ベトナムでは、大気汚染がシャレにならない状態だとか。
・Air pollution fast becoming an issue in booming Vietnam(2007年7月7日 IHT.com)
最近になってベトナムでは、車の利用者が増えているという。
これだけでも大気汚染の原因とも言えるが、品質の落ちる燃料を使ってることも別の原因のようだ。
高品質の燃料(多分低硫黄軽油とか)はアホみたいに高いので、品質は落ちるけど安い燃料が重宝されるというわけか。
例の記事では、ベトナムでも質の良い原油は取れるとも書いてある。
しかし、以下の理由で品質の悪い燃料が出回ってるという・・・。
>The irony for Vietnam is that for several years, it has pumped higher-quality "sweet" crude oil offshore that could produce clean-burning fuel if refined properly, according to Hoang Viet Cuong, a technical consultant to the Swiss-Vietnamese Clean Air Program and a former employee of Petrolimex, the Vietnamese national oil company.
>But with no refineries of its own, Vietnam must send the crude abroad.
> "We have very high-quality sweet crude but then we import low-quality refined oil," Cuong said.
> Vietnam is building a refinery, but it will not come online until 2010.
かくして、ベトナムでは高品質の燃料が出回らず低品質の燃料が使われ続ける、か。
石油の精製所が動き出せば、この状況も変わるかもしれない。
でも、排気ガス規制基準(注)のいい加減さ(昔の車には適用されない)を考えると・・・期待しないほうが良い?
最後の段落は、こう〆る(最近こればっか)。
>"People were recently outraged after 17 local brands of soy sauce were found to contain a carcinogenic chemical," Van wrote in an editorial.
> "They should, however, realize that fuels with high pollutant levels are worse than soy sauce since, no matter who uses the fuels, everyone breathes the same air."
ま、元をただせば内燃機関型の車を発明して世界中に広めた西欧諸国や米が悪(略
注:
ベトナムで現在使われてる排気ガス規制基準は、1996年に定められた " Euro II " という基準。
排ガス規制としては割と甘い方?
・Air pollution fast becoming an issue in booming Vietnam(2007年7月7日 IHT.com)
最近になってベトナムでは、車の利用者が増えているという。
これだけでも大気汚染の原因とも言えるが、品質の落ちる燃料を使ってることも別の原因のようだ。
高品質の燃料(多分低硫黄軽油とか)はアホみたいに高いので、品質は落ちるけど安い燃料が重宝されるというわけか。
例の記事では、ベトナムでも質の良い原油は取れるとも書いてある。
しかし、以下の理由で品質の悪い燃料が出回ってるという・・・。
>The irony for Vietnam is that for several years, it has pumped higher-quality "sweet" crude oil offshore that could produce clean-burning fuel if refined properly, according to Hoang Viet Cuong, a technical consultant to the Swiss-Vietnamese Clean Air Program and a former employee of Petrolimex, the Vietnamese national oil company.
>But with no refineries of its own, Vietnam must send the crude abroad.
> "We have very high-quality sweet crude but then we import low-quality refined oil," Cuong said.
> Vietnam is building a refinery, but it will not come online until 2010.
かくして、ベトナムでは高品質の燃料が出回らず低品質の燃料が使われ続ける、か。
石油の精製所が動き出せば、この状況も変わるかもしれない。
でも、排気ガス規制基準(注)のいい加減さ(昔の車には適用されない)を考えると・・・期待しないほうが良い?
最後の段落は、こう〆る(最近こればっか)。
>"People were recently outraged after 17 local brands of soy sauce were found to contain a carcinogenic chemical," Van wrote in an editorial.
> "They should, however, realize that fuels with high pollutant levels are worse than soy sauce since, no matter who uses the fuels, everyone breathes the same air."
ま、元をただせば内燃機関型の車を発明して世界中に広めた西欧諸国や米が悪(略
注:
ベトナムで現在使われてる排気ガス規制基準は、1996年に定められた " Euro II " という基準。
排ガス規制としては割と甘い方?