JASS事務所ブログ

JASS事務所のスタッフがつづる事務所ブログ。業務以外に千代田区のこと、身近なこと、綴っていきます。

マーティン講師の日本語学習

2013-06-05 12:18:46 | うんちく・小ネタ

( )部は事務所の補足部分です。The words in "( )" are corrections done by the JASS staff. English translation is below.

今日は、日本!
私はマーティンです。今、東京でアメリカの手話を教えている。本当に楽しいです。

でも今回(の来日)が最初のでない。前に、2回日本へ旅行に訪ねた。2002年と2004年に日本に来ました。
どうして日本に(興味がある)の?

私は高校生の時、黒沢明の映画を多く見ました。『七人の侍』、『用心棒』や『生きる』が大好きで、日本語と日本の文化が興味でありました。
だから、1年間アメリカでチューターで日本語を勉強を始めました。
漢字が絵のように感じて、漢字を勉強するのは楽しかったです。でも、英語の文法と違った日本語の文法が難しくて複雑でした。

Books_2

(使用していたテキスト)

1年間の勉強した後、留学生として日本へ行きました。
1ヶ月間、長野や滋賀や北海道に行きました。長野のろう家族の家に滞在して、長野のろう学校に行きました。とても良い経験でしたが、この間あまり日本語を勉強しなかった。日本の手話だけを使ったんです。2004年でした。

そのあと日本に戻りたいでも、ギャロデット大学に入り、勉強などで忙しかった。卒業して、カリフォルニア州に引っ越して、予定がない時、JASSに申し込みを送り、今、東京にいます。

この滞在(中)には、日本語を勉強しなければならないと思います。だから、東京でまた毎週チューターで日本語で勉強しています。

20130604_1053391

20130604_1054371

2

(チューターの先生と)

私の目的は日本語で本を読むのはできる(ことです)。みなさん、私を手伝って(ください。)お願いします。

マーティン

Hello, Japan!
I'm Martin. I just moved to Tokyo to teach ASL, which I'm really enjoying.

But this is not my first time in Japan. I have traveled to Japan 2 times before - 2002 and 2004. Why Japan? When I was a high school student, I saw many movies by Akira Kurosawa, such as Seven Samurai, Yojimbo, and Ikiru, which I really loved. Those movies caused me to be interested in Japanese culture and language. So, I began studying Japanese with a tutor for a year. I enjoyed studying Kanji because of its artistic nature. However, Japanese's grammar, which is so different from English's, was difficult and complex for me.

After studying Japanese for a year, I went to Japan as a foreign exchange student. In a month's time, I went to Nagano, Shiga, and Hokkaido, among several other places. In Nagano I attended a Deaf school and lived with a Deaf family. It was a great experience, but I hardly even practiced my Japanese there. I only used Japanese sign language. This was in 2004.

Since then, I've wanted to return to Japan, but I went to Gallaudet and was busy with studying and stuff like that. After graduating, I moved to California, and eventually applied for JASS. And here I am in Tokyo.

Now that I am here, I feel I have to make sure I am studying Japanese this time. So, every week I have a private tutor teaching me Japanese in Tokyo. My goal is to be able to read a book in Japanese. Everybody, don't hesitate to help me and correct my Japanese! Thank you!


最新の画像もっと見る