カトリック情報 Catholics in Japan

スマホからアクセスの方は、画面やや下までスクロールし、「カテゴリ」からコンテンツを読んで下さい。目次として機能します。

★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、10

2016-07-09 05:33:37 | 好結果の聖母

★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、10

Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times" p.27-

 マザー・マリアナは、本当に死に、天主の御席の御前で、審判のために立っていました。天主は、彼女に何も欠点がなかったので、世のはじめから彼女のために用意されていた冠を受けるようにマザー・マリアナを招きました。

 それと同時に、マザー・マリアナの修道女たちが、取り乱して、天に、この模範的な聖職者を返してくださるように懇願しているのを見ました。われわれの主は、マザー・マリアナに、二つの冠を見せました。ひとつは、言い表せないほど美しい不滅の栄光であり、もうひとつはとげに囲まれた純白のゆりでした。マザー・マリアナは、もし、前者を選んだら、天上の栄光にとどまるのであろうということを理解しました。もうひとつの方を選んだとしたら、この世に、苦しむために戻るのだということを理解しました。マザー・マリアナの最初の願いは、天国にとどまって、彼女の救霊を確実にし、至福のうちに天主を仰ぎ見る超越した幸せを楽しみたいということでした。どちらにしようかと迷っている間に、聖母がマザー・マリアナのほうに近づかれて、おっしゃいました。

「私の娘よ。わたしは、天の栄光を離れて、私の子供たちを守るために地球にくだりました。私は、あなたがこの点において私を模倣して生命に戻ることを望みます。あなたの生涯は、わたしの御宿り会の聖なる秩序において、最も必要だからです。」

「20世紀の植民地は、災いなるかな!もし、エクアドルにおいて、すでに罪の状態であるのなら、聖なる正義に、人生をかけて嘆願するいけにえの霊魂はもはや、ないでしょう。天から火が降り、そこに住むひとを焼き尽くし、キトの土を清めることでしょう。世の終わりに至るまで、いけにえとなる人の魂はこの修道院に宿り、あなたを模倣し、聖なる正義に嘆願することでしょう。」

 まだおそれのあまり震えていましたが、信心深い聖職者が彼女の修道院に常にとどまることになるという聖なる御母の慰めと約束により、マザー・マリアナは、とげに囲まれたゆりの冠を選び、苦しむために世に戻りました。修道女たちや、マイノール神父様は祈りをやめず、マザーマリアナのベッドのそばから離れるのを拒んでいたので、とても喜びました。

 この世に戻ってから、マザーマリアナは、より一層修道院生活での奉献に熱意をもって取り組みました。また、修道院の会計係をやったり、指揮者をやったり、修練女の世話をしたりしました。天主から、魂の識別の賜物をいただいていたので、マザーマリアナは、修道女のひとりひとりに応じて、霊魂の指導をすることができました。あるとき、一人の修練女が自分の過ちを隠したとき、マザーマリアナは彼女を自分のそばに呼んで、何もマザーマリアナに隠すことができないことを知らせました。マザーマリアナはいつも善徳ややさしさの模範でしたが一方でマザーマリアナは小さな規則までよく守り、修練女たちに、朝4時に起きるように教えていました。それは、聖母の小聖務日課をとなえるためです。マザーマリアナは、修道女たちに、いつの日か、この修道院が聖母の小聖務日課をとなえることをやめる日が来ると警告しました。そして、悪魔がこの聖務日課を唱えないように絶え間なく働くでしょうといいました。マザーマリアナが修練女の世話係のとき、マザーマリアナの内面に主イエズス様のとても聖なる御傷が刻印されました。この不思議な傷のあと、マザーマリアナの体はこわばって、岩のようになりました。そして、マザーマリアナの目と口だけが動かせるのでした。同時に、感覚的な慰めが取り去られ、闇夜の試練に入りました。これは、内面のひどい荒廃に苦しみました。悪魔が蛇の姿でマザーマリアナにあらわれ、マザーマリアナが絶望するように誘惑しました。悪魔は次のようにいいました。マザーマリアナの生涯のすべては幻であり、欺きであり嘘である。天からもこの世からも見放され、慰めもなく苦しみ、聖母にさえ見捨てられたと感じて苦しみました。1558年2月2日の清めの祝日、この日で、一年以上魂の闇夜が続いたあと、天の元后の聖母がマザーマリアナにあらわれ、魂の闇夜を取り去ってくださいました。聖母はもう一度ぞっとする蛇を追い払ってくださいました。蛇は絶望の恐ろしい叫びをあげ、自ら地獄に飛び込み、蛇のうなり声はこの世を震わせました。それは、修道院や町じゅうに及びました。

