ことば宇宙 universum verborum

英語中心、心に響くことば旅行

R 02

2024-05-21 | 講義

Hi, I'm Meredith from Peachie Speechy. I'm a speech-language pathologist, and today I'm going to show you how to save the “r” sound. “R” is one of the trickiest sounds to say, so if you're having trouble saying it, you are not alone.

ハイ、Peachie Speechyのメレディスです。私は言語聴覚療法士で、今日はrの音をしっかり出せる方法をお見せします。rは発音に最もコツがいる音の1つなので、発音に苦労しているのはあなただけではありません。

There are two ways to say the “r” sound: one is the bunched position, and the other is the retroflexed position. This video is going to talk about the bunched position, where we're bunching our tongues back in our mouths to make the “r” sound. You have to slide your tongue back and up so the back sides of your tongue touch the insides of your back teeth, and you turn your voice on, and it sounds like “r, r.”

rの発音方法には2つあります:ボッコリ型と巻舌型です。この動画では、舌の奥をボコッとさせてrの音を出すボッコリ型についてお話します。舌を後ろにスライドさせ、上に移動させ、舌の後ろ側が奥歯の内側に触れるようにし、声を出しすと、r rと聞こえます。

When you're saying “er,” your mouth might move a little differently depending on the sounds around the “er.” Today, in this video, we're just going to focus on the sound “er.” So remember, the sides of your tongue are going to touch inside your back teeth and these places here. You're going to pull your tongue back and keep it tight and high. It's going to be kind of shaped like this, like it's bunched. So pull it back and up and tight as you turn your voice on. And if your tongue isn't high enough or isn't tight enough, it's not going to sound quite right. It's gonna sound like “oh” instead of “er.” So you have to make sure it's nice and high. If you drop it, it'll be “oh,” but you want to keep it high and tight. “Er.”

erと言うとき、前後の音によって口の動きが同じにならない場合があります。この動画では、rという音に焦点を当てます。なので、舌の両側面が奥歯の内側のここに触れるのを忘れないでください。舌を後ろに引く、引き締める、高く保つ。こんな形にします。ボコッした感じです。で、声を出すときに舌を後ろと上に引いて、引き締めます。舌が高くなっていなかったり、引き締まっていないと、正しい音になりません。erじゃなくてohに聞こえます。なので、舌がいい感じに高くなるように気をつけてください。舌が下がるとohになるので、高く引き締めた状態を保ちましょう。rです。

I'm gonna open my mouth a little wider than I usually would so you can see my tongue. Watch as my tongue goes back and up and gets tight so I can make the “r” sound. “r, r, r.” Now you try. How did you do?

いつもより大きく開けてますので、舌が見えますね。よく見て、舌を後ろに引き上げて、引き締める。rが出ます。r r r。やってみましょう。どうですか?

Okay, now you are gonna practice ten more times. You're going to see mouths on the screen that look like this. Every time you see the mouth, make sure your tongue is high and tight and say the sound.

じゃ、あと10回練習しましょう。こういう口ですよ。この口にしたら、舌を高くして、引き締めて、音を出しまます。

Great job practicing. Here's something I say to my students when we're working on the “r” sound. I say, “Take your tongue and slide it back, make it bunched, make it tight. Slide it back, make it bunched, make it tight.” Those are things you can remember to save the “r” sound.

よくできました。rの音を練習するとき私は生徒さんにこう言います「舌を後ろにスライドさせる、ボコッとさせる、引き締める。バック、ボコッ、キリッ」。rを出すにはこれを覚えましょう。

Thank you so much for watching my video. I hope you have fun practicing the “r” sound. I definitely had lots of fun. You can see more videos at Peechie Speechy.com. To the SLPs and parents watching this video, I wrote a book called “I Can Say the R Sound.” You can get a digital copy at PG Speechy.com or order the printed copy on Amazon. It takes you step-by-step through teaching the “r” sound with really great visuals and over 300 pages of activities. So, this is awesome. The link is in the description, and thank you for watching this video.

