カニ家族物語

出産を機にオーガニックに出会いました。
体に良いもの・ていねいで豊かな暮らしを目指しています(´▽`)

添え乳ってスゴイ!

2009-09-25 | ★ぴのちゃん育児(0~2ヶ月)
前からやってみたかった寝たまま授乳。

夜中に起きて抱っこするのが眠いのなんの。

昨夜トライしてみたら、ぴのちゃん寝たままの体勢でゴクゴクゴク。
授乳が終わっても体勢がそのままだから?安眠。

寝てる! 寝てる! この隙にオイラも寝てまえ~~(。´-д-)。o○Zzz。o○

味をしめ今日も昼間、添え乳実行。

 この寝顔です。 グズリなし!

ミルクの吐き戻しもないし、添え乳、使える!


最新の画像もっと見る

9 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
ご無沙汰しております ()
2009-09-25 21:13:34
tmちゃん、ご無沙汰です。
笑です。ご記憶にあるでしょうか…

大変、遅くなりましたが
ご結婚、ご出産おめでとうございます

ぴのちゃん、カワイか~~~

夜中の授乳、キツイよねぇ。
私も年中寝不足の抱っこしすぎて腱鞘炎…。
記憶にあるわぁ…。

でも寝顔やら笑顔やら見ていると
幸せ~な気分だよね!
色々大変な事多いと思いますが、お体無理しないようにして下さいね

またお邪魔します♪

※長々とコメントしてしまいましたが
ご記憶になかったらスミマセン
返信する
私も添え乳派でした♪ (りえっち)
2009-09-26 05:36:56
添え乳派でしたが、先日ぶじ卒乳しました

3人が飲んだおかげで強靭な乳首になりました。
良いことだか残念なことだか・・・

おっぱい飲んでる時と、ネンネしてる時の顔って
最高にカワイイよね!
ぴのちゃん、とってもカワイイ
癒されます
返信する
Glove (Mari)
2009-09-27 09:37:14
Dear Tomo-chan,

ahh... Pino-chan is sleeping... very cute. I also like the picture before, where she is crying. (^_^)''
May I ask you, why Pino-chan is wearing that glove? Because, she scraching herself?

How are your days. To be a mother is still hard work, isn't it?
Much to do the whole day. Does she sleeps well at niht, or have you stand up often for her?

So, have a nice day.

Mari!
返信する
Unknown (>Mariちゃん)
2009-10-22 14:31:12
Thank you for E-mail about the my birthday.
Marichan remembers the birthday.
I felt admiration. Sugoi!

Ah,,yes,,Because Pino-chan scratches the face by the fingernail, it gloves it.

I am still suckling at intervals of 2.3 hours.
The baby gets up regardless at morning and night.
Therefore, Its hard,u know.
However, whenever baby's smile is seen, I feel happiness.
返信する
コメントありがとうございます! (>笑さん)
2009-10-22 14:41:26
お返事遅くなってすみません。
実家から旦那の元へ帰り、育児に家事にバタバタしておりました。

全然覚えてますよー!何言ってるんですか!!
私のほうこそ、覚えていて頂いてて嬉しかったです。

子育てってほんと、未知の事ばかりでてんてこまいですね。
私も腱鞘炎の一歩手前です。。

最近、「あー」とか「うー」とか言ってくれるようになったんですよ~。
その成長が嬉しくて嬉しくて一緒に「あー」「うー」とお話しております。

今の生活も落ち着いてきたので、また日記UPしようと思ってます。
また、お時間があったら遊びに来て下さいね。
そしてアドバイス等よろしくお願いします
返信する
コメントありがとうございます! (>りえちゃん)
2009-10-22 14:54:41
お返事遅くなってすみません。
実家から旦那の元へ帰り、育児に家事にバタバタしておりました。

最近何となくですけど、何かして欲しい時と抱っこのぐずりの違いがわかる気がして、ご飯の用意とかで忙しい時は、おりこうにしててねと言ってギャンギャン泣いてても放ってます。
死にゃあしないですよねw

2歳半で卒乳?!遅め?になるんです?かね?
まだ卒乳までの知識がないのでアレですが、結構大変なんですよねぇ。。
乳首にからし塗ったり色々してるって話聞いたことあります。
でも卒乳ってちょっと寂しかったりしませんか?
そんなことないのかな。

これからりえちゃんのブログ遊びに行かせて頂きま~す!
返信する
Birthday (Mari)
2009-11-02 07:09:45
Dear Tomo-chan,

sure I remember your Birthday. What have you done, at your birthday? Got nice Presents? I hope so.

Ahh.. she is scratching herself. My nephew also did it. But, my sister had a speacial sleeping bag, where he can't move his hands. It also helped.

You still still suckling at intervals of 2.3 hours? Wow.. thats often, isn't it.
So.. you can't sleep very well.. don't you.
But you are right... her smile will let you forget, that you have to stand up for her so often.
I saw the new Pics you posted... really sweet.

Have a nice day.

Mari!
返信する
hi! (>Mari-chan)
2009-11-02 08:59:33
Thank you for the comment.

I was taken to my husband to eat lunch at my birthday.
It was very delicious.
Did u see the pic of cake??

and I ate a b-day's cake with the family of my husband in a birthnight.


>my sister had a speacial sleeping bag, where he can't move his hands.

Oh...I cannot imagine it.
but sunds good,isnt it? I wanna see it.

Thank you for praising the photograph of the baby.

take care of urself
Matane
返信する
Yaa (Mari)
2009-11-19 08:53:21
Dear Tomo-chan,

Oh.. your hisband invited you to lunch at your birthday? Really nice. And it was delicious? That sounds good.
I saw the pic from the cake. As you know.. Ireally like cakes. It looked really delicious.
I don't have a pic from the sleepingbag my sister had. She don't have it any more. My nephew is almost 2 years old. Now, he sleeps with a normal sleepbag.
Your pics of Pino-chan are always cute. I like the pics, when she is smiling. So cute.
So.. with you a nive day.

Mari!
返信する