カトリック情報 Catholics in Japan

スマホからアクセスの方は、画面やや下までスクロールし、「カテゴリ」からコンテンツを読んで下さい。目次として機能します。

★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、13

2016-07-09 04:51:19 | 好結果の聖母


★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、13

Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times"

マザーマリアナの投獄 苦しみについてのご出現

 このご出現のすぐあとに、修道生活に気晴らしをとりいれたいと願う不従順の修道女たちによって共同体が染まっていきました。彼女等は、マザー・マグダレナ・デ・イエズス・バレンズエラを修道院長として選出しました。その後すぐに、聖母がマザーマリアナに預言されたとおり、修道院はフランシスコ会からの従属から切り離され、教区の司教の管轄に入りました。従順の規則は緩められ、厳格な沈黙はなくなってしまいました。それは、マザーマリアナにとって大きな悲しみでした。ですからマザーマリアナは、何度も新しい修道院長に、このようなやりすぎを抑えるように説得しようとしました。その報復として、ラ・キャプチーナと不従順の修道女たちは、マザーマリアナが不従順であるという嘘の噂をひろめ、文句をいいました。そして、総長代理から、マザーマリアナの投獄の命令をとりつけました。総長代理は、マザーマリアナのベールを剥いで修道院の監獄に投獄しました。

 他のスペイン人修道院長たちは、この不正なことに深く、耐えがたく悲しみ、意気消沈しました。すぐにマザーマリアナの判決文がくだされ、他のスペイン人修道院長たちも牢獄に送られました。スペイン人の修道院創設の修道院長たちは、みずからが教育しマザーマリアナによって形成された現地人の修道女たちの保護観察下におかれることになりました。そして、マザーマリアナの善徳をはぎとられるのがいやだと考えました。徐々に、投獄された要保護観察修道女の数は増え、25人になりました。彼女らは一致して祈り、歌いました。監獄のことを、天国の控えの間であると瞑想しました。厳格な従順の規則が、暗い壁の中で光り輝きました。

 この祝された苦しみの場所での最初の投獄の、ある夜のことでした。(マザーマリアナと設立期の修道院長たちは、4回投獄されます。この時期は、王立修道院の内面にとって困難な時期でした。)設立期の修道院長は皆、自分の召命に応じて特別のヴィジョンを与えられました。
 
 マザーマリアナは、主が十字架にはりつけられ、ゴルゴタであざけられ、中傷されながら苦しまれるのを見ました。マザー・天使のフランシスカは、天使的な父である聖フランシスコを見ました。修道院の中で聖フランシスコは怒っておられ、弓をもって修道院の廊下をあるいておられました。そして、矢を左右に射ておられました。一本の矢がある修道女の心臓にささりました。その瞬間、その修道女は死んでしまいました。誰も死の理由がわかりませんでした。聖フランシスコはおっしゃいました。
「フランシスコ会と離れることになった主原因のひとつ、修道院の規則が緩和された主原因のひとつは彼女にある。」

 マザー・御宿りのアンは、聖母が、御聖櫃の聖なるランプの灯が消されるのを見ました。聖母は、修道女の一部に、従順の精神が消えるからですと説明されました。しかし、すぐに再び灯るようになるでしょう、とおっしゃいました。そして、その灯は、数世紀にわたって光を放ち続けるでしょう。なぜなら、聖母のけがれなき御宿り修道院の設立の一つの目的は、都市で犯される罪に対して、聖なる正義を懇願するということだからです。次の日、不従順の修道女たちがミサにあずかったとき、聖なるランプは消えており、彼等がどのように試みても再び点灯することはできませんでした。しかし、翌日、不思議なことにランプは、ひとりでに再び点灯していました。

 マザー・十字架のルチアは、イエズスの聖なる御心の奥義を見て、賞賛するという恵みが与えられました。彼女は、聖なる御血が御心からあふれでて、キリストの声がきこえました。
「この血の海の中で、わたしの御心は、罪人たちを洗う者を望んでいる。また、悔い改めた心で私のところに来る者を望んでいる」

