ことば宇宙 universum verborum

英語中心、心に響くことば旅行

こだま

2013-05-26 | おはなし

"A son and his father were walking on the mountains.

Suddenly, his son falls, hurts himself and screams: "AAAhhhhhhhhhhh!!!"

To his surprise, he hears the voice repeating, somewhere in the mountain:

"AAAhhhhhhhhhhh!!!"

Curious, he yells: "Who are you?"

He receives the answer: "Who are you?"

And then he screams to the mountain: "I admire you!"

The voice answers: "I admire you!"

Angered at the response, he screams: "Coward!"

He receives the answer: "Coward!"

He looks to his father and asks: "What's going on?"

The father smiles and says: "My son, pay attention."

Again the man screams: "You are a champion!"

The voice answers: "You are a champion!"

The boy is surprised, but does not understand.

Then the father explains: "People call this ECHO, but really this is LIFE.

It gives you back everything you say or do.

Our life is simply a reflection of our actions.

If you want more love in the world, create more love in your heart.

If you want more competence in your team, improve your competence.

This relationship applies to everything, in all aspects of life;

Life will give you back everything you have given to it.

YOUR LIFE IS NOT A COINCIDENCE. IT'S A REFLECTION OF YOU!"

息子と父親が山を歩いていました。

突然、息子は転んでけがをして叫びました、「ぎゃぁぁぁぁぁぁぁ」

驚いたことに、山のどこからかその声が繰り返されるのが聞こえました、

「ぎゃぁぁぁぁぁぁぁ」

不思議に思い息子は叫びました、「誰?」

答えが返ってきました、「誰?」

息子はまた山に向かって叫びました、「すごいね」

声が答えました、「すごいね」

その答えに怒って息子は叫びました「弱虫」

答えが返ってきました、「弱虫」

息子は父親に尋ねました、「どういうこと?」

父親は微笑んで言いました、「見てなさい」

父親は叫びました、「君がチャンピオンだ」

声が返ってきました、「君がチャンピオンだ」

息子はビックリしましたが、わけがわかりません。

そこで父親は教えました、「これがコダマだよ、でも実はこれは人生なんだ。

お前が言ったりやったりしたことはすべてお前に返ってくる。

私たちの人生は自分のしたことの反映にすぎない。

好きになってほしいのなら、自分がもっと好きになるんだ。

チーム力を上げたいのなら、自分が力をつけるんだ。

この関係は人生のすべての面に当てはまる。

人生はお前がしたこと全部返ってくる。

人生は偶然の産物ではない。お前自身の反映なんだ。」

 Mountain Story

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« ルミエール兄弟初期映画 | トップ | アシク・ケリブ »

コメントを投稿

おはなし」カテゴリの最新記事