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テクノストラベル@読み捨てかわら版@これってどうなの旅の今昔

2004年12/20から、つらつらと書き続けて参りましたブログがプロバイダ閉鎖によりやむなくこちらに引越し致しました(涙

さすが東大生で世界で最も安全で、健全な経営をしている航空会社の「シンガポール航空」の大株主の投資ファインドに投資とは

2025-04-13 06:27:23 | 航空会社

 

シンガポールの政府系投資ファンド「テマセク社」もう何十年も前に、敬愛するシンガポール航空の大株主が同社で在る事をシンガポール航空の方から伺いました、今では筆頭株主かは?承知しませんが、その投資ファンドの社長は、前大統領の夫人が勤めている(いた)とも聴きました

同ファンドの投資先は、運輸・交通インフラやエネルギーインフラ、金融インフラや通信インフラなど、社会生活に欠かす事の出来ない重要な社会インフラを担う企業に投資しているとも、教わりました

そこで、東大生ですが、以下の報道で、そんな堅実で、右でも左でも組みしない政治体制の、シンガポールの投資ファンドに出資とは、流石です

 

 

 

 

東大の投資会社、テマセク傘下ファンドに出資=ディープテック、AI支援―シンガポール
2025.04.08 

東京大学が設立したベンチャーキャピタル(VC)の東京大学協創プラットフォーム開発(東大IPC)は7日、バーテックス・ベンチャーズ・ジャパン(VVJ)が運営するファンド「VVJ1号投資事業有限責任組合」に出資をすると発表した。

 

VVJはシンガポール政府系投資会社テマセク・ホールディングス子会社のバーテックス・ベンチャーズ・ホールディングスが運営するVCの日本拠点。世界各地のVCに大口出資や運営支援を提供している。

 

出資は東京都の支援で運営する大学発スタートアップ等促進ファンド投資事業有限責任組合(アカデミック・スタートアップ・アクセラレーション=ASAファンド)を通じて行い、経営には関与しない。出資額は明らかにしていない。

 

VVJ1号投資事業有限責任組合は、ディープテック、人工知能(AI)、DX(デジタル・トランスフォーメーション)など成長が期待できる分野に投資する。また、東南アジアやインド、米国、イスラエル、中国などの拠点と連携し、スタートアップへの成長資本の提供、海外展開支援、グローバル企業との提携機会を創出する。

 

東大IPCは、VVJの支援の取り組みが、大学発スタートアップのエコシステム構築という方針に沿っていることから出資を決めた。

 

 

 

 

東大の投資会社、テマセク傘下ファンドに出資=ディープテック、AI支援―シンガポール

東京大学が設立したベンチャーキャピタル(VC)の東京大学協創プラットフォーム開発(東大IPC)は7日、バーテックス・ベンチャーズ・ジャパン(VVJ)が運営するフ...

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旺盛な旅行者での好調な業績の増収6%だが、前期より39%も減益となった

2025-03-11 00:18:26 | 航空会社

 

そりゃ、相次ぐストやウクライナ戦争の継続と、その合間を縫って振興著しい中東系航空会社の活躍も有っての競争ですから

ドイツの翼、ルフトハンザ航空の決算

 

 

 

 

 

Lufthansa Group Faces Challenges, Plans Strategic Growth

07Mar.2025
In its latest earnings report for 2024, Lufthansa Group reported a challenging year with a 39% decrease in Adjusted EBIT to EUR 1.6 billion, despite a 6% increase in total revenue to EUR 37.6 billion. The company faced significant challenges, including strikes, high inflation, and aircraft delivery delays, which impacted its financial performance.
 
 
 
Key financial highlights include a 6% increase in total revenue, driven by strong demand in passenger and logistics segments, although net profit fell by 18% to EUR 1.38 billion.
 
 

 

 

Lufthansa Group Faces Challenges, Plans Strategic Growth - TipRanks.com

Deutsche Lufthansa AG ( ($DLAKY) ) has released its Q4 earnings. Here is a breakdown of the information Deutsche Lufthansa AG presented to its investors. Deutsch...

