こちらでは、CS放送をレポートしていくわけですが、
読んでいただける場合の注意事項をUPしておきます。
※ 2008年からは、1GP1ページにしようかと画策中。
理由 → 最近、レポを長く書けなくなったため。
→ なんやかんやで字数が多くなりそうなので、2ページにします! 閲覧にあたっての注意事項
主に、直接このブログへ辿り着いた方へ。
こちらは、ぱうり という管理人が運営する、
『Scherz beiseite』 というサイトの、レースレポ専用ブログです。
詳細は、本館を見てやってくださいませ。 ブクマしてあります。
それをふまえて・・・。
☆ 筆者は、ニック・ハイドフェルト至上主義です。
他のご贔屓ドライバーは、HPトップの 『はじめに』 ページをご参照ください。
☆ 長年観てるわりには、書いてることは、ミーハーです。
ここ大事かも(笑)。 真面目なレポを期待されている方には合わないかも・・・。
☆ ジャパンパワーには、たいした興味ありません。
嫌いではないが、“日本人だから” という理由だけでは、ちょっと・・・。
☆ 毎GPのUPを目指しますが、その限りではありません。
生で観れなかった時や、ニック不調の時は、ヤル気が失せるのです。
☆ 関係の無いコメント・トラバは、削除することがあります。
アダルト系やその他ワケの分からんモノなど、F1に直接関係無いコメントやトラバは、
管理人判断により、予告無く削除することがあります。 ご了承ください。
☆ この注意事項を読まずしての苦情にはお答えいたしかねます。
よろしくお願いいたします・・・
・・・とまあ、とりあえずは、こんな感じです♪
他に何かあったら、随時追加いたします。
( )内の表示 → 数字=順位(色付きはポイント圏内)、R=リタイア、x=出走無し、x=失格
2007 Formula 1 World Championship
★Drivers ・・・ Kimi Raikkonen
★Constructors ・・・ Ferrari
シーズン中盤には、今年も無理か・・・と思わせたが、
マクラーレンの様々なトラブルと、自身の猛追により、
キミ・ライコネン、悲願のタイトル獲得!!!
今年は、開幕から大型新人ハミルトンばかり注目されていたが、
終わってみれば、キミが一番多く勝っているのだから、当然の結果であろう。
マクラーレンが最終戦の決定に控訴している。
レギュレーションの明確な線引きは必要だとは思うが、
それによりこの結果が覆るようなことがあれば、興醒めもいいところだ。
マクラーレンのドライバー(ハミルトンでさえ)も、そのような決まり方は望んでいない(ハズ)。
このまま何事も無く終結することを願ってやまない。
マクラーレンの控訴は棄却され、キミのチャンピオン確定。 良かった!
Drivers
1.Kimi Raikkonen (Fe) 110 (1-3-3-R-8-5-4-1-1-R-2-2-3-1-3-1-1)
2.Lewis Hamilton (Mc) 109 (3-2-2-2-2-1-1-3-3-9-1-5-2-4-1-R-7)
3.Fernando Alonso (Mc) 109 (2-1-5-3-1-7-2-7-2-1-4-3-1-3-R-2-3)
4.Felipe Massa (Fe) 94 (6-5-1-1-3-x-3-2-5-2-13-1-R-2-6-3-2)
5.Nick Heidfeld (BMW) 61 (4-4-4-R-6-2-R-5-6-6-3-4-4-5-14-7-6)
6.Robert Kubica (BMW) 39 (R-18-6-4-5-R-x-4-4-7-5-8-5-9-7-R-5)
7.Heikki Kovalainen (Re) 30 (10-8-9-7-13-4-5-15-7-8-8-6-7-8-2-9-R)
8.Giancarlo Fisichella (Re) 21 (5-6-8-9-4-x-9-6-8-10-12-9-12-R-5-11-R)
9.Nico Rosberg (Wi) 20 (7-R-10-6-12-10-16-9-12-R-7-7-6-6-R-16-4)
10.David Coulthard (RB) 14 (R-R-R-5-14-R-R-13-11-5-11-10-R-R-4-8-9)
11.Alexander Wurz (Wi) 13 (R-9-11-R-7-3-10-14-13-4-14-11-13-R-R-12-x)
12.Mark Webber (RB) 10 (13-10-R-R-R-9-7-12-R-3-9-R-9-7-R-10-R)
13.Jarno Trulli (T) 8 (9-7-7-R-15-R-6-R-R-13-10-16-11-11-13-13-8)
14.Sebastian Vettel (BMW→TR) 6 (x-x-x-x-x-x-8-x-x-x-16-19-18-R-R-4-R)
15.Jenson Button (H) 6 (15-12-R-12-11-R-12-8-10-R-R-13-8-R-11-5-R)
16.Ralf Schumacher (T) 5 (8-15-12-R-16-8-R-10-R-R-6-12-15-10-R-R-11)
17.佐藤 琢磨 (SA) 4 (12-13-R-8-17-6-R-16-14-R-15-18-16-15-15-14-12)
