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絶望の淵からひとを救う守護仏の力  The power of the guardian Buddha to save people from the depths of despair

2023-06-11 12:50:33 | 梵字

 

 

 

どのようにして動かしたのか? 霊的精神感応である

明らかに、霊障のホトケは、特定の個人と、或る種の精神感応があるとわたくしは思うのだ。霊障のホトケの、その精神感応によって、その個人はつよい影響を受け、 動かされてしまう。この「他の存在」つまり霊障のホトケが元凶なのであるから、こ れを消滅させなければ、なにをやってもだめなことは当然である。

では、どうやって、その「他の存在」を消滅させるのか? 守護仏を本尊とするシ カの成仏法のみが、これをなすことができるのである。

そして、つぎに、守護仏をまつった宝塔をいただいて、本人が毎日、因縁解脱の 行をするのである。

これにより、本人の深層意識の奥にひそむ特殊な祖先の欲求・葛藤が消滅してゆく のである。その結果、「衝動」もまた消えて、生じなくなる。

そういうと、どうしてなのか? どうして守護仏の宝塔に、そういう力があるの か?と質問するひとがすくなくない。

それは、守護仏にはそういう力があり、だから守護仏なのだ、と答えるしかないの であるが、それだけではなっとくできないひともあるかもしれない。 わたくしは、こ う思うのである。

バイブレーション

守護仏は、生身の仏であるから、特殊な波動を放射している。 霊的な波動であるから、霊波、といってよい。真言密教では、これを、「金色の大光明」と表現している。(如意宝珠法・本尊観)

これは、純粋最高の霊波である。ひとの深層意識、無意識の意識層に浸透する力を 持っている。これを、かりにわかりやすく「ブラスの波動・聖なる波動」 とよぼう。 一方、霊障のホトケを持っているひとは、その無意識の意識層に、霊障のホトケの 怨念(ソンデイのいう祖先の特殊な欲求・葛藤をうけている。これは「マイナスの 波動・邪悪の波動」である。 さきに、わたくしは、フロイトの学説を紹介した。

無意識の意識は、自分の知らない他人の意志によって動かされる。

 

霊障をうけているひとは、一種の催眠状態である。というのは、無意識の意識から 衝動によって動かされているからだ。フロイトは、無意識の意識は他人の意志によ って動かされるといっているが、わたくしは、むしろ「動かされやすい」と考えてい る。催眠状態に入っているひとは、暗示 (つまり他からのはたらきかけ)に非常に動 かされやすいのである。ときには、動かされることを期待している状態のことさえあ るのである。つまり、霊障のホトケからの衝動・精神感応に非常に動かされやすいの だ。催眠状態のひとは、このように、波動に非常に動かされやすいのである。 それ は、「マイナスの波動・邪悪の波動」でも「プラスの波動聖なる波動」でも、おな じことである。

 

守護仏宝塔の前で、できるだけ無我になって―というのは、表面意識のはたらき をなくして、無意識の意識層をひらく、ということである――そして、勤行をするの である。

無心無我になれさえすれば、べつに勤行しなくてもよいのだが、それは難事であ るから、勤行という無我になる様式をおこなうわけである。

この勤行により、金色の大光明” (霊波)を、わが無意識の意識層に浸透させるの である。 成仏法によって、元凶である霊障のホトケは消滅したが、無意識に残る抑あつ・葛藤は、後遺症としてふかい精神傷痕となっている。 守護仏の聖なる霊波でこれ を消滅させ、さらにこれを浄化し、高揚させるのである。

絶望の淵からひとを救う守護仏の力

わたくしは、成仏法を修して、浅田家にかかわる四体の霊障のホトケを解脱成仏さ せた。非常につよい怨恨のホトケであった。三回の修法を必要としたのである。 英子君は鑑別所にいるので、宝塔の勤行は、お母さんが代わりにすることになっ た。 これを、代行、あるいは身代りの行ともいう。

 

How did it work? Spiritual telepathy

Clearly, I think that psychic hotokes have some kind of emotional connection with specific individuals. The individual is strongly influenced and moved by the psychopathy of the psychic hotoke. Since this "other existence", that is, the psychic disorder, is the root cause, it is natural that nothing can be done unless this is extinguished.

Then, how can we extinguish that "other being"?This can only be done by the method of attaining Buddhahood in which the guardian Buddha is the principal object of worship.

Next, he received a treasure pagoda enshrining a guardian Buddha, and the person himself performed the practice of liberation every day.

As a result, the special desires and conflicts of his ancestors hidden in the depths of his consciousness disappear. As a result, the "impulse" also disappears and ceases to arise.

Many people ask why this is so?

He has no choice but to answer that the Guardian Buddha has such a power, and that is why it is the Guardian Buddha, but there may be some people who cannot accept that alone. This is what I think.

vibration

Since the Guardian Buddha is a living Buddha, it radiates a special vibration. Since it is a spiritual wave, it can be called a spiritual wave. In Shingon Esoteric Buddhism, this is expressed as 'Golden Great Light'. (Nyoihojuho/Honzonkan)

This is the purest spiritual wave. It has the power to penetrate into people's deep consciousness and unconscious consciousness. Let's call this "brass wave/sacred wave" for easy understanding. On the other hand, a person with a spiritual disability has, in their unconscious layer of consciousness, the resentment of the spiritual disability (the special desires and conflicts of their ancestors, as Sonday calls it). "The Waves of". Earlier, I introduced Freud's theory.

The unconscious consciousness is driven by the will of others whom we do not know.

 

A psychic person is in a kind of hypnotic state. For it is driven by impulses from the unconscious consciousness. Freud said that the unconscious consciousness is moved by the will of others, but I think that it is rather ``easy to be moved''. A person in a hypnotic state is very susceptible to suggestion (that is to say, coercion from others). Sometimes he even mentions the state of expecting to be moved. In other words, he is very susceptible to impulses and psychopathy from the spiritually disturbed Hotoke. A hypnotized person is thus very susceptible to vibrations. It's the same thing with "minus wave/evil wave" and "plus wave sacred wave".

 

In front of the guardian stupa, he becomes as unselfish as possible--that is, to eliminate the function of superficial consciousness and open the layer of unconscious consciousness--and he is the one who does the devotional.

As long as one can become selfless, there is no need to practice devotion, but since this is a difficult task, the practice of selfless devotion is practiced.

Through this devotion, the great golden light (reiha) permeates into our unconscious consciousness. The aftereffects of this are deep mental scars, which are extinguished by the sacred wave of the guardian Buddha, and then purified and uplifted.

The power of the guardian Buddha to save people from the depths of despair

I practiced the method of attaining Buddhahood and liberated the four spiritual obstacles related to the Asada family. It was a hotoke of a very strong resentment. It required three repairs. Since Eiko is in the discrimination center, her mother will be in charge of the pagoda service. This is also referred to as deputy or scapegoat line.

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