TipRanks Financial

 

 

 

 

 

 

 

 

上記記事出所はTip Rranks社から、Tip ranks社とは?以下イスラエル大使館・経済部より

 

 

TipRanks - 駐日イスラエル大使館 経済部

企業概要: TipRanks(ティップランクス)は、 膨大な金融データを独自のテクノロジーで分析、可視化するこ

駐日イスラエル大使館 経済部 -

 

 

 

企業概要:

TipRanks(ティップランクス)は、 膨大な金融データを独自のテクノロジーで分析、可視化することで、プロ並みの情報を個人投資家に届け、投資の意思決定を支援するサービスです。

創業2012年以来、ウォールストリートを中心とした約8,000名のアナリストによる評価・目標株価の予想およびその結果のデータを蓄積しており、他社にはない独自のデータと個人投資家の投資判断の支援を実現しています。

その他独自のツールを20種類提供しており、BtoBtoCの形式で、金融機関を中心とした個人投資家および個人利用者を抱える企業の北米株を中心とした投資情報の高度化に向けてライセンス提供をしています。

技術概要:

TipRanks(ティップランクス)は自然言語解析技術と機械学習、人工知能を活用することでテラバイト単位の膨大な金融情報を収集し、解析しています。

法人向けのサービスでは、REST APIおよびiFrameを利用して各社のプラットフォーム向けにTipRanksの20種類の投資情報・ツールをご提供可能です。

運用機関向けの8種類のオルタナティブデータをREST APIまたはFTPを通じて、リアルタイムまたは毎時でフィードすることができ、投資意思決定の支援情報としてご活用可能です。

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どうせまた直売営業をするに決まっている

2025-01-28 00:03:20 | 航空会社

 

航空会社はその収益をより確実する為に、長年の信義に基づく商習慣(〓航空会社の総販売代理店を通じて小売の旅行代理店から搭乗者へ販売する営業スキーム)を捨ててまで、直接に搭乗者へ営業アプローチして久しい、

 

これは、電子商取引(〓航空会社自社ホームページでの予約と運賃決済)の進化によって、航空会社の直売商いが急速に進んでいますが、目的地に行って帰っての単純な航空旅程や予め先付けで決まった旅程なら簡単なんですが

 

なかなか決まらない旅程や、複雑な航程なら、まだまだ旅行代理店が一日の長があります、

 

 

 

 

アメリカンは法人顧客に対し、旅行代理店を通じてではなく、アメリカンとの直接予約を促進する計画を進めたが、そうした戦略は一部の大口法人顧客を遠ざける結果となってアメリカン航空、1-3月は赤字を予想

2025年1月23日 23:51 

 

 

アメリカン航空グループは1-3月(第1四半期)について、市場予想に反して損益が赤字になるとの見通しを示した。

 

アメリカン航空は23日の発表資料で1-3月について、調整後の損益が1株当たり最大40セントの赤字になると予想した。ブルームバーグがまとめたアナリスト予想の平均は同1セントの黒字。

 

アメリカンの悲観的な予想は、より強気の見通しを示したユナイテッド・エアラインズ・ホールディングスやデルタ航空とは対照的だ。ユナイテッドとデルタは、冬季における欧州旅行の堅調な需要や国内路線の運賃引き上げが寄与するとみている。アメリカンは1-3月について、燃料費以外の経費がウォール街の予想以上に増加するとの見通しを示した。同社はまた、売上高の不振につながったとされる販売戦略の立て直しに取り組んでいる。

 

アメリカンは法人顧客に対し、旅行代理店を通じてではなく、アメリカンとの直接予約を促進する計画を進めたが、そうした戦略は一部の大口法人顧客を遠ざける結果となった。同社はそうした顧客を取り戻すため、主要な法人顧客や旅行会社・代理店との関係修復に重点を置いている。アメリカンはこれまで、この戦略の誤りにより売上高が15億ドル(約2350億円)押し下げられると説明。23日の発表でアメリカンは、年内に法人事業が完全に回復することはないと改めて説明した。

