オフィス・ヤハのトホホな日々

エホバの証人の一プログラマが聖書研究と自転車の趣味等を徒然なるままに

Oh No!

2011年12月31日 | 日記
Today I did revisit before breakfast. 3 houses received "Watchtower" and "Awake!" magazines. It was 17km trip with my roadbike. When I returned home Glu=173.

Oh No! I must increase insulin tonight.

3rd free run in JAPANCUP course

2011年12月26日 | 日記
    Specialized S-works Tarmac SL3 による三度目のコース走行。粉雪舞い散る中、往復43km。きょうは、自動車運転専用の補正メガネを掛けて走りましたので、最後の森林公園入り口下りを52.4km/h(一応自己新)で駆け降りることができました。

    それにしても、こんな寒い思いをしたのは、大学山岳部初冬合宿以来でしょうか。体が暖まってきたのは、古賀志林道山頂前200mあたりからでした。でも、ビブタイツのおかげでお腹は一貫して暖かで、決して腹痛の不安に襲われなかったのは幸いでした。

    まだコースの勾配を正確に把握できていないので、12%程度の上りは、ナメクジのようなゆっくりした走りでしたが、さすがにハイエンドフレームの威力をまざまざと見せつけられました。コンポもホイールもタイヤも変わらないので、フレームだけの違いを経験することができました。

    また、お蔵入りしていたヤワなホイール、SHIMANO WH-7850-C24-TLのリヤホイールが、今回のフレーム交換で見事に復活したのも驚きでした。ホイールやタイヤの評価は、フレームとの相性で語らなければいけないと感じました。

    たとえ造り手側がコンフォートだと言っても、要するに材質を落として、ヘッドチューブ長くするだけでは決して楽じゃないし、レース御用達のつもりで出しても、人によってはそれが真のコンフォートということはあり得るな・・・などとか思いながら走ってました。


2010ツール・ド・フランス終盤山岳ステージでの
Tarmac SL3同士のコンタドールvsシュレック激闘。

    

50km under a high wind

2011年12月23日 | 日記
On Friday I wake up later because the previous night is meetings of christians.

This morning I woke up at 11:30. Only a cup of coffee was my lunch.

When I drove 3km, I met KYOUKO MaMa. She was on the way to return to home after the field ministry of Jehovah's Witnesses (perhaps). I waved to her in greeting.

She has a best knowledge and understandong about Bible I ever come in contact ladies.

After all I drove Specialized S-Works Tarmac SL3 50.06km under a cold strong wind. Tonight I orderd new gloves and socks and etc.