flagburner's blog(仮)

マイナーな話題を扱うことが多いかもしれません。

Sea Shepherd:To defend Pete, not to defend whales

2010-03-25 19:52:10 | 捕鯨騒動
昨日俺は、Greenpeace Japan のメンバー2人に関する裁判と Sea Shepherd のメンバーこと Pete Bethune 氏の逮捕→取り調べを基に、日本の司法制度の問題点を語った宮台 真司氏と神保 哲生氏のトーク映像をネタにした。

そこで俺は最後のほうで、『Pete Bethune 氏に対してはどのような取り調べが行われてるのやら。』なんてボヤいた。
そんな俺のボヤきに応えたわけじゃないんだろうが、Sea Shepherd が Bethune 氏の釈放→無罪を求める活動状況を公表したのだが・・・。
・Update: Captain Bethune and the Japanese Legal System(2010年3月24日 Sea Shepherd)

もっとも Paul Watson 船長が気にしてるのは、Bethune 氏のことを変に書く一部メディア(大体想像つくと思うが)のことだった模様。
以下、2010年3月24日分 Sea Shepherd『Captain Bethune and~』 から、第2段落目を(略

---- 以下引用 ----
(中略)
While some media continues to theorize and blatantly guess at the situation developing around Captain Bethune’s case in Japan, the reality is that anything Captain Bethune may have done is trivial compared to the actions demonstrated by the Shonan Maru No. 2 captain when he destroyed the Ady Gil and threatened her six crew.
Sea Shepherd Conservation Society asks: What is the captain of the Shonan Maru No. 2 being charged with by Japanese maritime or law enforcement authorities?
(以下略)
---- 引用以上 ----

第二昭南丸の船長こそ訴えられるべき、か。
確かに、色々な話を聞く限り、第二昭南丸の船長に何らかの過失を認めざるを得ないだろうな。
まさか、あの衝突に関して Sea Shepherd が全部悪いとでも?

ってのはともかく。
Sea Shepherd では、Bethune 氏逮捕に至るまでの背景について公式サイトで説明していた。
・Support Captain Bethune

以下、Sea Shepherd『Support Captain Bethune』から、その部分を(略

---- 引用以上 ----
(中略)
Background Information

The Confrontation
During Sea Shepherd’s 2009-2010 Antarctic Whale Defense Campaign: Operation Waltzing Matilda, Captain Pete Bethune was volunteering his services as skipper of the Ady Gil.
On January 6, 2010, the much larger and more maneuverable Japanese whaling vessel Shonan Maru No. 2 deliberately rammed and split the Ady Gil in two, then hosed its crew members down with water cannons as they scrambled for safety amongst the wreckage.

The Rescue
As the Ady Gil began to take on water, the Shonan Maru No. 2 ignored Sea Shepherd’s multiple requests for assistance.
Fortunately, another Sea Shepherd vessel, the Bob Barker, was nearby and was able to rescue the Ady Gil crew members.
After repeated attempts by the Bob Barker to salvage and tow the remains of the Ady Gil to a nearby French base, and after removal of all remaining fuel and pollutants on board, the Ady Gil was ultimately deemed unsalvageable and sunk to a watery grave.

Citizen's Arrest
As a New Zealand citizen, Captain Bethune was empowered under New Zealand law to serve a citizen’s arrest warrant on the captain of the Shonan Maru No. 2 for the sinking of his vessel and the attempted murder of himself and his crew.
On January 15, 2010, Captain Bethune made his first attempt to serve the Shonan Maru No. 2 with a citizen’s arrest, but he was unable to complete the service.
On February 15, 2010, Captain Bethune made a second attempt, and this time, he was able to successfully board the Shonan Maru No. 2 to deliver his citizen’s arrest warrant, along with an invoice for the loss of the Ady Gil.

Captain Bethune Detained
Unfortunately, upon boarding the Shonan Maru No. 2, Captain Bethune was detained and taken all the way back to Japan, where he is currently being held in a Tokyo jail cell awaiting formal charges and a possible trial.
At the moment, Sea Shepherd is working closely with Captain Bethune’s legal defense team in an effort to obtain his release from Japan as quickly as possible.
(以下略)
---- 引用以上 ----

この言い分を信じる人はどれくらいいるのやら・・・(苦笑)


おまけ:
3月12日に、自称「迷惑行動する保守」の方々による Sea Shepherd に対する抗議模様。
観る前に身辺整理を忘れないように!
(途中でリンク張るのが面倒になったのは秘密)

(1/8)晴海埠頭で環境テロリストへ怒りの鉄槌を!


(2/8)晴海埠頭で環境テロリストへ怒りの鉄槌を!


(3/8)晴海埠頭で環境テロリストへ怒りの鉄槌を!


(4/8)晴海埠頭で環境テロリストへ怒りの鉄槌を!


『絞首刑』って・・・。


馬鹿もたいがいにしろ(怒)


最新の画像もっと見る

4 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
ednakano さんへ (flagburner)
2010-07-17 20:21:16
コメントありがとうございます(レス遅れ申し訳)

>しかも、スクリューにロープを絡ませようという攻撃意思のある相手ですからね。
確かに(苦笑)
ただ、衝突直前直後の映像を観てると、「調査捕鯨」団側の悪質さが目につくんですよね。
この辺りは、色んな事情があるのかもしれませんが・・・。
返信する
ednakano@live.jp (ednakano)
2010-07-14 19:14:28
>海上自衛隊のイージス艦と漁船が衝突した際
視界の悪い状態で起きた事故と、好んでよってきた船はちょっと違うと思います。しかも、スクリューにロープを絡ませようという攻撃意思のある相手ですからね。
返信する
ednakano さんへ (flagburner)
2010-06-20 20:26:55
コメントありがとうございます。

>衝突に関しては~
「小さい船が回避するべき」という論は、2年前に海上自衛隊のイージス艦と漁船が衝突した際にも見られたんですよね。
この件では、結局海上自衛隊側の過失になったのですが・・・。
「小さい船が~」という論は、(この場合「調査捕鯨」団と Sea Shepherd という)当事者の非対称性を隠す働きをしてるんです。
その意味では、この論を適用すると「調査捕鯨」団側の過失を見過ごすことになると思います。

参考:
イージス艦衝突 苛立つ地元漁港(2008年2月24日 JanJanニュース)
http://www.news.janjan.jp/living/0802/0802241383/1.php

おまけ(笑):
【イージス艦衝突】「反自衛隊」勢力が叫ぶいかがわしさ─花岡信昭氏特別寄稿(2008年2月20日 bogusnews)
http://bogusne.ws/article/85060453.html


>あほ右翼に関しては~
確かに、このまま日本国内で迷惑行動を続けて(立ち消えて)欲しいところなんですが・・・。
映画『The Cove』の上映中止とかで調子づいてる状況を踏まえると、そのうち国外でも迷惑行動を繰り広げそうで怖いです。
返信する
バカ右翼 (ednakano)
2010-06-19 23:39:40
衝突に関しては、本来あれだけサイズと速度の違う場合、早くて操作性が高い船が、距離を取るのが、国際ていな航行ルールですから、基本的に責任はAG号側でしょ。何人かのアメリカ人もそう言ってたよ。
あほ右翼に関しては、シーシェパードと支えあってるとしか思えないですね。恥を世界にさらすな。
返信する

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。