Liebeslied 愛の歌

僕の大切なあなたへ・・・

Leo Sayer - One Man Band

2024-06-22 05:03:47 | 日記
Leo Sayer - One Man Band

Well everybody knows down Ladbroke Grove
You have to leap across the street
You can lose your life under a taxi cab
You gotta have eyes in your feet

ラドブロークグローブに行くときは
大通りを急いで渡らないといけない
タクシーに轢かれるかもしれないし
足元をしっかり見てないとだめだ

You find a nice soft corner and you sit right down
Take up your guitar and play
But then the law man comes says move along
So you move along all day

隅っこの方でよさそうな
場所を見つけて座る
そしてギターを取り出して歌うんだ
でも、まもなくおまわりが来て
「あっちへ行け」って言うんだ
僕は一日中、
こうして居場所を変えてるのさ

Well I'm a one man band
Nobody knows nor understands
Is there anybody out there wanna lend me a hand
To my one man band

そうさ 僕はワン・マン・バンド
誰も僕なんか気にしないし
理解してくれるわけでもない
でも誰か このワン・マン・バンドに
手を差し伸べてくれる人はいないかな

For three days now I haven't eaten at all
My my you must be getting so thin
And soon my cap won't be large enough
To drop a half a crown in

3日間 何も食べてない
あーもうじき飢え死にしちゃうかも
半クラウン硬貨で
チップをもらう帽子も
もうじき ちっちゃくなってしまいそう

So hey there mister don't you look so sad
Don't look so ill at ease
Well I can play you any song you like
To cheer up that life you lead

そこのミスター 
なんか浮かない顔ですね
もっと力を抜いてごらんなさい
好きな歌を歌って差し上げます
あなたの人生を応援させてくださいな

Ooh I'm a one man band
Nobody knows nor understands
Is there anybody out there wanna lend me a hand
To my one man band

そうさ 僕はワン・マン・バンド
誰も僕なんか気にしないし
理解してくれるわけでもない
でも誰か このワン・マン・バンドに
手を差し伸べてくれる人はいないかい

And oh oh oh look at the rain falling
Oh oh oh look at the rain
Oh look at it rain

オー オー オー
雨が降ってきたよ
オー オー オー
空を見上げて
オー
やみそうにないみたいだね


Nobody sees the minstrel boy as he sings his tale of woe
Nobody sees him coming
Nobody sees him go
So hey there mister don't you look so sad
Don't look so ill at ease
Well I can play you any song you like
To cheer up that life you lead

悲しい身の上話を歌う
吟遊詩人に誰も見向きはしない
彼が来ようと 行こうと
誰も気にしない
でも ミスター 
何か嫌なことがありましたか?
気分悪いことありましたか?
聞きたい歌をリクエストください
あなたを元気づけられたらと思うんです

Well I'm a one man band
Nobody knows nor understands
Is there anybody out there wanna lend me a hand
To my one man band


そうさ 僕はワン・マン・バンド
誰も僕なんか気にしないし
理解してくれるわけでもない
でも誰か このワン・マン・バンドに
手を差し伸べてくれる人はいないかい
僕はワン・マン・バンド
ただのギター弾き…

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« Jim Croce - Tomorrow's Gonn... | トップ | Elvis Costello & The Attrac... »

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。

日記」カテゴリの最新記事