通訳案内士のブログ

ヘラブナ釣り



This morning, I got lost on my way to Shibuya Station.  I hardly get lost, but somehow it happened to me this morning.  When I was losing my direction, I found this pretty park with a fishing pond somewhere between Toritsudaigaku(都立大学) and Yutenji(祐天寺) accidentally.  Many old men were enjoying fishing with unique short rods.  Later, I learned that the park is called Shimizuike Park(清水池公園), and people were trying to fish Herabuna(ヘラブナ) or “white crucian carp.”

今朝は自宅から渋谷まで歩いてみました。方向感覚は昔から良い方で滅多に迷子になることはなかったのに今朝は珍しく道に迷いました。偶然、釣り堀のような公園を発見しました。あとで調べたらヘラブナ釣りが無料で楽しめる都内では珍しい所なんだそうです。



I approached Shibuya Station from Sarugakucho(猿楽町).  The main tower of Shibuya Scramble Square always attracts me for its stunning design. 

清水池公園から目黒通りを渡り、駒沢通りまで歩き代官山方面を目指しました。20年位前は毎日のように通っていた時期がありました。大好きだったSupreme、Silas、Stussyという当時人気だった(Supremeはいまだに第一線ですが)ショップが代官山に集中していたのもあります。



I walked for two hours this morning, burning around 500 kcals.  I still got my back pain, though.  I have no idea how to get rid of it. 

自宅から渋谷駅まで約10kmでした。途中道に迷ったので20分位余計にかかったと思います。それにしても腰痛がまだ治らないのが辛いです。息ができないほどの激痛は無くなりましたが、曲げ方やポジションによっては痛みを感じます。




I stopped by Hiroo(広尾) and grabbed a chicken burrito at the Mexican stall that offers the best tacos, burritos, and quesadillas in Japan, I believe.  I took it and a bottle of Heineken and enjoyed'em sitting on a bench in the Arisuganomiya Park(有栖川宮公園).

有栖川宮公園横の高級スーパー脇に常駐しているメキシカンstallで久々にburritoを買いました。smallで700円。以前はもっと安かったような。でもココのブリトもタコもケサディアもメキシコで食べる味そのまんまなんです。日本ではそんなにメキシカン食べたことないですが私の中では日本一美味しいTacoが食べられる所です。




There was a young white man who was drawing a painting.  Later, I curiously went there and looked into the canvas he was drawing.  I saw a naked black girl with a background of Sakura on the canvas.  I was kinda bewildered and left there without saying anything to him.

スーパーでビールを買い公園のベンチで美味しくいただきました。ふと見ると白人男性が前回も通りかかった早咲きの桜の前で絵を描いてました。食べ終わった後、近くに行って背後からキャンバスを覗いたら、ピンクの桜の花びらの背景に裸体の黒人女性が大きく描かれていてビックリ😱。彼には何も声をかけず(かけられず)その場を後にしました。



日に日に春を身近に感じてきますね。今日も良い一日でした。



名前:
コメント:

※文字化け等の原因になりますので顔文字の投稿はお控えください。

コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

 

  • Xでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

最新の画像もっと見る

最近の「通訳ガイド/everyday life」カテゴリーもっと見る

最近の記事
バックナンバー
人気記事