ご視聴ありがとうございました。 rの練習、楽しんでいただけました?私もとても楽しみましたよ。Peechiie Speechy.comでもっと動画をご覧いただけます。この動画をご覧になっている言語聴覚療法士や保護者の皆様、私は「I Can Say the R Sound」という本を執筆しました。Peeechie Speechy.comでデジタル版、Amazonで印刷版をお求めいただけます。本書は素晴らしい図と300ページ以上の活動で、rの音を段階的に教える方法が載っています。すごくいいですよ。リンクは概要欄から。ご視聴ありがとうございました。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Tristan chord

2023-10-03 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

3D Animation: SARS-CoV-2 virus transmission leading to COVID-19

2021-04-10 | 講義

In December 2019, China notified the World Health Organization of several cases of human respiratory illness, a disease later named COVID-19. The virus causing this disease is known as severe acute respiratory syndrome coronavirus 2. The disease spreads through small droplets that are expelled from nose or mouth when a person with COVID-19 coughs or exhales. Therefore, standing close to someone who is infected can put you at risk. These droplets can land on your hand and be transmitted through something as simple as handshake if afterwards you touch your eyes, nose, or mouth, so-called T-zone. The virus is known to survive on different types of surfaces. So, touching these contaminated surfaces and then touching your T-zone brings a high risk of infection. What we know so far: the coronavirus is spherical in shape, and genetic material is encapsulated by different types of proteins. Some of the key structural ones are spike (S) protein, the most prominent feature of coronaviruses from where they get their name, then M or membrane protein and so-called envelope protein.

2019年12月、中国は世界保健機構にヒトの呼吸器疾患、後に新型コロナウイルスと名付けられる病気を通知した。この病気を引き起こすウイルスはSARSコロナウイルス2として知られている。この病気は、新型コロナ感染者が咳をしたり、息を吐いたりするときに、鼻や口から出された小さな飛沫から広がる。したがって感染者の近くに立つことは危険だ。これらの飛沫があなたの手につき、握手のような何気ないことを通してうつることがある、その後、目や鼻や口といったいわゆるTゾーンに触れると。このウイルスは色んなタイプのものの表面で生き続けることが知られている。なので、これらのウイルスのついた表面に触れてから、Tゾーンに触れると感染のリスクが高くなる。これまでわかっていることは、新型コロナウイルスは球形で遺伝物質は異なるタイプのタンパク質に包まれている。構造上カギとなるのは、そこから名前を取った最も顕著な特徴であるスパイクタンパク質、次がMすなわち膜タンパク質、そしていわゆる外膜タンパク質だ。

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

What is it?

2020-05-28 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

地方移住

2020-05-02 | 講義

This article examines the impact of population decline on regional economies by looking at the case of Hirosaki city in Aomori prefecture and analyzes the promotion of relocation as a means of countering that impact. In Hirosaki city, the population decline due to the outflow of youth is not only reducing the total production of the region but is also affecting the labor market structure. In order to consider how to promote relocation to Hirosaki, we analyzed migration from urban to rural areas. We found that in many cases, relocation to rural areas was people returning to their hometowns. This analysis also revealed that the presence of parents’ homes is the strongest factor attracting people to rural areas. People relocating to rural areas tend to make the move after voluntarily taking actions that lead to the relocation, such as quitting their jobs. Among such people, a sense of satisfaction or happiness with work - life balance is significantly strong, indicating the likelihood that they will settle in rural areas over the long term. As a policy implication, the article points out the need to promote relocation with emphasis placed on returning to hometowns and housing measures.

この論文は、青森県弘前市のケースに注目することで地域経済における人口減少の影響を調査し、その影響に対抗する手段として移住促進を分析する。弘前市における、若者の流出による人口減少は地域の生産性全体を減少させるだけでなく、労働市場構造にも影響を与える。弘前への移住を促進させるための方法を考察するために、私たちは都市部から田舎への移住を分析した。多くのケースで、田舎への移住は出身地へのUターンだった。この分析では、両親の住む家があるということが人を田舎へ惹きつける最も強力な要因だとも判明した。田舎へ移住する人は、自らの意思で仕事をやめるなどの移住に先立つ行動をとっている傾向がある。このような人には、ワーク・ライフ・バランスの満足感や幸福感が著しく強く、長期にわたり定住する可能性が高いことを示唆している。政策的含意として、この論文は移住を奨励するには地元へのUターンと住宅対策を重視する必要があることを指摘する。

Young-Jun Lee and Hiroaki Sugiura

ヨン・ジュン・リーと杉浦 裕晃

Key Factors in Determining Internal Migration to Rural Areas and Its Promoting Measures – A Case Study of Hirosaki City, Aomori Prefecture

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

R

2019-12-05 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

アイスランド・シングヴェトリル国立公園

2019-10-29 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

メロエの古代遺跡群(スーダン)

2019-10-15 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

地球そして生命の誕生と進化 【完全版】

2019-08-15 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Top 5 Things to do in Takayama

2019-05-06 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Power Verbs

2019-04-23 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Conversation Skills - Giving your opinion

2018-09-17 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

5 German gestures

2018-09-13 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

Italian Hand Gestures

2018-09-11 | 講義
コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

The Meaning of Hand Gestures

2018-09-09 | 講義

The Meaning of Hand Gestures

コメント
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする