Will You Train Us

Live gig reports from New York City.
ニューヨークライブレポート

Gig 23: Adam Green +JLB @ Bowery Ballroom 09/22/06

2006-09-23 19:33:14 | Live Gig
第二十三弾: Adam Green + the Jeffrey Lewis band ライブ @ Bowery Ballroom

Eccentric and stoned, Adam Green. Sometimes referred to as the "the quirky New Yorker". I didn't know anything about this dude till my friend, Julia, asked if I wanted to go see his gig. It's the first time I went to see an artist that I didn't know (in New York), but it was worth it.

エキセントリックかつ常にドラッグでぼうっとしてる人。Adam Greenってのはそんな人。「奇抜(イロモノ)なニューヨーカー」とか呼ばれることもある。実はこのライヴに行くまで彼の事は全く知らなかった。友達のジュリアに「観にいかない」って誘われて初めてその存在を知った。ニューヨークで知らないアーティストのライヴを観に行ったのは初めてだけどこれは当たりライヴだった。



Prior to the gig, I found this poster on every stop light and parking meter near our apartment.

近所の信号機やパーキングメーターにこのポスターが貼られてた。



Sean Lennon was at the gig as an audience. Apparently he was standing right behind us. Julia noticed and she told me but I didnt even know he existed. Yes, I didn't know John Lennon had a kid. I was like, "Sean who?".

ジョン・レノンの息子、ショーン・レノンが客として来ていた。前座バンド演奏後、俺達の真後ろに立っていたらしい。実はジョン・レノンに子供がいただなんてこれっぽっちも知らなかった人のリアクション: 

ジュリア「ねえねえ、私達の後ろにいるのショーン・レノンじゃない?」

俺「ショーン…誰?」



This was the 4th gig I went to within a week. I can't even imagine what it's like to go on a three-day Fuji Rock tour.

一週間に四つのライヴは流石に疲れた。でもまあフジロック三日間キャンプとかに比べたらどうって事ないんだろうけど。どちらにしても楽しいから無問題。



This is one of the opening act bands: the Jeffrey Lewis Band. These guys were pretty entertaining.

前座バンドの一つ、the Jeffrey Lewis Band。コイツらもまたある意味イロモノで見てて楽しかった。



Nice mustache.

良いヒゲだね。



These guys are basically anti-folk like Adam Green, but with a more punk approach.

Adam Green と同じアンチ・フォーク系のバンド、ただもっとパンクな感じ。



They played this one song - "The History Of Punk on the Lower East Side, 1950-1975" - which was awesome. They follow the development of Punk rock by explaining and playing songs by punk bands that were around the Lower East Side of Manhattan between 1950-1975. They do it really quickly, and yet the entire song is about 10 minutes long.

「ロウアーイーストサイドにおけるパンクの歴史1950-1975」という曲が凄かった。曲と呼べるかどうかはわからないけど。マンハッタン東南部のパンクロックヒストリーをテーマにした曲で、様々なパンクバンドの説明とそのバンドの曲をちょっと演奏するというモノ。かなりスピーディーに演奏してたけどそれでも10分近くあった。ちなみにこの曲は彼らのオリジナルコミックに付属していたボーナスCDに収録されているらしい。



They have honest and straight-forward titles for their songs and albums like, "The Last Time I Did Acid I Went Insane".

とても正直でストレートなアルバム・曲タイトルを好む人たちっぽい。「こないだアシッドやったらイッちゃった」とか。



....Tom Cruise?

トム・クルーズ発見。



The story-telling nature of some of their songs reminded me of Logan Whitehurst's solo stuff. Logan Whithurst also draws his own comics like these guys. Here's an example of a Logan-esque song. It's about the life story of a creeping brain. They had a slide show of their original comic syncronized with the song.

彼らのストーリー語り系ソングはローガン・ホワイトハーストのソロにかなり似てると思う。この足が生えて自我が芽生えた脳みその一生についての曲とかローガンっぽい。自分らが描いたコミックが曲に合わせて後ろのスクリーンに映し出されてた。面白い事にローガンも自作コミックを描く。



This song, also with original comic to go with it, was titled "The Complete History of Communist China Part 4". Some of the stuff, I vaguely remember learning in history class.

これも自作コミックを見せながら演奏してた。タイトルは「中国における共産主義の歴史、完全版パート4」。内容はタイトル通り。



So here's Adam Green. He's quite popular in Germany of all places, which I have a hard time understanding. Adam Green hardly seems like an artist that German people will be into. But then again, what do I know, I've only been to Germany twice.

