goo

広報はなわ4月号〈英訳付〉

2024年04月16日 | 福島県塙町のお話〈非公式サイト〉
帰宅したら、福島県東白川郡塙町の「広報はなわ」が届いていました
その20ページ(「随想リレー」金澤陽子さん)の文章に感動させられました
皆さまにも紹介させていただきます
----------
私には、大好きで尊敬できる兄がいました。兄は帰省し店を継ぎ、私も専門学校卒業し、一緒に仕事をしました。兄はニコニコ笑顔で板場に立ち仕事をし、私に料理のことをいろいろ教えてくれました。
数年後、病気になり、闘病生活。治療がツラくても、オレは「ツイてる!」「ありがとう」と言って頑張っていました。今年の春彼岸で16年になります。兄から教えてもらった言葉があります。気は長く、心はまるく。腹立てず、自分は小さく、人は大きく。
----------
兄から教わったという言葉は、とても深くてやさしい語り口でありながら、平和的かつ哲学的な言葉ですね

When I got home, I had received the "Public Information Hanawa" from Hanawa-cho, Higashi-Shirakawa-gun, Fukushima Prefecture.
I was moved by the text on page 20 (“Esso Relay” by Yoko Kanazawa)
I would like to introduce it to you all.
----------
I had an older brother whom I loved and respected. His older brother returned home and took over the shop, and I graduated from vocational school and worked with him. My brother worked at the bar with a big smile on his face and taught me a lot about cooking.
A few years later, he became ill and battled his illness. Even when the treatment was difficult, he kept trying and said, "I'm lucky!" and "Thank you." This spring will be 16 years since Higan. There are words that my brother taught me. 
Have a long mind and a round heart. Don't get angry; think of yourself as small and others as big.
----------
The phrase "I learned it from my brother" is a very deep and easy-to-spoken word, but it's also peaceful and philosophical.


goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。