PLANET LULU GALAXY!

ルルの日記

God Give Me Strength

2007-09-11 18:17:29 | 素晴らしき歌詞
Now I have nothing
So God give me strength
'Cos I'm weak in her wake
And if I'm strong I might still break
And I don't have anything to share
That I won't throw away into the air
That song is sung out
This bell is rung out
She was the light that I'd bless
She took my last chance of happiness
So God give me strength
God give me strength

I can't hold on to her
God give me strength
When the phone does't ning
And I'm lost in imagining
Everything that kind of love is worth
As I tumble back down to the earth
That song is sung out
This bell is rung out
She was the light that I'd bless
She took my last change of happiness
So God give me strength

God if she'd grant me her indulgence and decline
I might as well
Wipe her from my memory
Fracture the spell
As she becomes my enemy

Maybe I was washed out
Like a lip-print on his shirt
See, I'm only human
I want him to hurt
I want him
I want him to hurt

Since I lost the power to pretend
There could ever be a happy ending
That song is sung out
This bell is rung out
She was the light that I'd bless
She took my last chance of happiness
So God give me strength

Wipe her from my memory
I might as well
Wipe her from my memory
God give me strength
Wipe her from my memory
I might as well



今の僕には何もないから
神様 力をください
彼女を知った以上
僕の力では弱すぎるのです
もし 力があれば この殻を破れるのに
しかし僕には 分かち合えるものがない
手放したくないほどの 何かが

歌はうたわれて 鐘は鳴らされて
彼女は僕の 祈りの光だった
その彼女が 最後の幸福のチャンスを
奪ってしまった だから神様
力をください

自分は強欲で破滅者だと
彼女がそう認めるなら 神様
それなら僕も記憶から洗い出して
この魔法の呪文を解き
彼女は僕の仇となるでしょう
しかし彼のシャツについた口紅のように
僕はただ洗い流されてしまうでしょう
いいですか 僕はただの人間なんです
だから彼を 彼を傷つけたい

必ずハッピーエンドにするための
それを装う力を
もう僕は失ってしまったのです
だから神様 僕に力をください

(駒沢敏器・訳)



今の僕には何もない
神様、力になってください
彼女を追うには弱気すぎて
もう少しでも強くなれたらまだ突破口はあるかもしれない
でも今の僕には分かち合えるものもない
あるのは無駄ばかり
歌は歌われて
彼女は悲しみに打ちひしがれた
僕の希望の光
なのに幸せのチャンスを持ち去った
だから神様、力になってください
この僕に力をください

これ以上、あの人にすがることはできない
神様、力になってください
待っても待っても電話が鳴らない時
いつの間にか空想の世界へと導かれ
愛の価値をつい疑ってしまう
でもその瞬間、現実の世界へと連れ戻される
歌は歌われて
彼女は悲しみに打ちひしがれた
僕の希望の光
なのに幸せのチャンスを持ち去った
だから神様、力になってください

彼女にわがままと堕落の許可をもらうくらいなら
いっそ彼女のことなんか
思い出から消し去ろう
彼女を敵に回すくらいなら
魔法をうち砕こう

僕は洗われるように忘れられたのさ
彼のシャツについた口紅のように
でもありふれた人間でしかない僕は
あいつが思いきり
傷つけばいいと思ってる
そうだ、傷つけばいい

もうこれ以上、フリをする元気は残っていないから
果たしてこれはハッピーエンドと言えるのだろうか
歌は歌われて
彼女は悲しみに打ちひしがれた
僕の希望の光

なのに幸せのチャンスを持ち去った
だから神様、力になってください
この僕に力をください

いっそ彼女のことなんか
思い出から消し去ろう
だから神様、力になってください
この僕に力をください
いっそ彼女のことなんか
思い出から消し去ろう

(中村美夏・訳)



My Flame Burns Blue [Includes Bonus CD]
Marc Scholten,Olof Groesz,Burt / Costello, Elvis Bacharach,Dave Bartholomew,Elvis Costello,Charles Mingus,Billy Strayhorn,Michael Tilson Thomas,Vince Mendoza,Christopher Laurence,Metropole Orchestra,Peter Tiehuis,London Symphony Orchestra,Peter Erskine,Steve Nieve,John Harle,Paul van der Feen,Jos Beeren,Leo Janssen,Bart van Lier
Deutsche Grammophon

このアイテムの詳細を見る
この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« God Only Knows | トップ | ルルの欲望5原則 »
最新の画像もっと見る