臥龍鳳雛 学ぶ門に書来る♪

☆りゅうタンまん☆と一緒に学ぶ English & Chinese バイリンガルに育てる予定が、3ヶ国語になりました。

Phonics

2010-05-01 | 学習メモ
 ↓このシリーズとってもいいです!
Scholastic Reading & Math Jumbo Workbook Gread-K


Phonics
フォニクス

"I know the sounds these letters make!"
この文字の音知ってるよ!
When you hear your child say that, you can rest assured he or she is building phonics skills.
お子さんがそう話すのを聞いたとき、フォニクスのスキルを身につけてきていることに親は安心できます
In this section, children learn phonics, which is the relationship between letters and the sounds they make.
この章では、文字とその音の関係であるフォニクスを学びます
Understanding this relationship is essential to learning how to read.
この関係を理解することは、読む方法を学ぶ不可欠な要素です。

What to Do
何をするのか
The activity pages in this section will give your child practice in identifying vowels and consonants, beginning and ending sounds in words, short- and long-vowel sounds and spellings, and consonant blends.
この章のアクティビティは、お子さんに母音と子音の認識、単語の始まりと終わりの音、長い母音と短い母音、組み合わされた子音の練習ができます

Have your child complete each activity page, and then review it together.
各ページのアクティビティを完成させ、一緒に見直しましょう
On some pages you will see a light bulb.
幾つかのページに電球をみつけるでしょう
Spend time discussing the answers to these questions.
これらの質問の答えをディスカッションする時間を裂いてください。

Keep On Going!
がんばりましょう
・Point to objects around the house.
身のまわりの物を指差します
Have your child identify the beginning or ending sounds and letters of the objects.
その物の初めと終わりの音と文字を認識させましょう
Then have your child point to objects as you identify long- and short-vowel sounds.
そして、長い母音と短い母音をお母さんが確認しながら、子供に指を指させます。
Take turns identifying the various letter-sound relationship.
いろいろな文字と音との関係の認識を交互にしましょう

・Create riddles with your child to practice beginning or ending consonant sounds.
子音で始まるか、終わる音の練習に、お子さんとなぞなぞをつくりましょう
For example, "It's round and fun to play with. It ends with the 'l' sound." (ball)
例えば、「丸くてそれで遊ぶと楽しい。」「エルの音で終わる。」(ボール)などのようにです。

rest assured■PHRV[I]安心する
as■conj. ~しながら

最新の画像もっと見る

コメントを投稿