そしてこちらがAdam Green。何故かドイツで人気があるらしい。とてもドイツ人にウケるようなアーティストとは思えないんだけど。



The moment he comes on stage, he almost falls over. He was totally and obviously stoned. He was like that for the entire gig.

ステージに現れてすぐ転びそうになる。立ってられないほど酔ってた/クスリでハイになってた。ライヴ中ずっとそんな感じだった。



He was one of the the openers for The Strokes at one time. He really looks and acts like Julian Casablancas. In fact Adam Green stated in an interview:

"Most times when people stop me, they think I'm Ben Kweller or Julian Casablancas," Green says, laughing. "I got a free meal the other day because the restaurant people thought I was Julian."

一時期ストロークスの前座をやっていたらしい。そもそもAdam Greenは見た目も性格もストロークスのジュリアン・カサブランカスそっくり。インタビューにてこんな発言も:

「誰かが俺の事を呼び止める時ほとんどの場合ベン・クェラーかジュリアン・カサブランカスと勘違いしてるんだ。こないだなんかレストランでタダ飯食わせてもらったよ、ジュリアンだと思われてね。」



It was a strangely "Liberal" gig.

Btw, one of the band members was clad in a Chinese communist uniform with the green hat and red star and all.

随分リベラルなライヴだったと思う。自由というか好き勝手やっていたという印象があったけど。

ところでバンドメンバーの一人が人民服を着てた。緑色で赤星の付いた帽子もしっかりと被って。



I found Adam Green's style somewhat similar to Jens Lekman and Devendra Banhart. Devendra Banhart is in the same genre as Adam Green. Jens Lekman's "When I Said I Wanted To Be Your Dog" (which I posted a review for a while ago) has a similar vibe to Adam Green's latest album.

Adam GreenはJens LekmanやDevendra Banhartとかに似てると思う。後者は同じジャンルのアーティストだし。前にこのブログでレビューしたJens Lekmanのアルバムも雰囲気が似てる。



He kept referring to the Jeffrey Lewis Band as the Jeffrey Jewish band. He also kept referring to a few audience members as "Turkish guy", "Mongolian guy", and "fuckin blondie". He kept on saying that his mic stand is "so fallic" and "nicely lubricated". Then he called out to the audience: "You guys are here to get laid right? I saw some boners in the audience". He was also talking about how he loves steroids and how "Steroids make me feel good". At one point he proclaimed, "I'll do anything for white people man".

Jeffrey Lewisの事をずっとJeffrey Jewish(ユダヤ教)と間違えて呼んでいた。あと何人かの客を「トルコ野郎」「モンゴル野郎」あと「ファッキン金髪野郎」とか呼んでた。彼によるとマイクスタンドは非常に「卑猥な形」らしい。それで観客に「今夜このライブに来たのは後でヤるためだろう?」と聞く。そんでもって「ステロイドは大好きだ。気持ちよくなれる」とも言ってた。更に「白人の為ならなんでもしてやる」と仰っていた。



His shirt acted as a meter that refelcted the audience's behavior:
Positive reaction - "Thats a good (song) request. Im gonna unbutton my shirt for that"
Negative reaction - "Im gonna have to button up my shirt because you guys are being so rowdy"

客の態度によってシャツのボタンを外したりまた閉めたり。
「それはいい(曲)リクエストだ。シャツのボタンを一つ外そう」
「お前らが乱暴な態度とるんなら、俺はシャツのボタンを閉める」



He forgot the lyrics to some of the songs: "fuck, I forgot the lyrics, can't do this one". For one of these songs, he started singing Mary Had a Little Lamb to the tune instead. Interestingly, during an interview he once said, "I want to write the next 'Mary Had a Little Lamb'".

幾つか歌詞を忘れて中断する曲も:「クソ、歌詞忘れちまったからこの曲は無理だ」。その内の一つはいきなり「メリーさんの羊」を曲に合わせて歌いだしてた。



He brings on stage this sad guy who was either drunk or high and lets him play guitar. The band and venue staff were really anxious cause the equipment is expensive. He couldn't play for shit, but he was totally into it. A few bouncers came to peel the guitar off of him, but he protested fiercely like a kid. Adam Green made a fake punch move right to his face.