18.Vitantonio Liuzzi (TR) 3 (14-17-R-R-R-R-17-R-16-R-R-15-17-12-9-6-13)
19.Adrian Sutil (Sp) 1 (17-R-15-13-R-R-14-17-R-R-17-21-19-14-8-R-R)
20.Rubens Barrichello (H) 0 (11-11-13-10-10-12-R-11-9-11-18-17-10-13-10-15-R)
21.Scott Speed (TR) 0 (R-14-R-R-9-R-13-R-R-R-x-x-x-x-x-x-x)
22.中嶋 一貴 (Wi) 0 (x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-10)
23.Anthony Davidson (SA) 0 (16-16-16-11-18-11-11-R-R-12-R-14-14-16-R-R-14)
24.山本 左近 (Sp) 0 (x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-R-20-20-17-12-17-R)
25.Christijan Albers (Sp) 0 (R-R-14-14-19-R-15-R-15-x-x-x-x-x-x-x-x)
26.Markus Winkelhoch (Sp) 0 (x-x-x-x-x-x-x-x-x-R-x-x-x-x-x-x-x)
Constructors
1.Ferrari 204
2.BMW 101
3.Renault 51
4.Williams 33
5.Red Bull 24
6.Toyota 13
7.Toro Rosso 8
8.Honda 6
9.Super Aguri 4
10.Spyker 1
※参考※
Mclaren 203 (モシモ、剥奪ニナッテイナカッタラ…)
(ドライバーズポイントヲ足スト218ダガ、Rd.11ハンガリーGPノ15ポイントハ、スパイ疑惑関係無ク剥奪ナノデ…)
Free 1
1.キミ (フェラーリ) 1:37.024
2.フェルナンド (マクラーレン) 1:37.108
3.フェリペ (フェラーリ) 1:37.128
4.ハミルトン (マクラーレン) 1:37.210
5.ニコ (ウィリアムズ) 1:37.707
6.クビサ (BMW) 1:38.055
7.ヤルノ (トヨタ) 1:38.208
8.フィジコ (ルノー) 1:38.217
9.中嶋 (ウィリアムズ) 1:38.270
10.ニック (BMW) 1:38.445
11.コバ (ルノー) 1:38.551
12.ラルフ (トヨタ) 1:38.661
13.デビ (レッドブル) 1:38.700
14.ジェンソン (ホンダ) 1:38.942
15.ルーベンス (ホンダ) 1:38.945
16.琢磨 (スーアグ) 1:39.238
17.リウッツィ (トロロッソ) 1:39.497
18.マーク (レッドブル) 1:39.535
19.アンソニー (スーアグ) 1:39.539
20.セバスチャン (トロロッソ) 1:39.898
21.左近 (スパイカー) 1:40.126
22.スーティル (スパイカー) 1:40.149
Free 2
1.キミ (フェラーリ) 1:36.607
2.フェルナンド (マクラーレン) 1:36.613
3.フェリペ (フェラーリ) 1:36.630
4.ハミルトン (マクラーレン) 1:36.876
5.ヤルノ (トヨタ) 1:37.151
6.マーク (レッドブル) 1:37.450
7.ラルフ (トヨタ) 1:37.524
8.デビ (レッドブル) 1:37.617
9.ニコ (ウィリアムズ) 1:37.646
10.フィジコ (ルノー) 1:37.970
11.コバ (ルノー) 1:38.062
12.ジェンソン (ホンダ) 1:38.205
13.ルーベンス (ホンダ) 1:38.304
14.クビサ (BMW) 1:38.379
15.ニック (BMW) 1:38.388
16.ヴルツ (ウィリアムズ) 1:38.531
17.アンソニー (スーアグ) 1:38.975
18.リウッツィ (トロロッソ) 1:39.065
19.スーティル (スパイカー) 1:39.224
20.琢磨 (スーアグ) 1:39.360
21.セバスチャン (トロロッソ) 1:39.404
22.左近 (スパイカー) 1:40.051
ニックさんのコメント。
Of course I'm disappointed because I was not able to do a lot of driving today.
In both the sessions I had an hydraulic leak which meant a gearbox change.
The mechanics did a great job, but the track conditions were also changing and, therefore, making any sensible comparisons impossible.
