学内の教員を対象に主宰している英語論文講読勉強会、今年度は以下の内容で実施しました。
2015年5月20日 オリエンテーション
6月17日 “ Evaluation of a Compassion Fatigue Resiliency Program for Oncology Nurses”
7月8日 “Fashion victim: rhabdomyolysis and bilateral peroneal and tibial neuropathies as a result of squatting in ‘skinny jeans’”
10月21日 “Involvement or over-involvement? Using grounded theory to explore the complexities of nurse-patient relationships”
11月18日 “Differences in medication knowledge and risk of errors between graduating nursing students and working registered nurses: comparative study”
12月9日 “Intense parenting: a qualitative study
detailing the experiences of parenting children with complex care needs”
2016年1月20日 “Differentiating subtypes of apathy to improve person-centered care in frontotemporal degeneration”
2月17日 “Place of Death and the Differences in Patient Quality of Death and Dying and Caregiver Burden”
英語教員の僕にとっても、他分野の英語論文を読むことはいろいろな意味で勉強になります。
来年度も引き続き実施予定です。
教員もこのように勉強を重ねています。
学生の皆さんも、頑張ってください。
2015年5月20日 オリエンテーション
6月17日 “ Evaluation of a Compassion Fatigue Resiliency Program for Oncology Nurses”
7月8日 “Fashion victim: rhabdomyolysis and bilateral peroneal and tibial neuropathies as a result of squatting in ‘skinny jeans’”
10月21日 “Involvement or over-involvement? Using grounded theory to explore the complexities of nurse-patient relationships”
11月18日 “Differences in medication knowledge and risk of errors between graduating nursing students and working registered nurses: comparative study”
12月9日 “Intense parenting: a qualitative study
detailing the experiences of parenting children with complex care needs”
2016年1月20日 “Differentiating subtypes of apathy to improve person-centered care in frontotemporal degeneration”
2月17日 “Place of Death and the Differences in Patient Quality of Death and Dying and Caregiver Burden”
英語教員の僕にとっても、他分野の英語論文を読むことはいろいろな意味で勉強になります。
来年度も引き続き実施予定です。
教員もこのように勉強を重ねています。
学生の皆さんも、頑張ってください。
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます