Liebeslied 愛の歌

僕の大切なあなたへ・・・

Flowers Never Bend with the Rainfall

2024-07-02 05:03:59 | 日記
Flowers Never Bend with the Rainfall

Through the corridors of sleep
Past shadows dark and deep
My mind dances and leaps in confusion

I don't know what is real
I can't touch what I feel
And I hide behind the shield of my illusion

眠りの回廊を抜けて
暗く深い闇のなかを通り過ぎる
僕の心は混乱のなかで踊ったり跳ねてみたり

何が真実なんだろう?
感じているものには触れられない
自分の幻想のなかの楯に身を隠してる

So I'll continue to continue to pretend
My life will never end
And flowers never bend
With the rainfall

だから僕はずっと演じ続けるんだ
人生は終わることなんてないって
そして花も決して折れたりしないんだって
どんなに雨が降ろうとも

The mirror on my wall
Casts an image dark and small
But I'm not sure at all it's my reflection

I'm blinded by the light
Of God and truth and right
And I wander in the night without direction

僕の壁の鏡には
暗くちっぽけな姿が映し出されてる
でもそれが自分を映し出したものかどうか
わかりやしない

神と真実 そして正義の光が眩しすぎて
見えなくなってしまってるんだ
僕はあてもなく夜を彷徨ってる

So I'll continue to continue to pretend
My life will never end
And flowers never bend
With the rainfall

だから僕は繰り返し演じ続ける
僕の人生は決して終わらない
花も折れ曲がったりしないんだ
たとえ どんなにひどい雨が降ったとしても


No matter if you're born
To play the king or pawn
For the line is thinly drawn
'tween joy and sorrow

So my fantasy
Becomes reality
And I must be what I must be
and face tomorrow

人は生まれたら 演ずるのが
キングでもポーンでも大した問題じゃない
だって歓びと悲しみの間に引かれた線は短いんだ

だから僕の空想は現実のものとなる
僕は自分がなるべき姿になって
明日に向かい合わなくちゃならない

So I'll continue to continue to pretend
My life will never end
And flowers never bend
With the rainfall

そして僕は今日も演じ続けていくんだ
どんなに辛いことがあったって
僕の人生は決して終わらないのだと
どんなに雨が降ろうとも
花は折れ曲がったりせずに咲き続けるのだと
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« Bruce Hornsby - Mandolin Rain | トップ | Bruce Hornsby - Mandolin Rain »

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。

日記」カテゴリの最新記事