どう見ても酔ってるかハイになってる客をステージに上がらせ、ギターを持たせてしまう。高い機材だからバンドもスタッフもかなりそわそわしてた。結局まともに弾けないからガードマンがギターを取り上げようとしたら凄い勢いで抵抗しだす始末。Adam Greenもその男の顔目掛けて寸止めパンチを放ってた。それにしてもかなり痛い奴だった。



"I got a fuckin million songs man. Im gonna play a million songs tonight". And then he said, "No man, I got about a hundred songs, after that you can't count".

「俺は100万曲も持ってんだ、今夜は100万曲演奏してやる」なんて酔っ払い親父みたいな口調で話し始める。そしてその後「いや100曲ぐらいだ、それ以上は数えられない」と。



He kept playing songs that the audience requested. The gig actually went on for a very long time - two hours. The band members and the venue workers were pissed (see above photo), as Adam Green said near the end: "everyone's like fuckin annoyed at me because I never finish man". Half the audience had left by the time the gig ended.

客のリクエスト曲を次々と演奏。そしてなんと2時間近くもライブが続く。バンドメンバーとスタッフがキレ始める(上の写真)。Adam Green本人も「みんな俺にキレてるんだよ、なかなか終わらせようとしないから」と言ってた。



"ok, last song" - and then he just walks off stage without singing. The band leaves as well, and Adam Green comes back alone, and starts playing "Heart and Soul" (that famous piano tune) kind of half-heartedly.

「よし、最後の一曲」と宣言した直後にそのままステージを去る。バンドメンバーも消えたらいきなり一人で戻ってきて辿々しく「heart and soul」(あの有名なピアノの曲)を演奏し、終了。

Gig 22: Mew + Kasabian @ Webster Hall 09/20/06

2006-09-21 13:16:47 | Live Gig
第二十二弾: Mew + Kasabian ライブ @ Webster Hall

I went to see Mew, but stayed for Kasabian's performance as well cause everyone was there to see Kasabian and I was curious. Mew's a band from Denmark that mixes heavy drums and loud guitar with dreamy, high-pitched singing.

日本ではお馴染みのMew。へヴィーな音に高音の歌声を乗せるデンマークのバンド。Mewを観にいったんだけど、ついでだから人気があるらしいKasabianのライヴも観た。



Same venue as the night before, but the crowd was of a totally different kind.

Yesterday's audience consisted of: 80%-girls, 10%-gay, 10%-other. Mostly French people.

Today's audience: 70%-middle-aged Brittish men, 20%-middle-aged Brittish women, 10%-other. Mostly drunk Brittish dudes singing football songs.

昨晩と同じ会場でも客の種類が全く異なるのがオモシロい。

昨日の客層:8割り女の子。1割りゲイ。残りその他。フランス人多数。
今日の客層:7割り中年イギリス男、2割りイギリスおばさん。残りその他。酔っ払ってサッカーソング歌いだす典型的イギリス人多数。



As you might have guessed from the population study above, pretty much everyone was there to see Kasabian. This was a sold out gig thanks to them. I remember listening to their debut album at Tower Records when it came out, and not really liking them at all. But, seems like they've gotten big.

客層を見ればわかるだろうけどほぼ全員Kasabian目当て。彼らのおかげでこのライヴのチケットは売り切れ。デビューアルバムが出た当時タワレコで試曲して、「イラネ」って思ったのは覚えてるけど、いつのまにこんなビッグに。



NME describes Mew's "and the Glass Handed Kites" as, "cocteau twins meet sonic youth", which I think isn't such a bad analogy. After hearing them live I like that album even more. It's a very well made album.

Btw, J.Mascis from Dinosaur Jr. has helped out on that record.

NMEがアルバム"and the Glass Handed Kites"を「cocteau twinsとsonic youthの融合」と表現していたけど、悪くない例えだと思う。ライヴを聞いたら更にこのアルバムが好きになった。良く出来たアルバムだと思う。

ちなみに"Glass Handed Kites"にはDinosaur Jr.のJ.Mascisが参加してる。



They come on stage, announced: "hi we're Mew", and then quickly started playing. Gotta love their stoicism.

さっさと出てきたかと思ったら「やあ僕らMew」だけ言ってすぐに演奏開始。ストイックだねぇ。



.....that's a......mustache..... it seems kind of....odd..... I wasn't.. exactly.... expecting a mustache from the members of this band......

アレ?……ヒゲ

これは…ちょっと予想外だよこのヒゲは。



And yes, for the grand finale they played Comforting Sounds as usual. I wanted to hear that song live ever since I saw the live footage of it. The members of the band go off stage once and then gradually come back one by one to finish off the long song.

