ことば宇宙 universum verborum

英語中心、心に響くことば旅行

失敗

2012-09-23 | おはなし

Thomas Edison tried two thousand different materials in search of a filament for the light bulb. When none worked satisfactorily, his assistant complained, “All our work is in vain. We have learned nothing.”

トーマス・エジソンは電球のフィラメントを捜すのに2000の異なる物質を試しました。どれも満足いかず、助手がこぼしました、「無駄でしたね。何も得られませんでした」

Edison replied very confidently, “Oh, we have come a long way and we have learned a lot. We know that there are two thousand elements which we cannot use to make a good light bulb.”

エジソンは自信を持って答えました、「ずっとやってきて、多くのことがわかりましたよ。いい電球を作るのに使えない材料が2000個わかりました」

Learn from Mistakes

コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 航海 | トップ |  »

コメントを投稿

おはなし」カテゴリの最新記事