思考実験

リスクは企業の外にも有るが内にもある (ビッグモーター)

リスクは企業の外にも有るが内にもある (ビッグモーター)

 自動車保険の不正請求が明らかになり、企業イメージを一瞬にして落としてしまった企業がある。同社社長は、組織的にやってはいないと言っているが、企業風土自体が相当毀損していることを考えれば、知らなかったという事は出来ないだろう。企業風土の維持向上は社長の責任だからである。

 副社長が特に問題のように考えられるが、折角、大きく成長させた会社を自ら窮地に追い込んでしまったようである。
 過去の同様の事件を参考にする限り、再建は難しいように思える。同様の事件とは、企業の腐敗した体質を印象付けた事件である。
 今回の事件では自社にダメージを与えたものは、外部の事象ではなくて、皮肉にも自社の経営層自体であったと言えよう。

 企業にとってのリスクは、企業の外にもあるが、内にもあるのである。今回の場合、企業のオーナー自体がリスクの提供者であった。

Risks exist both outside and inside the company (Big Motor)
 There is a company that has lost its corporate image in an instant after fraudulent claims for automobile insurance came to light. The president of the company says that they are not doing it systematically, but considering that the corporate culture itself has been considerably damaged, it is impossible to say that he did not know about it. This is because it is the responsibility of the president to maintain and improve the corporate culture.

 The vice president seems to be a particular problem, but it seems that he has pushed the company into a corner after taking the time to grow it.
 As far as similar incidents in the past are concerned, reconstruction seems difficult. A similar incident is an incident that left an impression on company's corrupt constitution.
 Ironically, it can be said that what caused damage to the company in this incident was not an external event, but the company's management itself.

 Risks to companies exist both inside and outside the company. In this case, the company owner itself was the provider of risk.

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