 数週間の小休止のあと、不思議な病気が再発しました。でも、マザーマリアナが内面的に皆から捨てられたと苦しむことは、もう、ありませんでした。その年の聖金曜日、マザーマリアナの死期がせまっていました。午後3時30分、祈りながら泣いている修道女に囲まれ、マザーマリアナは、目を天にあげ、十字架をみつめ、十字架を胸に押しつけ、最後の息を引き取り、死にました。

 修道院長の命令で、マザーマリアナの遺体は下の聖歌隊席におかれました。3日間のあいだ、キト市の人々は彼女の遺体を見ることが許されました。人々は、マザーマリアナが自分のことをまもってくださる天使になってくださるように彼女に祈るために教会に殺到しました。葬儀ミサと埋葬は月曜日に予定されていました。しかし、復活祭の朝、悲しみに暮れた修道女たちが上の聖歌席に朝4時の歌をささげるために入ってきました。小聖堂で、マザーマリアナがいつものように祈っています。修道女たちは、悲鳴をあげて恐れのあまり走ってしまいました。てっきり幽霊をみたと思ったのです。マザーマリアナは2度も生き返ったのです!今回は、激しい償いと祈りの連続で、1635年の最後の死に至るまで、さらに47年間以上生きたのです。

 聴罪神父様や修道院長たちに質問を受け、マザーマリアナは今回のことの説明をしました。マザーマリアナの2度目の死で、彼女の霊魂は、次の段階の清めを受けることとなりました。ですから、マザーマリアナは、不思議なことに、煉獄に午前3時までとどまっていたのです。日曜の朝3時。キリストが御復活されたと全く同じ時間。キリストは、マザーマリアナの霊魂をマザーマリアナの体に戻し、力と活力を十分にあたえて復活させました。マザーマリアナは、天主がマザーマリアナを復活させてくださったのは、キリストにならって苦しみを耐え忍ぶことがどれほど甘美で賞賛に値することであるかを彼女自身が経験できるようにということでした。将来、教会において起こる大虐殺のなかで、キリストについて行く者になるために。

 このように、このけんそんなおとめは準備し、また、清められました。そして3人の大天使と、善き出来事の聖母の奉献のもとにおられる天の元后のご出現を受けることになるのです。同時に、大変厳しい試練と使命がマザーマリアナに用意されていました。




Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times" p.27-

Mother Mariana’s Mysterious Death and Restoration

 Mother Mariana had indeed died and stood before the judgment seat of God, Who found no fault in her and invited her to receive the crown prepared for her since the beginning of the world. At the same time, her distraught sisters implored heaven to restore the life of this exemplary religious. Our Lord presented Mother Mariana with two crowns: one of immortal glory of indescribable beauty, the other of white lilies surrounded by thorns. Mother Mariana understood that is she would choose the former, she would remain in celestial glory. With the other, she would return to suffer in the world. Her first desire was to remain in heaven to be assured of her salvation and to enjoy the unsurpassable happiness of the Beatific Vision. During her difficult struggle, Our Lady approached her and said, “My daughter, I left the glories of heaven and descended to earth to protect my children. I desire that you also imitate me in this and return to life, for your life is most necessary for the Order of my Concptionists.

