Noriko

しあわせさがし、穏やかで心豊かなライフスタイルを求めて・・・ささやかなブログです。

Joyful time with a wonderful friend. 素敵なお友達と楽しい時間

2012-02-13 11:44:53 | エッセイ

Yesterday, on Sunday Feb.12, I met one of my best friends, Junko.  We had lunch at Anna Miller's near Shinagawa Station.  We enjoyed chatting over delicious lunch & bottomless coffee for about 2 hours and a half. Anna Millar's has been my favorite restaurant for more than 30 years....there used to be many branches like at Akasaka-Mitsuke, Hiroo and Yokohama etc.  However, the one in Yokohama closed recently that the one in Shinagawa is the only one in Japan now.  There are Anna Miller's in Hawaii and Calif. in USA.

And then, we went to Higashi-Ginza to Jazz Concert together.  It is always so exciting to go to concert.  I love Jazz and makes me feel so young and happy.

Now that I am writing the lylics for World Peace and Love in the World, I got some inspirations, listening the many Jazz songs. Actually, I used to be a member of Female Jazz Singers at Roppongi.

It is always so joyful to share good time with wonderful friend like Junko-san.  Friendship like this is my treasure that I cannot buy with money.

昨日、2月12日の日曜日、お友達の淳子さんとランチをご一緒しました。品川近くのアンナ・ミラーズというアメリカン・スタイルのレストラン。 このレストランは私が学生の頃からのお気に入りで、昔は、赤坂見附、広尾、横浜などにあって、大好きなマロンパイのファンで30年以上・・・ところが、最近、横浜店もなくなり、日本では品川店のみとなり、後はハワイとカリフォルニアだけになってしまいました。アンナ・ミラーズのコーヒーは、お変わり自由なんです。bottemless coffeeは、アメリカでは普通なんですよ。(いわゆる、底なしコーヒー!) そこで、美味しいランチを食べながら、2時間半もおしゃべり。とっても楽しかったです。

その後、東銀座に淳子さんと一緒に、ジャズコンサートに行きました。 コンサートに行くのは本当にわくわくする事で、私は特にJazzが大好きなんです。気持ちも、若返ってとても幸せでした。実は 昔、六本木の女性ジャズコーラスで歌っていたんです。

最近は、世界の平和や、世界の愛などをテーマに歌の歌詞を書いているので、コンサートの歌を聞きながら、色んな気持ちがこみ上げて来て、新たなインスピレイションが湧いてきました。

淳子さんのような素敵なお友達と、楽しい時間を共にするのは本当に幸せです。友情は、お金では買えない私の宝です。

 

 

 

 



最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (Junko)
2012-02-14 11:22:50
2,3知らない単語ありましたけど、なんとか読めました~
Anna Miller's でのお喋り時間を忘れましたネ。
楽しいひと時を有難う!です。
返信する
Thank you so much for your comment. (Noriko)
2012-04-07 11:33:04
淳ちゃん、今コメントに気がつきました。読んで下さってたのね。有難う!!先日の大失敗、次回は10日の火曜日、チャーンと参ります。楽しみです、とっても!クルーズ楽しんでね。
返信する