ある「世捨て人」のたわごと

「歌声列車IN房総半島横断鉄道」の夢を見続けている男・・・ 私の残された時間の使い方など

The Railway Children ウィキペディア 英語+機械翻訳(2)

2014年05月10日 | 好きな歌

Adaptations
脚色 各種バージョン

The story has been adapted for the screen six times to date, including four television series, a feature film, and a made-for-television film.
記事は現在まで6回画面用に改作されました。そして、4つのテレビ・シリーズ、主要作品とテレビ用映画を含みました。

BBC radio dramatisation
BBCラジオ戯曲化

E. Nesbit's perennial favourite was adapted for radio by Marcy Kahan and produced by John Taylor. It stars Paul Copley, Timothy Bateson and Victoria Carling and was first heard in 1991. The play is available on CD.
E. ネスビットの永続的なお気に入りはマーシー・カアンによってラジオに適応して、ジョン・テイラーによって生産されました。それはポール・コプリーティモシー・ベイトソンビクトリア・カーリングを主役にして、1991年に最初に聞こえました。劇は、CDで利用可能です。

BBC television series
BBCテレビ・シリーズ

The story was adapted as a television series four times by the BBC. The first of these, in 1951, was in 8 episodes of 30 minutes each. A second adaptation was then produced, which re-used some of the film from the original series but also contained new material with slight cast changes. This had 4 episodes of 60 minutes each.
物語は、BBCによって4回、テレビ・シリーズとして構成されました。これらで最初のものは、1951年に、それぞれ30分の8つのエピソードでした。それから、2回目の適応はもたらされました。そして、それは最初のシリーズから映画の一部を再利用したが、また、わずかなキャスト変化で新しい材料を含みました。これは、それぞれ60分の4つのエピソードを催しました。

The BBC again revisited the story with an 8-episode series in 1957 and again in 1968. The 1968 adaptation was placed 96th in the BFI's 100 Greatest British Television Programmes poll of 2000. It starred Jenny Agutter as Roberta and Gillian Bailey as Phyllis. Of all the TV adaptations, only the 1968 version is known to be extant (it is currently available on DVD); the rest may be lost.
BBCは、1957年に、そして、再び1968年に8-エピソード・シリーズで、物語を再び再訪問しました。1968年の適合は、96番目に、2000年のBFI100のGreatest British Television Programmes世論調査に置かれました。それは、ピュリスとしてのロバータとジリアン・ベイリーとしてジェニー・アガッターを主演させました。すべてのテレビ脚色のうち、1968のバージョンだけは、現存している(それは現在DVDで利用可能です)ことを知られています;残りは迷う場合があります。

Film
フィルム

After the successful BBC dramatisation of 1968, the film rights were bought by the actor Lionel Jeffries, who wrote and directed the film, released in 1970. Jenny Agutter and Dinah Sheridan starred in the film. The music was composed, arranged and conducted by Johnny Douglas.
1968年の成功したBBC戯曲化の後、映画化権は1970年にリリースされて、俳優L・ジェフリーズ(その人は映画を書いて、管理しました)によって買われました。ジェニー・アガッターとダイナ・シェリダンは、映画で主演しました。音楽は、ジョニー・ダグラスによって作曲されて、配置されて、実行されました。


コメントを投稿