やはりフィナーレはComforting Sounds。この曲はライヴで聴きたかったんだよなー。バンドメンバーが一旦ステージから去り、一人づつ戻ってきて曲の後半を演奏する素敵演出も良かった。ヒゲ。



Overall I'm satisfied with the setlist. I saw their name listed under the bands playing for 2006 CMJ Music Marathon New York, but I doubt they're coming back here.

セットリストもなかなか良かったので満足。ところでMewの名前が2006ミュージックマラソンNew Yorkの出演バンドリストに載ってたけど、戻ってくるのだろうか。戻ってこないとは思うんだけど。ヒゲ。



Here's the main act, Kasabian. Extremely popular. I didn't know they had that many fans. And they rocked the crowd like nothing I've seen before. The whole venue was literally shaking from the crazed hype.

こちらがメインのKasabian。なんかね、もうこれでもかってぐらい人気ありまくりなんですけど。熱狂的ファンかなり多い。しかも今まで見たこと無いぐらい客もバンドも超ノッてるし。クソ盛り上がりまくり。ホールが揺さぶられてたよ。



The Kasabian frontman likes to move around a lot on stage, making weird poses. He also does the Liam Gallagher pose - singing while slightly crouching with one hand behind his hip.

After the gig, the people in the front row yelled out at the venue staff on stage: "Setlist please! Can I have setlist please!". Never seen that happen before.

フロントマンは常にステージ上を動きまわり、奇妙なポーズをとる愉快な人だった。オアシスのリアム・ギャラガー立ちまでも会得していた。あのポーズは絶対腰にくると思うのだが。



Speaking of Oasis, people outside the venue were handing out Mew and Oasis stickers. I guess Oasis fans and Kasabian fans overlap.

ライヴホールの外ではOasisとMewのスティッカーを配ってる人達が待ち構えていた。やはりOasisとKasabianのファンは被るのだろうか。

-Setlist-
01 - Circuitry of the Wolf
02 - Chinaberry Tree
03 - Am I Wry? No
04 - 156
05 - White Lips Kissed
06 - Special
07 - Apocalypso
08 - ???
09 - The Zookeeper's Boy
10 - Comforting Sounds

 ヒゲ

Gig 21: Nouvelle Vague @ Webster Hall 09/19/06

2006-09-20 12:59:33 | Live Gig
第二十一弾: Nouvelle Vague ライブ @ Webster Hall

Interesting band from France that covers 80s New Wave songs in Bossa Nova style. And it actually sounds good.

80年代ニューウェーブ音楽をボサノバ風にアレンジするフランスのバンド。



Webster Hall is just 20 seconds away from where I live now. Literally, 20 seconds away. Never thought I would be living so close to Web hall.

新しく移ったアパートがなんとウェブスターホールから歩いて20秒の距離に。まさかウェブスターホールの近所に越すとは思わなかった。



During one song about getting drunk, the girl in the white dress went around giving whiskey to the audience. FREE BOOZE!

「酔っ払い」ソングの途中、白いドレスの人が客にウィスキーを注いでた。タダ酒は美味いよね。



It really is amazing how they make people sing the chorus for "Love Will Tear Us Apart" (Joy Division) like an anthem. Never thought I would experience that in my life.

まさか俺の人生の中でJoy Divisonの「Love Will Tear Us Apart」を合唱するという体験をするとは思わなかった。



They also cover songs by bands like Depeche Mode, The Clash, XTC and The Cure.

Joy Divisionの他にもDepeche Mode, The Clash, XTC や The Cure などのバンドもカバーする。

Gig 20: Tortoise @ Bowery Ballroom 09/17/06

2006-09-18 14:16:09 | Live Gig
第二十弾: Tortoise ライブ @ Bowery Ballroom

Here we are, the "forefathers of postrock". Always wanted to see them live.

Incidentally, this 20th gig was also a jazz-esque band like the 10th gig.

「元祖ポストロック」バンド。トータスのライブはずっと見たかった。

ところで偶然今回(二十回目)も十回目と同じくジャズ系バンドになりました。



Before I start with the amazing performance of Tortoise, I will quickly go over the opening act - The Notekillers.