 マザー・聖ヨハネのマグダレナは、大好きな使徒聖ヨハネ福音記者を見ました。そして、聖ヨハネは、明かされた崇高な秘密の数々を彼女に語りました。それから、主の御心に頭をさげて、世が、聖なる御聖体に対して冒とくを行うようになるであろう、とおっしゃいました。聖ヨハネは、恐ろしい罪が、リオバンバの町で犯されるであろう、とおっしゃいました(エクアドル中央)。この預言は、2世紀以上後になって成就しました。そのとき、兵士が聖フィリップ教会に侵入し、イエズス会の司祭であるモスコソ神父様を不信心にも暗殺したのです。彼等は御聖櫃をあけ、ホスチアを地に投げつけ、足で踏みつけました。マザーマグダレナは、モスコソ神父様の霊魂が、聖なるご聖体の殉教者として天に高くあげられるのをみました。それは、兵士たちがモスコソ神父様の体を痛めつける前のことでした。



Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times"

Imprisonment of Mother Mariana; Visions Amid Sufferings

 Shortly after this vision, the community, influenced by the non-observant sisters who wanted a relaxation of the rigor of monastic life, elected Mother Magdalena de Jesus Valenzuela as prioress. Soon afterward, just as Out Lady had predicted to Mother Mariana, the convent was released from its obedience to the Franciscans and became subject to the Ordinary. The observance of the rule was relaxed and strict silence disappeared, to the great sorrow of Mother Mariana, who tried to convince the new prioress to curb these excesses. In retaliation, La Capitana and the non-observant sisters spread lies and complaints about the disobedience of Mother Mariana and managed to get orders from the Vicar General for the imprisonment of Mother Mariana, who was deprived of her veil and sent to the convent prison.

 The other Spanish mothers, inconsolable and unable to contain their grief at this injustice, soon were ordered to accompany Mother Mariana in her sentence. The Spanish founding mothers were joined by observant native religious who had been educated and formed by Mother Mariana and did not want to be deprived of her virtuous company. Gradually, the number of imprisoned observant sisters increased to 25. Thus united, their prayer, songs and spirit of recollection transformed the prison into an antechamber of heaven, where the strict observance of the rule shone resplendently within its dark walls.

 On night during the first imprisonment in this blessed place of suffering (for Mother Mariana and the founding mothers would be imprisoned four times during this difficult period of internal strife in the Royal Convent), all the founding mothers received special visions corresponding to their particular vocations.

 Mother Mariana saw Our Lord crucified, agonizing at Golgotha amid blasphemies and insults. Mother Francisca of the Angels saw her seraphic father, St. Francis. Angry at the convent, he carried a bow and walked through its halls, shooting arrow left and right. One arrow pierced the heart of a sister, who in fact died at that moment without anyone knowing the natural cause. St. Francis told Mother Francisca: “This sister was one of the main causes for the separation of the Friars Minor and the relaxation in the convent.”

 Mother Anne of the Conception saw the Virgin Mary extinguishing the vigil lamp of the Tabernacle in the convent. She explained that the observant spirit of some of her daughters would be extinguished, but that it would soon be lit again, and that this light would burn throughout the centuries because one reason this Convent of the Immaculate Conception had been founded was to appease Divine Justice for the sins committed in that city. When the non-observant sisters went to Mass the next day, they saw that the sanctuary lamp was extinguished and could not be lit no matter how much they tried, until the next day when it mysteriously re-lit itself.

 Mother Lucia of the Cross was given to see and admire the mystery of love of the Sacred Heart of Jesus. She saw the precious Blood pouring forth from His Heart and heard the voice of Christ say: “In this ocean of Blood, My Heart wants to wash all those who are guilty and who come to Me with a contrite heart.”

 Mother Magdalena of St. John saw the beloved Apostle, St. John the Evangelist, who told her that among the sublime secrets revealed to him when he reclined his head on the Heart of his Master, were all the sacrileges that would be committed in the world against the Holy Eucharist. He predicted to her the horrible crime that would take place in the city of Riobamba (central Ecuador). This prophecy was fulfilled more than two centuries alter when soldiers entered St. Philip’s Church and impiously murdered the Jesuit priest Father Moscoso. They opened the Tabernacle, emptied the Hosts on the ground and trampled them underfoot. Mother Magdalena saw the soul of Father Moscoso, a martyr of the Holy Eucharist, fly to heaven even before the soldiers finished their profanation of his body.


http://www.communityofhopeinc.org/Our%20Lady%20of%20Good%20Success.html

最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。