うまものがたり(Horse Stories et al)

愛馬とのふれあいをつづる

うららかな日

2024-03-14 14:09:12 | シャル君

ほぼ元気になったシャル君。最初に調馬策運動で、次は軽く先生による乗運動でした。

終わると放牧用の馬着を着てごろごろ寝転んでいました。土が湿っていたので汚れずにすみました。

そのあとポカリスエット粉末のまぜた水を洗面器2杯飲みました。

おやつ(人参 りんご)もヘイキューブも完食で安心しました。

雨や用事で来れなくて、四日ぶりに会ったシャル君ですが、様子をみて気が軽くなりました。

Sharu-kun, who has almost fully recovered. First, he did some exercises for conditioning, then lightly rode with the instructor.

Afterward, he wore a turnout sheet and lay down, rolling around without getting dirty because the ground was damp.

Then he drank two bowls of water mixed with Pocari Sweat powder.

He ate his snacks (carrots, apples) and hay cubes completely, which relieved my worries.

It's been four days since I last saw Charu-kun due to rain and other commitments, but seeing him and observing his condition made me feel relieved.

 
コメント    この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 新しく岩塩を備え付け | トップ | 桜とひな人形 »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

シャル君」カテゴリの最新記事