 

同時に発表した2024年10-12月(第4四半期)決算では、調整後利益が1株当たり86セントとなり、ブルームバーグがまとめたアナリスト予想の平均(65セント)を上回った。売上高は137億ドル、市場予想は134億ドルだった。

 

 

アメリカン航空、1-3月は赤字を予想-強気見通しの競合と対照的

アメリカン航空、1-3月は赤字を予想-強気見通しの競合と対照的

米アメリカン航空グループは1-3月(第1四半期)について、市場予想に反して損益が赤字になるとの見通しを示した。

Bloomberg.com

 

 

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ロシアは民間航空会社の旅客機を大韓航空機以来2回目の撃墜事件だ

2024-12-30 01:03:40 | 航空会社

 

忘れもしない、大韓航空機のソ連(現ロシア)の領空侵犯したとして、撃墜した事件が在りました、1983年9月1日のそれは発生しました

当時は未だ仁川空港が開港しておらず、米・ニューヨークJKF空港から金浦空港へ向かうKAL007便でした300名近い乗客・乗務員は全員亡くなりました、日本人も数十人乗り合わせていました、よく手配していた便なので、当時は衝撃的な事件でした

遺体が北海道の海岸に流れついたと後日報道がありました

今度は、旧ソ連(現ロシア)の友好国であるアゼルバイジャン国の国営「アゼルバイジャン航空」機がロシアの防空システムで撃ち落されました

 

 

 

What we know about the Azerbaijan Airlines crash

29Dec2024

 

 

On 25 December, 38 people died when an Azerbaijan Airlines flight, which had been due to land in Russia, crash-landed in Kazakhstan.

The circumstances around the crash remain unclear, but limited evidence so far suggests it may have been damaged by missiles fired by a Russian air-defence system as it tried to land in Chechnya.

Here's what we know about Flight J2-8243.

 

Flight takes off

In the early morning on Christmas Day, Flight J2-8243 took off from the airport of Baku, the capital of Azerbaijan. It was due to land in Grozny, the capital of the Russian region of Chechnya.

On board were 67 passengers, most of whom were Azerbaijani nationals, as well as those from Russia, Kazakhstan and Kyrgyzstan.

The plane was an Embraer 190, operated by Azerbaijan Airlines.

Approach to Grozny

As the flight approached Grozny, it entered thick fog, surviving passengers say.

They describe the pilot attempting to land the plane twice during these conditions.

It was on the third attempt, survivors say, that they felt a series of explosions hit the plane.

"The third time, something exploded... some of the aircraft's skin had blown out," one told Russian TV.

A flight attendant on the plane, Zulfuqar Asadov, told local media the impact of the strike "caused panic inside".

"We tried to calm [the passengers] down, to get them seated. At that moment, there was another strike, and my arm was injured," he said.

A video filmed in flight by a passenger showed oxygen masks hanging from the ceiling.

Azerbaijan's transport minister Rashad Nabiyev said: "All [the survivors] without exception stated they heard three blast sounds when the aircraft was above Grozny."

He said the plane was subjected to "external interference" and damaged inside and out as it tried to land.

In recent weeks, Ukraine has been targeting Chechnya and other parts of the Russian Caucasus with drone strikes.

After the crash, authorities in Moscow said such attacks had triggered a protocol to close the airspace above Grozny.

According to local officials, a drone was shot down by air defence above a shopping mall in Vladikavkaz, in nearby North Ossetia, that morning.

It is unclear whether the closed-airspace protocol - known as a "carpet plan" - was enacted before or while Flight J2-8243 was in Russian air space.

 

Diversion to Kazakhstan

Map

After the incident over Grozny, the plane diverted some 450km (280 miles) east to Aktau airport in Kazakhstan.

It remains unclear why it was diverted over the Caspian Sea - a far longer journey than several other options.

Russian aviation authorities have claimed the pilots of the plane were "offered other airports", but chose Aktau.

