うまものがたり(Horse Stories et al)

愛馬とのふれあいをつづる

青草が伸びてきました

2017-03-20 19:46:37 | シャル君
 





 朝行くとゴローちゃんが新馬場で運動していました。肢が痛くて歩くのもおぼつかなかったのに、もう人を乗せられるまでに回復したそうです。
元気そうで安心しました。シャル君は今日も放牧を楽しみました。馬場の周りには青草が芽を吹き始め、馬達には嬉しい季節です。
人も重い上着を脱いで身軽になれてうれしいです。放牧の後シャル君は青草を美味しそうにたべていました。


Last March 20th was Vernal Equinox Day. In many Buddhist temples, Japanese families came and cleaned the tombs of their deceased relatives, offered flowers and burned incenses for the spirits of their dead ancestors.
On this day, we went to Charle and let him free on the riding ground. Before our time, another horse named Goro was being exercised. He has a pain in his leg. But now, I heard it is getting better. I'm glad to hear that.
We can see a lot of young grasses growing all over the place. Although Charle seemed to be bathing under the tender sunlight, still, Charle was enjoying grazing the grasses.
It was a happy spring morning for Charle.
コメント (2)    この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 嬉しい朝 | トップ | 遠空さんです »
最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
いいなぁ~ (遠空ママ)
2017-03-21 21:52:09
シャル君はお散歩出来て羨ましいです!遠空も放牧だけじゃなく、早くお散歩出来るようになるといいなぁと思います。今度、馬休日に行った時、お手本見せて下さい🍀
お散歩は (シャル君)
2017-03-22 13:05:39
パパのお仕事です。私には甘えがあって時々シャル君が言うことを聞きません。以前は遠くまで農道を通っていっていましたが、だんだんわがままになりました。ママ失格かも!

コメントを投稿

シャル君」カテゴリの最新記事