ebi反り身体張力

ebiは体を動かすのが好きなようです。
NewZealand帰国→理学療法士の道へ!なかなか自立できません(汗)

◆2.20 Wed Kepler track

2008-02-20 | ワーホリ in ニュージー 2007-08
 ケプラートラックを歩いてきました! ケプラーは、ニュージーランドのグレートウォークの一つです。4日コースのところ、ちょっとした予約の行き違いから3日で歩かなくてはなりませんでしたが、まあそれを除けば全てよかったです。一人で3日も山を歩いたのは初めてでしたが、とても整備されたトラックなので不安になることはほとんどありませんでした。ラッキーなことに天気もパーフェクトでした。とてもよかった。。。
 途中、日本人の学生の男の子とフランス人の男の子と一緒に歩いたりして楽しい出会いもありました。さらに、道の途中で、ワナカで仲良くなったフランス人カップルに遭遇したり、、狭いなーニュージーランド。

 テ・アナウには24日まで滞在してのんびりし、25日からはルートバーントラックを歩きます。こっちの方が人気があるみたいです。同じく3日コースですが、距離は30kmで、ケプラーの半分です。また天気がいいといいなあ。
 テ・アナウで少しウォーキングするつもりですが、今は足が筋肉痛で、どうにも、、、。

I've done Kepler track which is one of the Great Walks in New Zealand. It was 3 days walk. I've never tried a long tramping by my own like that. But every thing went well except booking huts. There was something wrong with my booking so I had to skip the last hut and come back one day early. Never mind, the weather was perfect. I saw every thing during my walk. It's just beautiful..

Now I'm in TeAnau and gonna take rest till 24th. Routeburn track starts from 25th. Although this is 3 days walk as well, the distance is just half of Kepler track(=60km applox.) I just hope the weather will be good again..
Maybe I'll try some short walks in TeAnau, but now I got sore legs with muscular aches. I can't walk smoothly..

最新の画像もっと見る