Data released by the flight-tracking website Flight Radar shows the plane zig-zagging up and down as it approached Aktau, before turning and crash-landing just kilometres from the airport.

 

Crash-landing

Video from near the scene shows the plane descending rapidly through the air before crashing into the ground and skidding for several hundred metres in a ball of flame.

38 people were killed and 29 survived, some with serious injuries. Remarkably, some survivors were seen walking and crawling from the plane's wreckage.

The pilots of the plane are credited with saving lives by managing to land part of the plane, despite themselves being killed in the crash.

It is believed most of those who survived were seated in its rear.

 
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Contains upsetting scenes.
 
 
 
0:27

Contains upsetting scenes.

Watch: Survivors crawl and walk from crashed plane

Was it hit by Russian air defence?

Initial reports from Russian media suggested the aircraft collided with a flock of birds.

However, aviation experts and others in Azerbaijan believe the plane's GPS was affected by electronic jamming and it was then damaged by shrapnel from Russian air-defence missile blasts.

On Saturday, Russian President Vladimir Putin apologised to his Azerbaijani counterpart over the downing of the plane, but did not say whether Russia was responsible.

He said the "tragic incident" happened when Russian air defence systems were actively repelling Ukrainian drones. Ukraine's President, Volodymyr Zelensky, said Russia "must provide clear explanations and stop spreading disinformation".

Kremlin spokesman Dmitry Peskov had earlier refused to comment on reports the plane was hit by Russian weaponry and said an investigation was underway.

On Friday White House national security spokesperson John Kirby told reporters that the US had "early indications" Russia was responsible, but declined to comment further.

So far, Azerbaijan's government has avoided directly accusing Russia - but Azerbaijani government sources told Reuters news agency that the investigation has already identified the weapon that fired on the flight as the Russian Pantsir-S anti-aircraft system.

The investigation

The plane's flight recorders, which contain data to help determine the cause of a crash, have been found.

Reports in Baku suggest both Russia and Kazakhstan have proposed having a committee from the Commonwealth of Independent States (CIS) - a regional organisation dominated by Russia - investigate the crash, but Azerbaijan has instead demanded an international inquiry.

Azerbaijan Airlines and several other airlines have suspended flights to some Russian cities in response to the crash.

More on this story
 
 

 

アゼルバイジャン旅客機墜落、ロシア関与の可能性と米政府幹部 - BBCニュース

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航空会社あるある、これを云われたら、搭乗者はぐうの音も出ない

2024-12-25 05:22:39 | 航空会社

それは

 

“技術的な問題で!“  

 

Most American Airlines flights are delayed after a tech issue caused a nationwide groundstop

24Dec.2024

 

Following a brief outage that grounded all American airlines flights during one of the busiest travel periods of the year, American Airlines says it has resumed service Tuesday morning, albeit with substantial delays.

American Airlines said a “vendor technology issue” was responsible for delaying all of its flights in the United States. But the company began boarding flights again at around 8 am ET, and flights have since resumed, airline spokeswoman Sarah Jantz told CNN.

 

 

 

 

Most American Airlines flights are delayed after a tech issue caused a nationwide groundstop | CNN Business

Most American Airlines flights are delayed after a tech issue caused a nationwide groundstop | CNN Business

CNN

 

 

アメリカで一番、忙しい時季と言っても間違いないクリスマスシーズンに

メジャー航空の「アメリカン航空」が遅れて多くの搭乗者が混乱した

 

素朴な疑問ですが、乗り継ぎ客の他社便へ乗り継ぐ便の手配をして貰えたのだろうか?

同社便どおしならまだしも

 

何事にも、おおらかに対応して貰えていた時代とはもう、新型コロナ渦中からそれが明けた今、

運送事業者の適切な対応を期待することは、無理だとの認識で、旅行をすべきです

 

これからの特に、英語が不得意で、気弱な日本人にとっての海外旅行には相当な覚悟を持って望まないと、えらい災難に遭遇しても、右往左往するだけで、どうする事もできません、

 

 

 

 

 

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