わたしの里 美術館

とりあえず西洋絵画から始めて、現代日本作家まで

アントワーヌ・コワペル

2007-12-20 | 作家の記録

 作家の索引

アントワーヌ・コワペル【わたしの里の美術館・作家の記録】1661 ~  1722 アントワーヌ・コワペル 【フランスの作家

 

 

 アントワーヌ・コワペル

アントワーヌ・コワペル (Antoine Coypel 1661 411日生まれ。1722 7 7日没)
はフランスの歴史画作家。有名な Noël Coypel の息子。

Antoine Coypel was born in Paris.[2] He studied under his father, with whom he spent four years at Rome. At the age of eighteen he was admitted into the Académie de peinture et de sculpture, of which he became professor and rector in 1707, and director in 1714. In 1716 he was appointed king's painter, and he was ennobled in the following year.
(wikipedia)

 

 

 

 

姦淫の女【わたしの里の美術館・作品】アントワーヌ・コワペル 姦淫の女

 

ソロモンの裁き【わたしの里の美術館。作品】アントワーヌ・コペル  ソロモンの裁き

 

 

 

フランスの作家

 

わたしの里 美術館「索引」 我が郷は足日木の垂水のほとり【HOME】 岩水
わたしの里 美術館       わが郷 HOME

 

 

 

 


最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。