臥龍鳳雛 学ぶ門に書来る♪

☆りゅうタンまん☆と一緒に学ぶ English & Chinese バイリンガルに育てる予定が、3ヶ国語になりました。

Fable Aesop Hercules And The Wagoner

2013-07-17 | Lyric & Tale
http://www.repeatafterus.com/title.php?i=8174&p=t

A carter was driving a wagon along a country lane, when the wheels sank down deep into a rut.
ある荷馬車屋が、田舎道で馬車を走らせていたとき、車輪が轍にはまってしまいました。

The rustic driver, stupefied and aghast, stood looking at the wagon, and did nothing but utter loud cries to Hercules to come and help him.
その田舎者は驚き慌てふためいて、馬車を見つめたまま立ち尽くしました。そして、ヘラクレスに助けに来てくれるよう、大声で祈るほかありませんでした。

Hercules, it is said, appeared and thus addressed him: "Put your shoulders to the wheels, my man.
ヘラクレスが現れ、こう告げました。「男よ、車輪を汝の両肩で持ち上げよ」

Goad on your bullocks, and never more pray to me for help, until you have done your best to help yourself, or depend upon it you will henceforth pray in vain.
雄牛を駆り立てよ。そして、これからは無駄に祈りに頼ったり、自分で最善を尽くすまでは、私に決して祈ったりするなよ

"Self-help is the best help."
「自分でやることが、一番の助けだ」


最新の画像もっと見る

コメントを投稿