今回は、米国で展開されてるある広告群に関するネタ。
現在、米国の複数都市でイスラエルによる様々な人権侵害や米国の対イスラエル政策を非難する広告が展開されているらしい。
・Pro-Palestinian ad campaign takes over walls of US cities(2015年3月20日 maannews.com)
一連の広告を展開してるのは、パレスチナ支援プロジェクト(Palestine Advocacy Project:PAP;少し前まで『アパルトヘイトに立ち向かう広告(Ads Against Apartheid:AAA)』という名前だった)という団体。
この広告展開は、今月いっぱい米国の複数都市で行う予定だとか。
以下、2015年3月20日分maannews.com『Pro-Palestinian ad~』から、PAPの運営委員の1人であるJake Chase-Lubitz氏のコメント部分を(略)
---- 以下引用 ----
(中略)
Messages decrying Israel's demolition of Palestinian homes, its incarceration policies targeting Palestinian children, and its construction of Jewish-only settlements in the West Bank and East Jerusalem are among the themes tackled by the ad campaign, whose launch was timed to coincide with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu's visit to the country earlier this month.
"American tax dollars help the Israeli government maintain a brutal military occupation of Palestinian territory, which has denied Palestinians their basic rights for decades. These ads show what Israel's occupation and apartheid really look like, and it is important for Americans to see that," project board member Jake Chase-Lubitz said in a statement released by the group.
The campaign is part of a broader push to ensure that Palestine remains on the radar of the US public, particularly as attention has shifted following the end of Israel's massive assault on Gaza last summer.
By targeting Americans with the messages in public spaces, the group is hoping to expose ordinary people to the reality of US support for Israel and what it means for Palestinians.
"The media in the United States generally presents Palestinians as Israel's problem rather than presenting Israel as a problem for Palestinians. But Israel is an omnipresent problem for Palestinians -- it negatively impacts almost every part of their lives -- and we think it is important for the public discussion to reflect that," Chase-Lubitz told Ma'an in an email interview.
The posters will be hosted in subway stations as well as on trucks, buses, and billboards, ensuring tens of thousands will be reached in the cities targeted, namely Los Angeles, New York, San Antonio, San Diego, San Francisco, and Washington D.C.
(以下略)
---- 引用以上 ----
今回出してる広告は、以前にも出した広告の再利用だったりする。
↓広告の1つの画面メモ。
via ttps://www.facebook.com/palestineadvocacyproject/photos/pb.195084063983529.-2207520000.1426936933./314005828758018/
果たしてPAPは、今回の広告展開にいくら使ったのやら(謎)
で、PAPの活動は、当然のごとく(?)イスラエル寄りの人達から問題視された。
実際、ボストンでは何らかの「政治的圧力」で公共バスの車体に出す予定だった広告が出なかったという。
さらに、ロサンゼルスでは、PAPの広告を掲げていたトラックの運転手が銃で脅迫されたなんて話も・・・。
・ADVERTISING PARTNER THREATENED AT GUNPOINT(2015年3月11日 palestineadvocacyproject.org)
参考までに、2015年3月11日分palestineadvocacyproject.org『Advertising partner~』から中盤部分を(略)
---- 以下引用 ----
(中略)
“We were forced to turn into ongoing traffic coming from the other direction to get away” said the passenger, who works as an account executive for the company.
“The car then swerved in front of us to try to block the truck from continuing to drive.”
The account executive, who requested not to be named, said the perpetrator’s vehicle did not have license plates, but that she had given a detailed description to the Los Angeles Police, who suggested that they may be able to identify him from traffic camera footage.
[ここにトラックの画像がある]
Palestine advocacy project board member Yasmeen Ammus said, ”we couldn’t be more disappointed that someone would threaten one of our partners at gunpoint. We understand that some people disagree with us, but there is simply no excuse for expressing a political opinion through violence and intimidation.”
