ある「世捨て人」のたわごと

「歌声列車IN房総半島横断鉄道」の夢を見続けている男・・・ 私の残された時間の使い方など

史的イエスの言葉の信憑性を探る本・・・五つの福音書 ウィキペディア 機械翻訳 (1)

2014年10月16日 | 好きな歌
 
この記事「史的イエスの言葉の信憑性を探る本・・・『イエスセミナー・五つの福音書』 ウィキペディアhttp://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_Seminarを機械翻訳したものです。機械翻訳のため、意味がとれない箇所があるので、英文と対訳にしました。
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Jesus Seminar
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イエスセミナー

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イエスセミナーの注目メンバー

The Jesus Seminar was a group of about 150 critical scholars and laymen founded in 1985 by Robert Funk under the auspices of the Westar Institute.[1][2] The seminar was active in the 1980s and 1990s. It preceded the short-lived Jesus Project, which was active 2008 to 2009.


イエスセミナーはウェスター協会の後援の下に、ロバート·ファンクによって1985年に設立され、約150の重要な学者や素人の集団だった[1] [2]。セミナーでは、1980年代と1990年代に活性であった。これは、2008年から2009年にアクティブであった短期間のイエス·プロジェクトを、先行していた。

The Seminar uses votes with colored beads to decide their collective view of the historicity of the deeds and sayings of Jesus of Nazareth.[3] They produced new translations of the New Testament and apocrypha to use as textual sources. They published their results in three reports: The Five Gospels (1993),[4] The Acts of Jesus (1998),[5] and The Gospel of Jesus (1999).[6] They also run a series of lectures and workshops in various U.S. cities.

セミナーは「ナザレのイエス」の行動とたとえ話に関しての史実の集合的なビューを決定するために、着色したビーズとの票を使用した[3]。また、テキスト形式のソースとして使用するように、新約聖書と外典の新しい翻訳を行った。さらに、イエス(1998)[4]の行為、五福音書(1993)[5]とイエスの福音(1999)[6]の三つのレポートの結果を発表した。。米国各地の都市で講演会やワークショップのシリーズも開催した

The Jesus Seminar was very active through the 1980s and 1990s, and into the early 21st century. Although never formally disbanded, it effectively ceased functioning as "The Jesus Seminar" in 2006, shortly after the 2005 death of its founder, Robert Funk. Former Seminarians have carried on the tradition of the Seminar, and continue to publish works researched and developed using the methodologies of the original Jesus Seminar.


イエスのセミナーは、1980年代と1990年代を通じて、そして21世紀初頭には非常に活性であった。正式に解散したことがないが、それは効果的にまもなく創業者、ロバート·ファンク2005の死後、2006年に「イエス·セミナー」としての機能を停止した。元神学生は、セミナーの伝統を実施し、調査され、元のイエスセミナーの方法論を用いて開発された作品を公開し続けてきた。

 

Search for the "Historical Jesus"

The seminar's reconstruction of the historical Jesus portrayed him as an itinerant Hellenistic Jewish sage and faith healer who preached a gospel of liberation from injustice in startling parables and aphorisms.[4][5][6] An iconoclast, Jesus broke with established Jewish theological dogmas and social conventions both in his teachings and behaviors, often by turning common-sense ideas upside down, confounding the expectations of his audience: He preached of "Heaven's imperial rule" (traditionally translated as "Kingdom of God") as being already present but unseen; he depicts God as a loving father; he fraternizes with outsiders and criticizes insiders.[4][5][6] According to the seminar, Jesus was a mortal man born of two human parents, who did not perform nature miracles nor die as a substitute for sinners nor rise bodily from the dead.[4][5][6] Sightings of a risen Jesus were nothing more than the visionary experiences of some of his disciples rather than physical encounters.[4][5][6]

「歴史的イエス」を検索

歴史的イエスは驚くべきたとえ話や格言での不公平から解放の福音を宣べ伝え遍歴ヘレニズムユダヤ人の賢者と信仰治療師として彼を演じた[4] [5] [6]。因習、イエスが設立され、ユダヤ人の神学を破ったのセミナーの復興しばしば彼の聴衆の期待を交絡、逆さまに常識的な考えを回し、彼の教えと行動の両方の教義や社会的慣習、:彼はすでに存在していると(伝統的に「神の国」として翻訳)「天国の帝国ルール」の説教しかし目に見えないが愛情深い父としての神を示す図である。彼は部外者でfraternizesやインサイダーを批判している[4] [5] [6]。セミナーによると、イエスは自然の奇跡を実行したり、罪人の代償として死ななかった2人の親、生まれ死すべき人だったりと身体上昇死んだ[4] [5] [6]。天に昇るイエスの目撃は、彼の弟子たちのうちのいくつかの先見の明の経験ではなく、物理的な出会い以外の何物でもなかった[4] [5] [6] 。

The canonical gospels are treated by the Seminar as historical sources that represent Jesus' actual words and deeds as well as elaborations of the early Christian community and of the gospel authors. The fellows placed the burden of proof on those who advocate any passage's historicity. Unconcerned with canonical boundaries, they asserted that the Gospel of Thomas may have more authentic material than the Gospel of John.[7]

正規の福音書は、イエスの実際の言動だけでなく、初期キリスト教共同体の福音の著者の推敲を表す史料としてセミナーによって治療される。フェローは、どのパッセージの歴史性を提唱した者に立証責任を置いた。正規の境界の無関心、彼らはトマスの福音書は、ヨハネの福音書よりも本物の材料を有することができると主張した[7] 。

The seminar holds a number of premises or "scholarly wisdom" about Jesus when critically approaching the gospels. They act on the premise that Jesus did not hold an apocalyptic worldview, an opinion that is controversial in mainstream scholarly studies of Jesus.[8] Rather than revealing an apocalyptic eschatology, which instructs his disciples to prepare for the end of the world, the fellows argue that the authentic words of Jesus indicate that he preached a sapiential eschatology, which encourages all of God's children to repair the world.[9][10]

批判的に福音に近づくとセミナーは構内やイエス約」学術知恵」の数を保持している。彼らは、イエスが終末論的な世界観、イエスの主流学術研究における議論の余地がある意見を持つ[8]のではなく、世界の終わりに備えて、弟子たちに指示黙示録的終末論を明らかにしなかったことを前提に行動する仲間はイエスの真正の言葉は、彼が世界を修復するために、神のすべての子供を奨励知恵の終末論を説いたことを示していると主張している[9] [10]。

The method and conclusions of the Jesus Seminar have come under harsh criticism by some biblical scholars, historians and clergy for a variety of reasons. It is the assertion of such critics that the Fellows of the seminar are not all trained scholars, that their voting technique doesn't allow for nuance, that they are preoccupied with Q and the Gospel of Thomas but omit material in other sources such as the Gospel of the Hebrews, and that they rely excessively on the criterion of embarrassment.[7][11][12][13]

イエスセミナーの方法や結論はさまざまな理由で、一部の聖書学者、歴史家や聖職者によって厳しい批判を受けてきた。それは彼らが、Q資料とトーマスの福音に終始していること、その議決技術はニュアンスを許可しないことを、セミナーのフェローは、すべての訓練を受けた学者ではないことをそのような批評家のアサーションであるが、のような他のソースで材料を省略ヘブル人への福音、彼らは困惑, 狼狽ろうばい, きまり悪さ;当惑させること(きまり悪くて顔を赤らめること)通例 恥ずかしさの基準に過度に依存していること[7] [11][12] [13]。

 


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