt Lake City.

[5] William Clayton, “History of the Nauvoo Temple,” manuscript, Church History Library, Salt Lake City.

[6] Book of the Law of the Lord, 164, 179.