トータスの素晴らしいライブをレポする前に前座バンドちゃっちゃと紹介しよう。バンド名は The Notekillers =「音符殺し」。



The Notekillers are a 3 piece band, all three band members seemingly quite old. Why do they call themselves the Notekillers? Simply because they kill notes. Aggresively. They beat the hell out of their instruments without a pause to create a wall of sound out of pure noise. No melody whatsoever.

容姿からしてかなり年齢が高いと思われる三人組のバンド。彼らは何故自らを「音符殺し」と名乗るのか。それは彼らが本気で音符を殺すからである。アグレッシブに。楽器を力一杯メチャクチャにぶっ叩きまくって轟音による音の壁を作り上げる。かなりヘヴィーで力任せな「音響派」バンド。「メロディー?そんなもんクソ食らえだ」な人達。それでも一応トータスに呼ばれてきたらしい。



Audience A: "I'm glad thats over"
Audience B: "How'd u like the Notekillers?" - ".........."

バンド 「俺達がnotekillersだ」
客   「え?なんだって?バンド名聞こえなかったよ」
バンド「…………」
グオオオオオオオオオオ
演奏開始


演奏後
客 「やっと終わってくれたか、良かった」



Two drum sets. Facing each other. Up front instead of at the back of the stage like all other bands. 3 drummers. They had one drummer who never got up, and two that kept switching. Thats a lot of drummers in one band. And all three of them are absolutely amazing and totally nuts at playing drums.

2つのドラムセットが向かい合うようセッティングされ、それを3人のドラマーが凄まじい勢いと機械並の正確さで叩いていく。普通ステージ後方に置かれるドラムセットが両方ステージの最前に設置されていた。それにしてもドラマー3人とは流石トータス、ビートマニア共め。



The gig was apparently picked as a recommended show by an online concert information site:

"Chicago's Tortoise stay in the race after all these years. Slow and steady, they're in it to win it.

Tortoise commands you to rise.

Millions now living will never die... if you get off the couch and go see Tortoise's rhythmic deliverance at the Bowery Ballroom next Sunday. The band's dubby synths will stir your dormant soul, their seductive ambience will awaken your spirit, and their jazzy sways shall make you rise up like Lazarus to live and see another day. I mean, if you're into this stuff. If you want to stay dead, go right ahead.

Check out this show. It's not often you get to see a pioneer, even if they were pioneers of a genre with a nonsensical name. Still, it beats being dead on the divan.
"

ニューヨークライブ情報サイトにてこのライブが「お勧め」ライブとして紹介されていた。「このジャンル(ポストロック)のパイオニアを見れるなんて滅多にある事じゃない」とか。



The screen-saver-esque visuals they had projected behind them were pretty cool as well. They reminded me of screen-savers.

ステージ後ろのスクリーンに次々と映し出されるPCのスクリーンセーバーみたいなのもななにげに良かった。



Like Jeff Ballard of Brad Mehldau, John McEntire (the dude in the white shirt) was totally hypnotized with his drumming. McEntire is also the drummer for The Sea and Cake.

白いシャツ着てる人がジョン・マッケンタイア。多分。彼もBrad Mehldauのドラマー、Jeff Ballardと同じようにドラム叩いてる間かなりイっちゃってた。マッケンタイアはThe Sea and Cakeのドラマーでもある。



From the official site:

-John McEntire-
Drums, Modular Synthesizer, Ring Modulator Guitar, Electric Harpsichord, Keyboards

-Dan Bitney-
Bass, Guitar, Percussion, Vibes, Marimba, Keyboards, Baritone Saxophone

Damn.

マッケンタイアはドラムの他にもシンセ、ギター、ハープシコード、キーボードなど弾けちゃうなんでも屋。



This was the only gig in which people were strangely curious of my camera and mp3 player. No one usually pays any attention to those equipment, but several people came and talked to me about them. Weird.



There were actually 3 encore calls. But the venue turned the lights on during the 3rd encore call. Everyone wanted them to play more songs so badly.

アンコールコールが三回もあった。観客としては彼らに朝まで演奏して欲しかったんじゃなかろうか。でもライヴハウス側が三度目のアンコールコール中に無情にも照明を点けることで演奏終了を宣告した。



As you might have noticed, those last four pics were from a different source. Yes, outsourced.

上の四枚は他の音楽ブログから持ってきた写真。俺は最前列だったから超アップの写真しか撮れなかった。



At the gig, I bought this new compilation box set they recently released.

