東京港区田町芝浦の英語学校English Plus英語講師arataのブログ

東京田町の小学生~大人まで『基礎英語力』習得を目指す英語学校English Plus英語講師の英語・日本語表現ブログ

英語学校起業に向けてのビジネスの先輩の話を伺う旅

2010-12-15 07:53:18 | 英語学校設立・創業
Good morning.
Thank you for reading my blog today too!
The other day, I had a chance to visit some shops and retailers in Sagamihara-city to listen to their business experiences.
First, I visited a coffee bean shop "Emilu" which Mr. Koji Takeuchi, who is a lecturer at the seminar I attended in Kawasaki, recommended.
The coffee bean shop's manager, Mr. Yoshida, was a really nice person and he took the trouble to take some time and teach me how to make good coffee, how to choose good coffee beans, and other useful tips about business.
I felt it was really worth going there and talking with him; moreover, after I told him about my English school plan, he introduced his friend’s café, which has experienced having English conversation lessons in the café.
I was able to get some useful information there too thanks to Mr. Suzuki, who is an owner of the café "Yokoyamadai Coffee Kan".
Overall, they gave me a lot of positive energy!!
From now, I’ll do what I need to do simply to make my English successful!!
*The related subject is here:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/8a73ceef75e9063515367d706919f1d5

おはようございます。英語講師のarataです。

本日は“英語学校起業に向けてのビジネスの先輩の話を伺う旅”です。

関係記事の“英語学校起業に向けて起業場所リサーチ&コンサルティングの一日”はこちらをクリック:
http://blog.goo.ne.jp/artismart/e/8a73ceef75e9063515367d706919f1d5

先日、相模原市の何件かのお店に行き、いろいろなお話を伺う機会がありました。

最初に、(川崎市で受講しておりました起業セミナーの講師である中小企業診断士の)竹内幸次先生が紹介してくださいました、“絵美衣留(えみいる)”さんと言うコーヒーの生豆を扱っているお店をお伺いしました。

店主の吉田さんはとても笑顔が素敵で、とても気さくな良い方でした。
吉田さんは、コーヒーのおいしい淹れ方、コーヒー豆の選び方、ビジネスについてのアドバイスなども教えてくれました。

また、吉田さんと話している時、私の英語学校のビジネスプランを話す機会があり、英会話カフェとしてビジネスをしていたこともある、吉田さんの友人を紹介してくださりました。

紹介いただきました“横山台珈琲館”では以前、英語のレッスンをカフェをしていた貴重なお話をマスターの鈴木さんから聞くことができました。

いろいろな方の経験と話をしっかりと参考にしながら、本日も“ユニークでオンリーワン+No.1の英語学校”の設立を目指して前向きに前進です!!

それでは今日の英語での一言: “Smile & keep positive mind!”

P.S. アポなしで行ったにも関わらず、お忙しい中、親切丁寧に対応していただきまして大変感謝しております。ありがとうございました。

にほんブログ村 英語ブログ 英語講師・教師へ
クリックしていただけますとランキング応援票になります よろしくお願い致します
(にほんブログ村・英語ブログ・英語講師部門)

最新の画像もっと見る