(以下略)
---- 引用以上 ----
実行犯がどういう理由でPAPの広告を掲げたトラックの運転手(ややこしい)に銃を突きつけたのか不明だが・・・。
PAPの広告が気に入らない人はそれなりにいるってのを端的にしめした事件と言える。
(政治的背景がないとしても、銃を普通にちらつかせることができる米国社会の「闇」を反映してるとも)
というか。
この手の広告を出す際に考えなければならない課題の1つには、掲げる期間をどれくらいにするかってのがあると思われる。
あんまり期間が短くても人々の印象に残らないし、長過ぎても逆に反発を招くだけだし(広告費も馬鹿にならないし)。
今回PAPが広告を出す期間を「1か月」限定としたのは、その辺の兼ね合いを考えた上で…ってのは俺の妄想(謎)
現在、米国の複数都市でイスラエルによる様々な人権侵害や米国の対イスラエル政策を非難する広告が展開されているらしい。
・Pro-Palestinian ad campaign takes over walls of US cities(2015年3月20日 maannews.com)
一連の広告を展開してるのは、パレスチナ支援プロジェクト(Palestine Advocacy Project:PAP;少し前まで『アパルトヘイトに立ち向かう広告(Ads Against Apartheid:AAA)』という名前だった)という団体。
この広告展開は、今月いっぱい米国の複数都市で行う予定だとか。
以下、2015年3月20日分maannews.com『Pro-Palestinian ad~』から、PAPの運営委員の1人であるJake Chase-Lubitz氏のコメント部分を(略)
---- 以下引用 ----
(中略)
Messages decrying Israel's demolition of Palestinian homes, its incarceration policies targeting Palestinian children, and its construction of Jewish-only settlements in the West Bank and East Jerusalem are among the themes tackled by the ad campaign, whose launch was timed to coincide with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu's visit to the country earlier this month.
"American tax dollars help the Israeli government maintain a brutal military occupation of Palestinian territory, which has denied Palestinians their basic rights for decades. These ads show what Israel's occupation and apartheid really look like, and it is important for Americans to see that," project board member Jake Chase-Lubitz said in a statement released by the group.
The campaign is part of a broader push to ensure that Palestine remains on the radar of the US public, particularly as attention has shifted following the end of Israel's massive assault on Gaza last summer.
By targeting Americans with the messages in public spaces, the group is hoping to expose ordinary people to the reality of US support for Israel and what it means for Palestinians.
"The media in the United States generally presents Palestinians as Israel's problem rather than presenting Israel as a problem for Palestinians. But Israel is an omnipresent problem for Palestinians -- it negatively impacts almost every part of their lives -- and we think it is important for the public discussion to reflect that," Chase-Lubitz told Ma'an in an email interview.
The posters will be hosted in subway stations as well as on trucks, buses, and billboards, ensuring tens of thousands will be reached in the cities targeted, namely Los Angeles, New York, San Antonio, San Diego, San Francisco, and Washington D.C.
(以下略)
---- 引用以上 ----
今回出してる広告は、以前にも出した広告の再利用だったりする。
↓広告の1つの画面メモ。
via ttps://www.facebook.com/palestineadvocacyproject/photos/pb.195084063983529.-2207520000.1426936933./314005828758018/
果たしてPAPは、今回の広告展開にいくら使ったのやら(謎)
で、PAPの活動は、当然のごとく(?)イスラエル寄りの人達から問題視された。
実際、ボストンでは何らかの「政治的圧力」で公共バスの車体に出す予定だった広告が出なかったという。
さらに、ロサンゼルスでは、PAPの広告を掲げていたトラックの運転手が銃で脅迫されたなんて話も・・・。
・ADVERTISING PARTNER THREATENED AT GUNPOINT(2015年3月11日 palestineadvocacyproject.org)
参考までに、2015年3月11日分palestineadvocacyproject.org『Advertising partner~』から中盤部分を(略)
---- 以下引用 ----
(中略)
“We were forced to turn into ongoing traffic coming from the other direction to get away” said the passenger, who works as an account executive for the company.
“The car then swerved in front of us to try to block the truck from continuing to drive.”
The account executive, who requested not to be named, said the perpetrator’s vehicle did not have license plates, but that she had given a detailed description to the Los Angeles Police, who suggested that they may be able to identify him from traffic camera footage.
[ここにトラックの画像がある]
Palestine advocacy project board member Yasmeen Ammus said, ”we couldn’t be more disappointed that someone would threaten one of our partners at gunpoint. We understand that some people disagree with us, but there is simply no excuse for expressing a political opinion through violence and intimidation.”
(以下略)
---- 引用以上 ----
実行犯がどういう理由でPAPの広告を掲げたトラックの運転手(ややこしい)に銃を突きつけたのか不明だが・・・。
PAPの広告が気に入らない人はそれなりにいるってのを端的にしめした事件と言える。
(政治的背景がないとしても、銃を普通にちらつかせることができる米国社会の「闇」を反映してるとも)
というか。
この手の広告を出す際に考えなければならない課題の1つには、掲げる期間をどれくらいにするかってのがあると思われる。
あんまり期間が短くても人々の印象に残らないし、長過ぎても逆に反発を招くだけだし(広告費も馬鹿にならないし)。
今回PAPが広告を出す期間を「1か月」限定としたのは、その辺の兼ね合いを考えた上で…ってのは俺の妄想(謎)