ことば宇宙 universum verborum

英語中心、心に響くことば旅行

デイブ・ブルーベック

2012-12-15 | ピープル

Born in Concord, California, on December 6, 1920, Dave Brubeck worked as a jazz pianist before co-founding the Dave Brubeck Quartet in 1951. His use of unconventional meters contributed to his huge appeal. Some of his most popular compositions include "Blue Rondo a la Turk," "In Your Own Sweet Way" and "The Duke." The song "Take Five," composed by Brubeck's longtime partner, saxophonist Paul Desmond, was the first jazz instrumental to sell more than a million copies. Brubeck died on December 5, 2012, at the age of 91.

カリフォルニア州、コンコルドに1920年12月6日に生まれ、デイブ・ブルーベックは1951年にデイブ・ブルーベック・カルテットを結成する前はジャズ・ピアニストでした。型破りな拍のとりかたによって大人気を博しました。最も人気のある曲には、『ブルー・ロンド・ア・ラ・ターク』、『イン・ユア・オウン・スィート・ウェイ』、『デューク』があります。ブルーベックの長年のパートナーであるサックス奏者ポール・デズモンドが作曲した『テイク・ファイブ』はジャズ・インストラメンタル曲で初のミリオンセラーになりました。ブルーベックは2012年12月5日、91歳で亡くなりました。

Born in Concord, California, on December 6, 1920, David Warren Brubeck began playing piano when he was 4 years old, and began performing with jazz bands in California in the early 1930s. After graduating from high school, in 1938, Brubeck enrolled at the College of the Pacific in California. Not long after, he formed a 12-piece jazz ensemble. During World War II, Brubeck conducted a service band in General George Patton's army. Following the war, he attended Mills College to study music composition.

1920年12月6日カリフォルニア州コンコルドに生まれ、デイヴィッド・ウォーレン・ブルーベックは4歳の時にピアノを弾き始め、1930年代にカリフォルニアでジャズバンドと演奏を始めていました。高校卒業後、1938年にブルーベックはカリフォルニアのパシフィック大学に入学しました。その後まもなく、12人編成のジャズバンドを結成しました。第2次世界大戦中、ブルーベックはジョージ・パットン将軍の部隊のバンドを指揮しました。戦後、彼はミルズ大学で作曲を学びました。

Dave Brubeck biography

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« テイク・ファイブ | トップ | ブルー・ロンド・ア・ラ・ターク »

コメントを投稿

ピープル」カテゴリの最新記事