「お姉ちゃんのは魚の絵が多いね」と妹に言われた。
一番最初に布に絵を描いてみたのが魚だったし、シンプルだけど、描いてて楽しいし、、、。
去年、長男の学校用の持ち物に名前と魚を描きまくっていたら、2年生に進級した時彼に言われた。
「もう絵描かなくていいよ」
「なんで?」
「いいの!描かなくて!さかなとかやめてね」
「いいじゃん。かわいいじゃん」
「なんにも描かないで」
「あ、そう」
、、、、、、、、
つまらない。
‘かわいい’っていうの、もうダメなのね。
男の子だもんな。
まあいいか。
まだ下がいる。
あと2年くらいは大丈夫
‘You are painting lots of fish,’
My sister said the other day.
It's the first object I painted on cloth.
it is simple, but can be unique.
I drew lots of fish on my oldest son's belongings that he takes to school.
But this year he said,
‘Don't mark my possessions, please’
‘Why not??’
‘No reason! No more fish or anything.’
‘Aren't they cute??’
‘I don't need them.’
‘Oh,......OK....’
........ It's not fun.
He doesn't want anything “CUTE” anymore.
He's a boy.
Well,I understand.
My second child is still young.
He won't complain for another 2 years or so!
応援クリックお願いします↓
一番最初に布に絵を描いてみたのが魚だったし、シンプルだけど、描いてて楽しいし、、、。
去年、長男の学校用の持ち物に名前と魚を描きまくっていたら、2年生に進級した時彼に言われた。
「もう絵描かなくていいよ」
「なんで?」
「いいの!描かなくて!さかなとかやめてね」
「いいじゃん。かわいいじゃん」
「なんにも描かないで」
「あ、そう」
、、、、、、、、
つまらない。
‘かわいい’っていうの、もうダメなのね。
男の子だもんな。
まあいいか。
まだ下がいる。
あと2年くらいは大丈夫
‘You are painting lots of fish,’
My sister said the other day.
It's the first object I painted on cloth.
it is simple, but can be unique.
I drew lots of fish on my oldest son's belongings that he takes to school.
But this year he said,
‘Don't mark my possessions, please’
‘Why not??’
‘No reason! No more fish or anything.’
‘Aren't they cute??’
‘I don't need them.’
‘Oh,......OK....’
........ It's not fun.
He doesn't want anything “CUTE” anymore.
He's a boy.
Well,I understand.
My second child is still young.
He won't complain for another 2 years or so!
応援クリックお願いします↓