皆さん、あのあとどうなったかご心配でしょう。Herm Tilfordさんは、米国ワシントン州にある会社の社長様でした。少し気分を害されたようだったので、正直にお詫びをしました。そうしたら当方の質問にサラッとお答えを頂戴することができました。世界的に著名な専門家にお墨付きを頂きました。
まず、一昨日Herm Tilfordさんから届いたメールと昨夜当方から送信したメールの中身は以下のようになります。Herm Tilfordさんの会社の正式名称は、Herm The Overdrive Guy です。ネット検索で一発で出てきます。
《Herm Tilfordさんからの返信メール》
what kind of vehicle do you have??
herm
《当方からのお詫びメール》
Dear Herm
Firstly I have to apologize my silly question to you.I owned Japanese spec Mitsubishi Jeep J57-01799 which was first registered in 1986. More than 20 years I enjoyed jeep life. But now I have leg problem (坐骨神経痛が英語で何といえば良いのか分からず)and I could not control full breaking then I asked my friend to become tentative owner of this vehicle for a while. Then after that, I have started learning history of Jeep and facing many uncertain matters like this case. I would like to clarify if following understanding is correct.
I just want to know that. Through your home page articles, I know you are pioneer of Jeep including overdrive systems world wide.
My understanding is
I guess MB and M38 military vehicle were specified 26 teeth with 6 spline drive gear as standard. Then increase availability to 27,29 by Dana 18,20 series.
Thanks and I am very sorry to make you confuse.
《今朝Hermさんから届いたメール》
HI Shioi
The mitsubishi had 29-tooth 10 spline and 31 tooth 10 spline gears.
The MB had 27 tooth 6 spline
The M-38 had 26 tooth 6 spline
If you want an overdrive you will have to countb the teeth under the inspection cover on the transfer case
herm
という訳で、例のマトリックスはあらためて修正版をブログにアップします。同時に31枚歯の10スプラインの三菱ジープ用トランスファーについては、その断面図とギア集団のポンチ絵を分かりやすく一体化してあらためてお伝えしたいと思います。
★三菱ジープ互助会★
代表発起人J57改@日野市
当方へのアクセスは、jeep-gojyokai@crux.ocn.ne.jp
塩井まで。