ライヴハウスにて購入。最近リリースしたらしいコンピレーションボックスセット。



Pitchfork Review rated the box set 9.2 out of 10. Never seen Pitchfork rate that high. Considering this is a compliation CD, that's amazing. Here's part of the review:

"the first disc of Lazarus opens with 1995's "Gamera", which hits the anthemic/hypnotic axis dead center and is still the band's high point and American post-rock's most epic 11 minutes. The bass modulates constantly between rhythm and melody, one of the band's favorite tricks.

The best of the box's versions is Nobukazu Takemura's remix of the title track from 1998's TNT. Takemura adds a glossy spray of digital sparkle

Maybe it's more generous to think of this box set less as a tombstone than as a time capsule.
"

ピッチフォークレビューがなんと異例の9.2点をこのボックスセットにあげてたのには驚いた。しかもこれコンピレーションなのに。

レビューにも書いてあったけど、一曲目がかなり良い。でも「ガメラ」ってタイトルがなんか気になる。

どうやらレビュアーはボックスセットの中で竹村延和リミックスバージョンTNTが一番気に入ったらしい。



The black and white photos of car accidents for the CD sleeves and box look great.

ボックスとジャケットに印刷された交通事故の白黒写真が美しい。



The booklet features reviews of the band by reviewers around the world. There are 5 different articles written in English, German, French, Japanese and Italian. Wish I understood all of them.

ブックレットには様々な国のレビュアーによるバンドのレビューが載っている。アメリカ、ドイツ、フランス、イタリアそして日本。



Pitchfork review:

"There's also a great TV segment with the band performing (miming?) "Seneca" while dressed in matching Devo-style janitor's suits and monkey masks for an audience of grade schoolers, lest anyone claim they lacked a sense of humor. "

ピッチフォークレビューにて:

「バンドがDevo風のジャージと猿お面を着けて小学生に「Seneca」を演奏するフリをしてる素晴らしいビデオもDVDに収録されている。」

コレがそのビデオ:



おかしいよ、コレ

シュール過ぎだろ。しかも演奏中子供引いてるし。

Very surreal. I couldn't quite grasp the concept of the clip when I first saw it.


-Setlist- (I might of missed some / 幾つか入れ忘れてるかも)
01 - (Intro jam)
02 - Swung From the Gutters
03 - It's All Around You
04 - The Lithium Stiffs
05 - Crest
06 - Monica
07 - In Sarah, Mencken, Christ and Beethoven There Were Women and Men
08 - Unknown (that's the song title)
09 - Dot Eyes
10 - Tin Cans & Twine
11 - Eros
12 - Salt The Skies
-----ENCORE 1-----
13 - Gamera
14 - Seneca
-----ENCORE 2-----
15 - (short dance tune)
16 - Along The Banks Of Rivers
17 - Black Jack

Awesome setlist
嬉しいねこの選曲

Gig 19: Pela + Early Day Miners @ Tonic 09/09/06

2006-09-11 11:14:44 | Live Gig
第十九弾: Pela + Early Day Miners ライブ @ Tonic



Initially, my intentions were to see Early Day Miners, a band that creates slow, mellow and grand music. I did see them, but the audience seemed to favor the other band, Pela, more. It's understandable. The picture above is of Pela performing.

Early Day Minersの荘厳な音楽を聴きに行ったんだけど、Pelaの方がウケが良かったな…順番が逆なら…でも確かにPelaは良かった。写真はPela。



This is also Pela. Btw, Pan Sonic were also scheduled to play at midnight, but that was a separate show and u had to pay a different fee for that.

これもPela。ちなみにPan Sonicが深夜から演奏したらしいけど、そのライブは別扱いだから見るには別料金払わなあかんと言ってた。特に興味無いのでEDMの演奏終了とともに退散。



EDM's music was actually louder than I thought. I guess you can label them as a slowcore band. Pela is probably what people call a "screamo" band. They're definitely emo at least.

EDMの演奏が思ったよりノイジーでハードだった。こういうバンドをスローコアって言うのかね。Pelaはスクリーモかな。少なくともエモであることは間違いないと思う。







Bought a Pela shirt instead of an EDM one. It came with a CDR of their new songs. The Pela guitarist was there and he told me that its an early release of their new material.

EDMは止めてPelaシャツ買ったら新曲が入ったCDRが付いてきた。Pelaのギタリストがステージ上のクレージーパフォーマンスとは打って変わって爽やかな対応。「君、名前は?よろしく!もっと俺らのライブ見に来てくれよ!」とか。EDMは…無愛想。