2007 FORMULA 1™ Fuji Television Japanese Grand Prix
9/28-30 静岡県駿東郡 Fuji Speedway 4.563km×67Laps
Race
Win.ハミルトン (マクラーレン)
2.コバ (ルノー)
3.キミ (フェラーリ)
4.デビ (レッドブル)
5.フィジコ (ルノー)
6.フェリペ (フェラーリ)
7.クビサ (BMW)
8.スーティル (スパイカー)
9.リウッツィ (トロロッソ)
10.ルーベンス (ホンダ)
11.ジェンソン (ホンダ) DNF:サスペンション (1Lダウン)
12.左近 (スパイカー)
13.ヤルノ (トヨタ)
14.ニック (BMW) DNF:テクニカル (2Lダウン)
15.琢磨 (スーアグ) DNF:アクシデント
R.ラルフ (トヨタ) パンクチュアー (55L)
R.アンソニー (スーアグ) スロットル (54L)
R.ニコ (ウィリアムズ) エレクトロニクス (49L)
R.セバスチャン (トロロッソ) アクシデント (46L)
R.マーク (レッドブル) アクシデント (45L)
R.フェルナンド (マクラーレン) アクシデント (41L)
R.ヴルツ (ウィリアムズ) アクシデント (19L)
ニックさんのコメントはコチラ。
In my opinion the race should not have been started under these weather conditions.
For me it was a very difficult situation when the safety car came in after 19 laps.
My radio didn’t work and I had a misfire.
Because the decision whether the safety car comes in or not is made during a lap, the team couldn’t even tell me on the pit board.
So I always tried to see the safety-car which wasn’t easy.
Fortunately I saw when it switched off the lights to come in.
Due to the misfire I was only in sixth gear on the straight which means I was relatively slow.
That was very dangerous because the drivers behind me could hardly see me.
I tried to find a line where I would be as safe as possible.
That’s why Kimi Raikkonen could pass me on the left hand side.
I was just happy we didn’t crash.
But then Jenson Button crashed into my car and damaged it.
First I wanted to pit but then decided I could drive the car somehow.
Basically my race was ruined with the accident.
In the end I still could have finished sixth, but then my car broke down.
Qualify
PP.ハミルトン (マクラーレン) 1:25.489 1:24.753 1:25.368
2.フェルナンド (マクラーレン) 1:25.379 1:24.806 1:25.438
3.キミ (フェラーリ) 1:25.390 1:24.988 1:25.516
4.フェリペ (フェラーリ) 1:25.359 1:25.049 1:25.765
5.ニック (BMW) 1:25.971 1:25.248 1:26.505
6.ニコ (ウィリアムズ) 1:26.579 1:25.816 1:26.728
7.ジェンソン (ホンダ) 1:26.614 1:25.454 1:26.913
8.マーク (レッドブル) 1:25.970 1:25.535 1:26.914
9.セバスチャン (トロロッソ) 1:26.025 1:25.909 1:26.973
10.クビサ (BMW) 1:26.300 1:25.530 1:27.225
11.フィジコ (ルノー) 1:26.909 1:26.033
12.コバ (ルノー) 1:27.223 1:26.232
13.デビ (レッドブル) 1:26.904 1:26.247
14.ヤルノ (トヨタ) 1:26.711 1:26.253
15.リウッツィ (トロロッソ) 1:27.234 1:26.948
16.ラルフ (トヨタ) 1:27.191 NO TIME
17.ルーベンス (ホンダ) 1:27.323
18.ヴルツ (ウィリアムズ) 1:27.454
19.アンソニー (スーアグ) 1:27.564
20.スーティル (スパイカー) 1:28.628
21.琢磨 (スーアグ) 1:28.792
22.左近 (スパイカー) 1:29.668
ニックのコメントはこちら。
I am very happy with fifth.
I hoped at the start I had a slight chance of catching one of the Ferraris in the wet conditions, but it didn’t work out.
Qualifying wasn’t easy, but in general the grip level of this circuit in the wet is pretty good.
During the final laps I couldn’t improve, as the last set of new tyres degraded too quickly.
The weather forecast currently varies, but if I had my choice I would wish for a race under wet conditions.
☆
Free 3
1.ヴルツ (ウィリアムズ) 1:32.746
2.ニコ (ウィリアムズ) 1:34.758
3.ヤルノ (トヨタ) 1:36.150
4.セバスチャン (トロロッソ) NO TIME
5.スーティル (スパイカー) NO TIME
6.左近 (スパイカー) NO TIME
7.リウッツィ (トロロッソ) NO TIME
8.クビサ (BMW) NO TIME
9.フィジコ (ルノー) NO TIME
10.コバ (ルノー) NO TIME
11.ラルフ (トヨタ) NO TIME
12.ニック (BMW) NO TIME
13.琢磨 (スーアグ) NO TIME
14.マーク (レッドブル) NO TIME
15.アンソニー (スーアグ) NO TIME
16.ジェンソン (ホンダ) NO TIME
17.デビ (レッドブル) NO TIME
18.フェルナンド (マクラーレン) NO TIME
19.ルーベンス (ホンダ) NO TIME
20.ハミルトン (マクラーレン) NO TIME
21.フェリペ (フェラーリ) NO TIME
22.キミ (フェラーリ) NO TIME