1905年以降アメリカでは、円形交差点が数多く作られました。ただ、交通量が多くなり
1950年代中頃までに消滅していきました。この交差点の通行方法が、ロータリーの内部に入るのが優先だったために、円内でも滞り等で対応しきれなくなったようです。衝突が多く、円内で交通が滞るようになったようです。
1966年にイギリスで、円内の通行を主交通とし、円へ入る車両が従交通とした今で言うラウンドアバウトを採用して以来、円内での交通が滞らなくなりました。これ以来、減少した円形交差点と比較して改善された
ラウンドアバウトが発展するようになりました。
Roundabouts: An Informational Guide 1.1Introduction より以下のように紹介されています。
Traffic circles have been part of the transportation system in the United States since 1905, when the Columbus Circle designed by William Phelps Eno opened in New York City.Subsequently, many large circles or rotaries were built in the United States. The prevailing designs enabled high-speed merging and weaving of vehicles. Priority was given to entering vehicles, facilitating high-speed entries. High crash experience and congestion in the circles led to rotaries falling out of favor in America after the mid-1950's.Internationally, the experience with traffic circles was equally negative, with many countries experiencing circles that locked up as traffic volumes increased. The modern roundabout was developed in the United Kingdom to rectify problems associated with these traffic circles. In 1966, the United Kingdom adopted a mandatory "give-way"rule at all circular intersections, which required entering traffic to give way, or yield, to circulating traffic. This rule prevented circular intersections from locking up, by not allowing vehicles to enter the intersection until there were sufficient gaps in circulating traffic. In addition, smaller circular intersections were proposed that required adequate horizontal curvature of vehicle paths to achieve slower entry and circulating speeds. These changes improved the safety characteristics of the circular intersections by reducing the number and particularly the severity of collisions. Thus, the resultant modern roundabout is significantly different from the older style traffic circle both in how it operates and in how it is designed. The modern roundabout represents a substantial improvement, in terms of operations and safety, when compared with older rotaries and traffic circles .Therefore, many countries have adopted them as a common intersection form and some have developed extensive design guides and methods to evaluate the operational performance of modern roundabouts.
これをなんとなく和約してみました。英語は不得意です。やらなきゃよかった(T_T)。
円形交差点は、ウィリアム・フェルプス・エノによって設計されたコロンブス・サークルがニューヨークで設置された1905年以来、アメリカの交差点形状の一つでした。その後、多くの大規模なロータリーがアメリカで構築されました。その卓越された形状は、高速に合流し、車両が織り込むことを可能にしました。通行方法は、優先順位は、サークルへ進入する車両に与えられました。
サークル内での多くの衝突事故、円内の滞りが1950年代中頃の後にロータリーのアメリカでの崩壊に至りました。国際的にも、円形交差点が多くの国々で、交通量の増加とともに閉鎖されたロータリーを経験して、否定されました。
現代のラウンドアバウトはこれらの円形交差点の問題を改正するために英国で開発されていました。1966年には、イギリスで、交差する道路側の「譲れ」のルールを設定し、円内の交通を循環させることにし、道を譲るために交通を制御することにしました。この規則は、交通を循環させる際に、十分な余裕があるまで、車両が円内に進入しないことにより、循環的な交差が停止するのを防ぎました。さらに、低速で流入する車両軌跡の適切な水平の曲率や循環する速度を定めた、小さな循環的な交差点が考案されました。
これらの修正は、件数や重大な衝突の縮小により、循環的な交差の安全特性を改善しました。したがって、その結果、現代のラウンドアバウトがどのように制御するか、また、設計されているかにより古いスタイル円形交差点とは著しく異なります。現代のラウンドアバウトは、より古いロータリーおよび円形交差点と比較している場合、交差点制御と安全性の点から、本質的に改善されました。
したがって、多くの国々が共通の交差形式としてそれらを採用しました。また、設計指針および現代のラウンドアバウトの運用方法を策定したところもあります。
違う解釈があるかと思うので、教えてください。