LOVE - GOLDEN APPLE

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テキサス新幹線 ダミダコリャ。

2023-02-27 15:16:46 | 海外


話題の、というか、アメリカのテキサス新幹線。
土地収容の問題が片付き、着工はいつからなの❓と思っていたら、またまたこんなニュースが❗️

もう、裁判ばっかりで、永遠に着工が始まりそうもないような雰囲気。

が、 アメリカなんて土地が広いし、テキサス-ヒューストン間だって人が住んでない土地が広大にありそうなので、市街地よりもそこにルートを作っても良かったかも。市街地を通らないで、市街地よりちょっと郊外に駅を作ってローカル路線と繋げるとか。

カリフォルニアもそうですが、アメリカでの新鉄道建設の様子を見ていると、アメリカって鉄道なんて、ホントは必要としない人が多いのかもしれないように思える。結局はクルマの国ですし。
鉄道なんて、貧乏人が乗るようなもの、ぐらいにか思っていないのかも。

あれだけ広い国で、もっと鉄道路線が充実していたら、国の様相も変わっていた、と思うのですが。経済的にも。要するに、今まで通りでいいんじゃない❓と思っているのかもしれませんね。

もう、アメリカには新幹線はいらない❗️かも。

なんて思っていたら、原因はテキサスセントラルにありそう。
このレポートを読むと、


Landowners along the route say the financial stability of the company, absence of leadership, and lack of transparency from Texas Central make it difficult to believe the project will move forward.

Since last spring, Texas Central’s plans have been unclear to many landowners along the proposed route.


Texas Central was not a “railroad” within the meaning of the applicable provision of the Texas Transportation Code, essentially because it was not running any trains.

whether Texas Central is moving forward with its plan to build the proposed high-speed line and eventually run trains on it.

Texas Central never came close to putting a shovel in the ground and almost certainly never will. Texas Central has no money, no CEO, no executive leadership, no board of directors, no employees, no permission to construct, and no permission to operate. In addition, Texas Central has only a fraction of the property needed for the Project’s proposed 240-mile-long route. Despite these facts, Texas Central continues to state publicly that it intends to construct the $30 billion-plus Project” (at 2).
In actuality, the Court may have only given Texas Central a stay of execution. House and other landowners along the propose route are not convinced. They want to know if there is any likelihood that Texas Central can actually build the project at issue. In effect, they found no activity at the Texas Central office, and they want know if anybody is really “working on the railroad.” We will find out soon what Texas Central has to say, if anything, because the Answer is due on Monday, Feb. 13.

もう、散々な言われよう、テキサスセントラル。
要するに、悪いのはテキサスセントラル。
今回のプロジェクトに関してなんも仕事していないと思われているようです。ですから、土地の所有者の皆さんは詐欺にあっているようにも思っているのかも。プロジェクトに不安を抱いているようです。

今になってこんな記事を読むと、ヘッ⁉️という感じ。今更⁉️

誰も仕事していないなんて、、、。
たしかに、ホームページだって全然更新されていないし。

もう、JR東海が会社経営もしたら❓





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