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コンビニに自転車シェアリングやフィットネス

2017-12-02 19:12:24 | 日記
コンビニに自転車シェアリングやフィットネス
Bicycle to a convenience store sharing and fitness

コンビニの利用客数の伸び悩みを受けて、大手チェーンが店舗に、自転車のシェアリングサービスの施設やフィットネスジムなどを併設して集客力を高めようとする動きが相次いでいます。
このうち、最大手のセブンーイレブン・ジャパンは、全国の店舗に自転車のシェアリングサービス HELLO CYCLINGの専用ステーションを併設します。

このサービスは、通信大手のソフトバンクグループなどが手がけているもので、利用者はインターネットを通じて予約を入れるとステーションにある自転車を使うことができ、使い終わったあとは、ほかの店舗など系列のステーションであればどこでも返却することができます。先月下旬、さいたま市内の店舗からステーションの設置を始めていて、来年度中に全国1000店舗に広げる計画です。

セブンーイレブン・ジャパンの深蔵真之マネジャーは「通勤・通学や観光などさまざまな用途で使ってもらえる。自転車を利用する人が店に立ち寄ったついでに買い物をしてもらうことも期待したい」と話しています。

一方、ファミリーマートは、来年2月中旬をめどに、東京・大田区に1階がコンビニ、2階にフィットネスジムが入る新たな店舗をオープンさせます。

ジムは24時間営業で、コンビニで扱うタオルや栄養補助食品などの販売増加につなげたい狙いで、5年間で全国300店に増やす計画です。さらに来年春からは、コインランドリーを併設した店舗も展開し、2年間で全国500店に増やす予定です。

コンビニ業界では、既存の店舗の利用客数が20か月連続で前の年の同じ月を下回っていて、店舗に異なるサービスの施設を併設することで、集客力を高めようという動きはさらに広がりそうです。

In response to sluggish growth in the number of customers using convenience stores, there is a series of movements by major chains to increase the ability to attract customers by placing bicycle sharing service facilities and fitness gyms at stores.
Of these, the largest Seven Eleven Japan will have a dedicated station for bicycle sharing service HELLO CYCLING at shops nationwide.

This service is handled by SOFTBANK Group, etc., a leading telecommunications company, and users can use a bicycle in a station by putting a reservation via the Internet, and after using the service, You can return it anywhere on the station. We are setting up stations from stores in Saitama city in late last month and plans to expand to 1000 stores nationwide during the next fiscal year.

Seven Eleven Japan 's Mr. Managing Director Masayuki Okura said, 'I can use it for various purposes such as commuting, going to school and sightseeing, I'd like to expect people to use my bicycle while shopping at stores to expect shopping' It is.

Meanwhile, FamilyMart opens a new store where a fitness gym will enter the convenience store on the first floor and fitness gym on the second floor in Tokyo and Ota Ward, next mid February.

Jim is open 24 hours, plans to increase to 300 stores nationwide over the next five years, with the aim of increasing sales of towels and nutritional supplements handled at convenience stores. Furthermore, from the spring of next year, we will also have a store with a coin launderet, and plans to increase it to 500 shops nationwide over two years.

In the convenience store industry, the number of customers used by existing stores has been below the same month in the previous year for 20 consecutive months, and the move to increase attractiveness by adding facilities of different services to the stores It is likely to spread.

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