リーダーズダイジェスト5月号に "Do You Want to Live Forever?" と題して各国のアンケート結果を紹介していました。 "No Thanks" と答えた方が最も多い国は Russiaで、 "Live Forever" に "Yes" としたロシア人の割合はたったの36% でした。 "Live Forever" に "Yes" と答えた割合が最も多かったのはブラジルで72%となっていました。 次ぎの文はそのブラジルについてですが覚えたい単語・表現がありました。
Brazilian youth buck the trend, with 74% prefeering no expiration date.
"buck" を辞書で引き ます。
OneLook Quick Definitions: resist ("Buck the trend"); to strive with determination ("John is bucking for a promotion")
Dictionary.com: Informal. to resist or oppose obstinately; object strongly: The mayor bucked at the school board's suggestion.
RDの記事で言う "trend" は "Most respondents to our latest global survey are just fine with their limited shelf life here on earth. Not even the younger crowd consistently chooses immortality." だったそうです。 何故か日本はRDの統計にはありませんが(RD日本語版がないので当然か?)、調査をしたらどんな答えがでるのでしょうか?
Brazilian youth buck the trend, with 74% prefeering no expiration date.
"buck" を辞書で引き ます。
OneLook Quick Definitions: resist ("Buck the trend"); to strive with determination ("John is bucking for a promotion")
Dictionary.com: Informal. to resist or oppose obstinately; object strongly: The mayor bucked at the school board's suggestion.
RDの記事で言う "trend" は "Most respondents to our latest global survey are just fine with their limited shelf life here on earth. Not even the younger crowd consistently chooses immortality." だったそうです。 何故か日本はRDの統計にはありませんが(RD日本語版がないので当然か?)、調査をしたらどんな答えがでるのでしょうか?
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