前のサーバーではFire30/Arcane21だったので、PMではFrost buildで作ってみました。
一番普通のAll round タイプのFrost Mageです。
Frostbiteに振れるようになるぐらいまでは、Fireで育てる方が効率がいいのですが、3ヶ月近くFireでやっていたので気分転換に最初からFrostで振っていきました。
Frost Mastery
Arctic Reach Rank 2/2
Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.
Improved Frost Nova Rank 2/2
Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 4 sec.
Improved Cone of Cold Rank 3/3
Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 35%.
Improved Blizzard Rank 3/3
Adds a chill effect to your Blizzard spell. This effect lowers the target's movement speed to 25% of normal. Lasts 4.50 sec.
Shatter Rank 5/5
Increases the critical strike chance of your Frost spells against frozen targets by 50%.
Improved Frostbolt Rank 5/5
Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 sec.
Ice Shards Rank 5/5
Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%.
Cold Snap Rank 1/1 Instant 10 min cooldown
When activated, this spell finishes the cooldown on all of your Frost spells.
Ice Barrier Rank 1/1 274 Mana Instant cast 2 min cooldown
Instantly shields you, absorbing 449 damage. Lasts 1 min. While the shield holds, spells will not be interrupted.
Frostbite Rank 5/5
Gives your Chill effects a 15% chance to freeze the target for 5 sec.
Ice Block Rank 1/1 14 Mana Instant cast 5 min cooldown
You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 sec, but during that time you cannot attack, move or cast spells.
Frost Total: 33
Arcane Mastery
Arcane Concentration Rank 5/5
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.
Improved Arcane Missiles Rank 5/5
Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.
Improved Counterspell Rank 2/2
Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 sec.
Evocation Rank 1/1 Instant 10 min cooldown
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 sec.
Improved Arcane Explosion Rank 5/5
Reduces the casting time of your Arcane Explosion spell by 1.5 sec.
Arcane Total: 18
現状で特に困るということはありません。
それでもあえて問題を挙げるとしたら…
●Raid中心となるEndgameのPvEでは、Frostbiteにはほとんど意味がない。
Frostbiteは、SoloでのPvEや1v1のPvPではこのTalent単体でも役に立ちますし、Shatter+Ice Shardとの組み合わせで、Crit機会とダメージの両方を向上できますから、かなりKeyとなるTalentになっています。
しかし、10~15pplでいくU/LBRS、Stratholme、Scholomanceあたりだと、Freezeした直後にmeleeさんの攻撃でFreeze状態は解除されてしまいます。また、不確実なFreeze Procの発動によるroot効果をあてにしているようでは、生き延びられません。
●上記を踏まえてFrostbiteのPointを削ってPresence of Mindを取りたいが、そのためにはIce Barrierも捨てなければならない。
今のところ、これがジレンマです。Ice BarrierとPriestからもらうPower Word: Shieldの組み合わせで、約1800ダメージを吸収することができます。BlizzardのChannelを安定させられたり、単純に非常時(特にPvPでDoTかけられたとき)の防御手段としても使い勝手のいいskillなので、捨て難い物があります。これに頼っているようではまだまだなのかも知れませんが…。
とりあえずの改善としては、Frostbiteから3point削って、Winter Chillに3point振ることで、Snare(特にBlizzard)効果を上げる、という方向はありかなと思ってます。+10%のSnare効果と15%発動のRoot効果、どっちがいいかは微妙なとこですが…。
一番普通のAll round タイプのFrost Mageです。
Frostbiteに振れるようになるぐらいまでは、Fireで育てる方が効率がいいのですが、3ヶ月近くFireでやっていたので気分転換に最初からFrostで振っていきました。
Frost Mastery
Arctic Reach Rank 2/2
Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.
Improved Frost Nova Rank 2/2
Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 4 sec.
Improved Cone of Cold Rank 3/3
Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 35%.
Improved Blizzard Rank 3/3
Adds a chill effect to your Blizzard spell. This effect lowers the target's movement speed to 25% of normal. Lasts 4.50 sec.
Shatter Rank 5/5
Increases the critical strike chance of your Frost spells against frozen targets by 50%.
Improved Frostbolt Rank 5/5
Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 sec.
Ice Shards Rank 5/5
Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%.
Cold Snap Rank 1/1 Instant 10 min cooldown
When activated, this spell finishes the cooldown on all of your Frost spells.
Ice Barrier Rank 1/1 274 Mana Instant cast 2 min cooldown
Instantly shields you, absorbing 449 damage. Lasts 1 min. While the shield holds, spells will not be interrupted.
Frostbite Rank 5/5
Gives your Chill effects a 15% chance to freeze the target for 5 sec.
Ice Block Rank 1/1 14 Mana Instant cast 5 min cooldown
You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 sec, but during that time you cannot attack, move or cast spells.
Frost Total: 33
Arcane Mastery
Arcane Concentration Rank 5/5
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.
Improved Arcane Missiles Rank 5/5
Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.
Improved Counterspell Rank 2/2
Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 sec.
Evocation Rank 1/1 Instant 10 min cooldown
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 sec.
Improved Arcane Explosion Rank 5/5
Reduces the casting time of your Arcane Explosion spell by 1.5 sec.
Arcane Total: 18
現状で特に困るということはありません。
それでもあえて問題を挙げるとしたら…
●Raid中心となるEndgameのPvEでは、Frostbiteにはほとんど意味がない。
Frostbiteは、SoloでのPvEや1v1のPvPではこのTalent単体でも役に立ちますし、Shatter+Ice Shardとの組み合わせで、Crit機会とダメージの両方を向上できますから、かなりKeyとなるTalentになっています。
しかし、10~15pplでいくU/LBRS、Stratholme、Scholomanceあたりだと、Freezeした直後にmeleeさんの攻撃でFreeze状態は解除されてしまいます。また、不確実なFreeze Procの発動によるroot効果をあてにしているようでは、生き延びられません。
●上記を踏まえてFrostbiteのPointを削ってPresence of Mindを取りたいが、そのためにはIce Barrierも捨てなければならない。
今のところ、これがジレンマです。Ice BarrierとPriestからもらうPower Word: Shieldの組み合わせで、約1800ダメージを吸収することができます。BlizzardのChannelを安定させられたり、単純に非常時(特にPvPでDoTかけられたとき)の防御手段としても使い勝手のいいskillなので、捨て難い物があります。これに頼っているようではまだまだなのかも知れませんが…。
とりあえずの改善としては、Frostbiteから3point削って、Winter Chillに3point振ることで、Snare(特にBlizzard)効果を上げる、という方向はありかなと思ってます。+10%のSnare効果と15%発動のRoot効果、どっちがいいかは微妙なとこですが…。