すもーる・すたっふ
”愚直に”Th!nk Different for Serendipity
 



Michael Osofsky on Innovation: Virtuous Cycle of Open Innovation

Seeking truly innovative products to grow their businesses, companies such as P&G then began in-licensing technology from the outside, what many call Technology Scouting and which P&G calls its Connect + Develop program. Since so many companies had begun to do Technology Marketing, there was a nice big Technology Pool to select from to build new products with.

#関連エントリー
「How Breakthroughs Happen」の要約:shiba blog
From R&D to C&D(Connect and Develop):shiba blog

DHBR 2006年8月号 特集 「ものづくり」の戦略モデルは買いですね。
#関連リンク 
DIAMOND ハーバード・ビジネス・レビュー: P&Gの事例がイチオシです

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )



« 最近買った本... 最近買った本... »
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。