 “Woe to the Colony in the 20th century! If, in Ecuador, already so guilty, there are not souls who by their lives of immolation as sacrifice appease the Divine Justice, fire will rain from heaven, consuming its inhabitants and purifying the soil of Quito. Until the end of time, one of these sacrificial souls will inhabit this convent and, imitating you, will appease Divine Justice.”

 Trembling yet consoled by the promise of her Divine Mother that one faithful religious would always remain in her convent, Mother Mariana chose the crown of lilies surrounded with thorns and returned to the world to suffer, to the great rejoicing of the sisters and Friars Minor who had not ceased their prayers and refused to leave her bedside.

 After returning to the world, she dedicated herself with greater zeal to the practice of the monastic life, carrying out the offices of bursar, choirmaster and novice mistress. Because of God had given her the discernment of souls, Mother Mariana was able to guide the sisters under her care according to the spirit of each one. When one of the novices would conceal a fault, she would call her aside to remind her, for nothing could be hidden from her. Although she was always a model of goodness and sweetness, she demanded strict observation of even the smallest rules and insisted that her novices rise at 4 a.m. to recite The Little Office of the Blessed Virgin. She warned the sisters that bitter times for the convent should come should the Little Office be put aside, and that the demon would work relentlessly to prevent its recitation. During this time as novice mistress, Mother Mariana was imprinted interiorly with the Most Sacred Wounds of Our Lord. After this mysterious wounding, her body became stiff and immovable as a rock; only her eyes and mouth could more. At the same time, all sensible consolations were removed, and she entered the dark night of tribulation, suffering an intense interior desolation. The devil appeared to her in the form of a serpent that tried to tempt her to despair by telling her that everything in her life had been illusions, deceits and lies. Forsaken by heaven and earth, she suffered without relief, feeling herself abandoned even by the Holy Virgin. On the Feast of the Purification, February 2, 1558, after more than a year of this severe abandonment, Our Lady appeared to her to dissipate the darkness of the night of her soul. The Queen of Heaven once again dispelled the infernal serpent, who gave a horrible scream of despair and hurled himself into hell with such a great roar that it caused the earth to tremble throughout the city and convent.


 After a few weeks respite, the mysterious sickness returned, although Mother Mariana no longer suffered the interior pain of abandonment. At noon on Good Friday of that year, death appeared imminent. At 3:30 p.m., surrounded by her praying and weeping sisters, Mother Mariana raised her eyes to heaven, gazed at her crucifix, pressed it against her heart and, heaving a last sigh, died.

 At the order of the mother abbess, her body was taken to the lower choir so that for three days it might be viewed by the people of Quito, who crowded into the church to pray to her as their protecting angel. The funeral Mass and burial was set for Monday. However, on Easter Sunday morning when the grieving nuns entered the upper choir to recite the 4 a.m. Little Office, they found Mother Mariana praying as normal. The sisters screamed and ran in horror, certain that they were seeing a ghost. Mother Mariana had resurrected a second time! This time, she would continue her life of hard penance and continual prayer for 47 more years until her final death in 1635.

 Interrogated by her confessor and the abbess, Mother Mariana explained that upon this, her second death, Our Lady had placed her soul in another state of purification and she had suffered a mystical purgatory that lasted until 3 a.m. Sunday morning, the same hour Christ had resurrected. He then placed her soul back in her body, restoring it to full strength and vigor. Mother Mariana understood that God had restored her to life so that she could experience in her own person how sweet and meritorious it is to suffer and endure pain in imitation of Christ, becoming one with Him in the holocaust for the future of the Church.

 Thus was the soul of this humble virgin prepared and purified to receive the apparition of the three Archangels and the Sovereign Empress under the invocation of Our Lady of Good Success, as well as for the great trials and mission reserved for her.


http://www.communityofhopeinc.org/Our%20Lady%20of%20Good%20Success.html

最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。